hvg.hu

A visszatérő fenyegetés, a rovarok valamilyen szintű kipusztulása most ismét megjelent egy tanulmányban. 400 millió éves rendszer borulna fel egy csapásra.

Súlyos következménye lehet, ha a rovarirtó szerek intenzív használata és egyéb okok miatt kipusztul a rovarok jelentős része – írja a CNN. Márpedig ezt feltételezi egy tanulmány, amely legalább a rovarok 40 százalékának kipusztulását jósolja a következő évtizedekben.

A rovarállomány évente 2,5 százalékkal csökken világszerte, a fajok harmada pedig veszélyeztetetté válhat. A tanulmányt az ausztrál és kínai kutatók jegyzik, akik átnézték a rovarfajok kihalását dokumentáló irodalmat az utóbbi 30 évből.

A rovarok ökoszisztémában elfoglalt jelentőségét is kiemelik. A rovarok az utolsó 400 millió évben strukturális és alapvető részét képezik az ökoszisztémának, eltűnésük legalább is katasztrofális következményekkel járna. A virágok 80 százaléka veszi igénybe a rovarok szolgálatait a beporzásban, és a madarak 60 százaléka táplálkozik velük.

Új, a Badacsonyra néző kilátó épül a Balatonnál