Egyetlen változtatással elmosta a határt a hirdetések, vagyis a pénzzel megtámogatott és a rendes, konkrét keresésekre vonatkozó linkek között a Google. A fejlesztésként nehezen értékelhető újdonság miatt ezentúl nehezebb lesz megkülönböztetni a szponzorált tartalomra mutató eléréseket azoktól, melyeket nem emeltek ki így a keresőben.
Az újítás egyik legnagyobb kritikusa a The Guardian újságírója, Alex Hern, aki már számos kommentet írt a témában. A sajtómunkás a Twitteren is hangoztatta a véleményét, kiemelve, hogy a Google csupán látszatintézkedést tett, hogy a felhasználókat ne kergessék teljesen az őrületbe: a fizetett linkek előtt ugyanis látható egy hirdetésre utaló apró ikon.
Utóbbi megjelenítés szintén egy pár napja él, és a mostanihoz hasonlóan nem sok köszönet járt érte a felhasználók részéről: az ikonok ugyanis sokakat zavarnak, főleg azért, mert az emblémák sok esetben nem utalnak a link mögötti tartalomra. Azt pedig butaság feltételezni, hogy minden felhasználó tisztában lenne a cégek által használt logókkal.
A Google persze máshogy látja a dolgot, szerintük hasznos fejlesztést sikerült megvalósítaniuk, amelynek nyertesei elsősorban a felhasználók: úgy vélik, hogy az ikonokkal beszédesebbé tették a keresést, mert így a kattintás előtt látni, hova jut majd a felhasználó. Más kérdés, hogy mit értünk látás alatt egy miniatűr kép alapján.
A Digiday által gyűjtött néhány napnyi adat arról tanúskodik, hogy a Google megoldásának előnye egyelőre nem a felhasználói oldalon érződik: azzal ugyanis, hogy a szponzorált linkek majdnem úgy jelennek meg, mint a többi, a netezők önkéntelenül is több reklámra kattintanak.
A keresőcég időközben a Twitteren igyekezett megnyugtatni a felhasználókat, mondván, az elrendezés nem végleges, a következő napokban pedig újabb tesztek jönnek. Attól teszi majd függővé a vállalat, hogy hova kerüljenek az ikonok.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.