szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ezen a héten emelkedett először a levegőbe az a következő generációs Airbus A320neo utasszállító gép, amelyet két, 3D-nyomtatású alkatrészeket és új, korszerű anyagokat is tartalmazó LEAP sugárhajtómű emelt a magasba.

A Franciaország feletti négy és fél órás repülést azzal a két LEAP-1A sugárhajtóművel hajtották végre, amelyet kifejezetten az Airbus sugárhajtású gépeihez fejlesztettek ki.

Airbus

A LEAP a GE Aviation történetének eddigi legkeresettebb hajtóműve, melyre az üzletág mostanáig 8900 megrendelést kapott mintegy 115 milliárd dollár összértékben. A GE közlése szerint a LEAP az első olyan hajtómű, amely 19 db 3D-nyomtatású üzemanyag-fúvókát és szupererős kerámiákból készült alkatrészeket tartalmaz.

CFM

Az újításoknak köszönhetően a hajtómű 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a tervező CFM által gyártott hasonló hajtóművek.

A 3D-nyomtatás sok más iparág mellett a repülőgépgyártást is átalakíthatja: olcsóbb és gyorsabb is lehet a gyártás. Ausztrál szakemberek nemrég a világon elsőként készítettek el teljes egészében 3D-nyomtatással egy sugárhajtású repülőgép-hajtóművet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!