szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jelentős kihívásnak tűnik a koronavírus elleni vakcinák kiszállításának megszervezése. Ahhoz ugyanis, hogy mindenhova, minden embernek jusson oltóanyag, rengeteg repülőgépre lesz szükség.

Koronavírus - a második hullám
Fél évvel a koronavírus-világjárvány tavaszi kitörése után megérkezett a pandémia második hulláma. A fertőzöttek számának radikális emelkedése egyre több országot kényszerít ismét korlátozások bevezetésére annak ellenére, hogy a világgazdaság még magához sem tért a tavaszi járványkitörés hatásaitól. A jelek szerint a második hullám Magyarországot is elérte. Kövesse híreinket!
Friss cikkek a témában

A koronavírus elleni vakcina elkészülte után még egy nehézséggel meg kell majd küzdeniük a szakembereknek: ki kell találniuk, hogy milyen módon juttatják célba az oltóanyagot az azt igénylő országoknak. Ehhez a légi árufuvarozás tűnik a legoptimálisabbnak, de még azzal sem egyszerű a logisztika. Ezért is kezdett számolgatásba az egyik utazással foglalkozó oldal, amely szerint

összesen 8000 Boeing-747-esre lehet szükség ahhoz, hogy a Föld közel 8 milliárd lakójának biztosan jusson egy oltás.

Az AIRportal.hu idézi Glyn Hughes, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) cargo-ügyekért felelős vezetőjét, aki egy szerdai online konferencián úgy fogalmazott:

noha a kiszállítási igény legalább fél évre elnyújtva jelentkezik majd, és feltételezhető, hogy a szükséges mennyiség fele nem légi úton jut majd el az emberekhez, így is a történelem valaha volt legnagyobb kihívása előtt áll a világ légi áruszállítási iparága.

A szakembereknek ráadásul az oltóanyagok megfelelő hűtését is biztosítaniuk kell. Ehhez előzetes tervezésre van szükség, ezért az IATA már most sürgeti a kormányokat, hogy kezdjék el megszervezni a készletek fogadását. "A felkészülést erre a hatalmas és komplex feladatra most kell elkezdeni, és a kormányoknak vezető szerepet kell abban vállalniuk, hogy elősegítsék az együttműködést a teljes logisztikai láncban" – mondta a cargo-ügyekért felelős vezető.

Glyn Hughes szerint mivel rövid szavatossági idejű, idő- és hőérzékeny szállítmányok kezeléséről van szó, erre alkalmas létesítményeket és raktárkapacitást kell kialakítani, valamint a megfelelő szállítóeszközökre is szükség lesz. Mindezek üzemeltetéséhez pedig képzett személyzetet kell bevetni, amely a tolvajokkal szemben is képes fellépni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Négy személyautó ütközött Székésfehérvárnál

Négy személyautó ütközött Székésfehérvárnál

Itt az EU-elnökség javaslata, mégsem kötnék olyan szigorúan a jogállamisághoz a kifizetéseket

Itt az EU-elnökség javaslata, mégsem kötnék olyan szigorúan a jogállamisághoz a kifizetéseket

Munkanélküliségi adatok: Vihar előtti csend a kirúgási hullám előtt

Munkanélküliségi adatok: Vihar előtti csend a kirúgási hullám előtt