Tavaly augusztusban szállt fel teljes civil pompájában először az eredetileg katonai célokra tervezett, de kereskedelmi célokra átalakított Airlander 10. Az angliai RAD Cardington légibázisról startoló léghajó első tesztrepülése jól sikerült – videó is készült róla –, a másodikon azonban már némi komplikáció lépett fel: leszállás közben a földhöz csapódott.
A repülő szerkezet ezután visszatért a hangárba, ahol a Hybrid Air Vehicles széles körű javítási munkálatokat végzett rajta. A javítás után az Airlander 10 magyar idő szerint szerdán délután szállt fel újra. A repüléshez kiadott engedélynek megfelelően a 17:28-tól 20:20-ig tartó háromórás útja során a gépezet nem távolodott el 25 km-nél messzebbre a légibázistól, és nem emelkedett 4000 lábnál (kb. 1,2 km) magasabbra a levegőben.
Ha azt hiszi, hogy a léghajózás letűnt korokat idéző hóbort, akkor téved. Ahogy a zeneipar kezdi ismét felfedezni a bakelitet, úgy éledt újra az elmúlt években a léghajózás iránti érdeklődés is. A régiesnek ható konstrukciónak még a XXI. században is igencsak lennének előnyei.
Ha érdekli a léghajózás világa, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.