szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Rövid időn belül másodjára történik olyan változtatás a Google keresőben, ami első ránézésre inkább zavarhatja, mintsem segíti majd a felhasználókat. Ezúttal a szponzorált linkek miatt kaphatják fel sokan a vizet.

Egyetlen változtatással elmosta a határt a hirdetések, vagyis a pénzzel megtámogatott és a rendes, konkrét keresésekre vonatkozó linkek között a Google. A fejlesztésként nehezen értékelhető újdonság miatt ezentúl nehezebb lesz megkülönböztetni a szponzorált tartalomra mutató eléréseket azoktól, melyeket nem emeltek ki így a keresőben.

Az újítás egyik legnagyobb kritikusa a The Guardian újságírója, Alex Hern, aki már számos kommentet írt a témában. A sajtómunkás a Twitteren is hangoztatta a véleményét, kiemelve, hogy a Google csupán látszatintézkedést tett, hogy a felhasználókat ne kergessék teljesen az őrületbe: a fizetett linkek előtt ugyanis látható egy hirdetésre utaló apró ikon.

Utóbbi megjelenítés szintén egy pár napja él, és a mostanihoz hasonlóan nem sok köszönet járt érte a felhasználók részéről: az ikonok ugyanis sokakat zavarnak, főleg azért, mert az emblémák sok esetben nem utalnak a link mögötti tartalomra. Azt pedig butaság feltételezni, hogy minden felhasználó tisztában lenne a cégek által használt logókkal.

A Google persze máshogy látja a dolgot, szerintük hasznos fejlesztést sikerült megvalósítaniuk, amelynek nyertesei elsősorban a felhasználók: úgy vélik, hogy az ikonokkal beszédesebbé tették a keresést, mert így a kattintás előtt látni, hova jut majd a felhasználó. Más kérdés, hogy mit értünk látás alatt egy miniatűr kép alapján.

A Digiday által gyűjtött néhány napnyi adat arról tanúskodik, hogy a Google megoldásának előnye egyelőre nem a felhasználói oldalon érződik: azzal ugyanis, hogy a szponzorált linkek majdnem úgy jelennek meg, mint a többi, a netezők önkéntelenül is több reklámra kattintanak.

A keresőcég időközben a Twitteren igyekezett megnyugtatni a felhasználókat, mondván, az elrendezés nem végleges, a következő napokban pedig újabb tesztek jönnek. Attól teszi majd függővé a vállalat, hogy hova kerüljenek az ikonok.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!