szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Pánikban az ügynökségek, a világmárkák sorban elfordulnak a Google-től, pontosabban a YouTube-on történő hirdetésektől. Iparági elemzők már be is árazták, mibe fog mindez kerülni a keresőóriásnak.

Dagad a reklámbotrány a Google körül: már több mint 250 márka vonta vissza hirdetéseit a YouTube-ról, miután azok véletlenszerűen enyhén szólva is megkérdőjelezhető tartalmak mellett bukkantak fel. Amúgy ez korábban sem volt másképp, de egyrészt sokasodtak a rasszista, gyűlöletkeltő videók, másrészt ennyire nyilvánvalóan csak most szembesültek a jelenséggel a hirdetők.

A Nomura Instinet elemzői szerint – adta hírül a Business Insider – a Google-nak elég sokba fog kerülni a hirdetők viselkedése, nagyjából háromnegyed milliárd dollárba. A YouTube-on elsősorban a nagy márkák hirdetnek – a becslések szerint ebben az évben 10,2 milliárd dollár bevételt hozhatna/hozhatott volna a videomegosztó. A top20 amerikai hirdetőből öt már be is fagyasztotta a hirdetéseit, amki 7,5 százalékot jelent, ebből kalkulálták ki a körülbelül 750 millió dolláros hirdetésibevétel-kiesést.

A nagy nyertes most a Facebook és az Instagram lehet, emellett a hagyományos tévétársaságok is megpróbálják a maguk javára fordítani a bojkottot, azt hangsúlyozzák, náluk garantált a márkabiztonság, és óriási tömegekhez jutnak el a hirdetések.

Olyan nagyon azért nem kell sajnálni emiatt a Google-t, hiszen – idézi a Business Insider a Morgan Stanley-t – a legnagyobb száz hirdetőhöz is kevesebb köthető, mint a cég bevételeinek 20 százaléka. A keresésekhez kapcsolódó reklámokat, ami a Google bevételeinek nagy részét adja, ugyanis nem érinti a mostani eset.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!