Hasít a tévézés jövője: a Netflixnek már 300 millió nézője van, a Facebook, a YouTube és a Disney pedig már készülődik
Eddig csak azt lehetett tudni, hogy mennyi előfizetője van a Netflixnek, de most már arra is fény derült, pontosan mennyien nézik a sorozatait és filmjeit. A 300 milliós nézettség mellett akad még pár érdekes statisztika a tévézés jövőjét jelentő szolgáltatásról, amelynek komoly versenytársai lesznek a következő években.
Papós Tamás
A Business Insidernek adott nyilatkozatában Todd Yellin, a Netflix fejlesztési vezetője nagyon fontos adatot árult el a fix havidíj ellenében korlátlan filmezést és sorozatnézést kínáló szolgáltatásról. Azt már tudtuk, hogy idén elérte a 100 millió előfizetőt, de mivel egy előfizetéssel többen is tudják használni a tévézés jövőjének tartott – már Magyarországon is elérhető – Netflixet, sokkal több nézője lehet. Yellin elárulta a bűvös számot: már több mint 300 millió nézőjük van.
Ezt már 104 millió előfizetéssel hozzák össze, vagyis átlagban hárman is nézik egy előfizetéssel a műsorokat. A fejlesztési vezető azt is elárulta, hogy a Netflix filmjeit és sorozatait a nézők 65 százalékban tévét használva tekintik meg, az esetek 20 százalékában mobilt használnak, 15 százalékban pedig számítógépet.
A Netflix ezen kívül azt is fontosnak tartja, hogy feltérképezett 2000 különböző ízlésű közösséget, így egyes térségekben hatékonyabban tudják ajánlani a műsoraikat.
A 300 millió néző péntektől tovább nőhet, hiszen most jelenik meg a Netflix sikersorozata, a Stranger Things második évada.
Miért köszönheti a házát Amy Heckerling John Travoltának és Bruce Willisnek? Mit tapasztalt női rendezőként Hollywoodban? Hogyan fedezte fel Sean Pennt és Alicia Silverstone-t? És miért volt fontos, hogy Phoebe Cates ledobja a bikinifelsőjét? A Nicsak, ki beszél! és a Spinédzserek író-rendezőjével beszélgettünk.