szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Magyarországon (is) lényegesen felülmúlhatja a Huawei P-szériájának tavalyi értékesítési sikereit a gyártó idei készülékcsaládja. Eladott darabszámokat ugyan nem közölt a cég, de egy impresszív százalékos adat már ismert.

Az P20 és P20 Pro készülékekből az értékesítés első két hónapjában 76 százalékkal többet adott el a vállalat a tavaly áprilisban bemutatott P10 modelljeihez képest – közölte a Huawei. Úgy fogalmaztak, ez "túlteljesített minden várakozást a magyar piacon." A gyártó reményei szerint a korábbi szériához képest akár kétszer annyi készülék is gazdára találhat a P20 sorozat termékeiből, ami így a Huawei valaha volt legnépszerűbb készülékcsaládjává válhat. Ami a P20, illetve főleg a P20 Pro funkcióit és képességeit ismerve nem is meglepő.

A csúcskategóriás készülékcsalád idén március végén került a hazai boltok polcaira, és már az előrendelési időszakban 77 százalékkal több készülék fogyott belőlük, mint a tavaly év végén bemutatott a Mate 10 sorozatból. (Pedig véleményünk szerint már az is egy kiváló készülékcsalád volt.) Az első két hónapban pedig 76 százalékkal többet adtak el belőlük, mint tavaly a P10 szériából. A magyar vásárlók körében a P20-nál csak a világon elsőként három hátlapi kamerával felszerelt P20 Pro népszerűbb. Nem túl meglepő, hogy a P20 Próból az új Twilight fantázianevű – alkonyati fényviszonyokat idéző színű – verziót keresik a legtöbben.

Huawei P20 Pro a legnépszerűbb (Twilight) színben
©

A vállalat magyarországi várakozásai szerint a P20 termékcsaládból kétszer annyi talál majd gazdára, mint tavaly piacra dobott P10 szériából, így a prémium termékek értékesítése terén is 15 százalékos növekedésre számítanak. Ezt a cégnél a mesterséges intelligenciával támogatott fényképezési képességeknek tulajdonítják. A fotózás terén az egyik legkomolyabb tesztlabornak számító DxO Labs szerint a Huawei P20 maga mögé utasította az iPhone X-et és az egy hónapja királlyá koronázott Samsung Galaxy S9+-t. A P20 Pro pedig még ennél is jobb. (Itt találja az aktuális ranglistát.)

Ament Amarilla, a Huawei hazai marketingigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta: a vállalat idén átfogó kutatást végez Magyarországon a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fogyasztói ismeretekkel és attitűdökkel kapcsolatban. "A kutatás eredményeiből választ kaphatunk arra, hogy mit tudnak az emberek a mesterséges intelligenciáról és szükséges-e jobban edukálni őket, vagy éppen eloszlatni a félelmeiket a témával kapcsolatosan".

A Huawei okostelefonjai a nemzetközi színtéren is jól teljesítenek, 2018 első negyedévében a vállalat 11,8%-ra növelte globális piaci részesedését. A gyártó közlése szerint sikerült növekedniük az egyébként csökkenő tendenciát mutató nyugat-európai piacon is, és különösen erős Spanyolországban, Németországban és Olaszországban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!