Az új prímszám mintegy ötmillió számjeggyel több, mint a három évvel ezelőtt "felfedezett" legnagyobb prímszám.

Amerikai matematikusok felfedezték a világ legnagyobb prímszámát, amely több mint 22 millió számjegyből áll.

Az új prímszám mintegy ötmillió számjeggyel több, mint a három évvel ezelőtt "felfedezett" legnagyobb prímszám - közölte a prímszámok kutatását összefogó mersenne.org weboldal.

A Közép-Missouri Egyetem tudósai Curtis Cooper vezetésével számítógép segítségével határozták meg az új prímszámot, amely 2 a 74 millió 207 ezer 281-ik hatványon mínusz egy.

A korábbi rekordprímszámot több mint 17 millió számjegy alkotta, azt is a Közép-Missouri Egyetem tudósai határozták meg.

Curtis Cooper és csoportjának számítógépe egy hónapon át szünet nélkül számolt ahhoz, hogy meghatározzák az új prímszámot. Az új prímszámot már tesztelték és három különböző kutatócsoport erősítette meg különböző számítógépeken futtatva.

A prímszámok olyan egész számok, amelyek csak eggyel és önmagukkal oszthatók, mint például a 3, 5, 7, 11, 13.

Megkérdeztük az Operatív törzset, elképzelhetőnek tartják-e a plázák bezárását