Kiszámolták, hány repülő kellene hozzá, hogy a világ minden részére eljusson egy koronavírus-vakcina

Jelentős kihívásnak tűnik a koronavírus elleni vakcinák kiszállításának megszervezése. Ahhoz ugyanis, hogy mindenhova, minden embernek jusson oltóanyag, rengeteg repülőgépre lesz szükség.

  • hvg.hu hvg.hu
Kiszámolták, hány repülő kellene hozzá, hogy a világ minden részére eljusson egy koronavírus-vakcina

Koronavírus-járvány

Fellélegezhet kicsit a világ, a Covid-19 ugyan nem tűnt el, de nem keseríti meg a mindennapokat. Ám visszatér-e? És mi van a betegség utóhatásaival? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.

A koronavírus elleni vakcina elkészülte után még egy nehézséggel meg kell majd küzdeniük a szakembereknek: ki kell találniuk, hogy milyen módon juttatják célba az oltóanyagot az azt igénylő országoknak. Ehhez a légi árufuvarozás tűnik a legoptimálisabbnak, de még azzal sem egyszerű a logisztika. Ezért is kezdett számolgatásba az egyik utazással foglalkozó oldal, amely szerint

összesen 8000 Boeing-747-esre lehet szükség ahhoz, hogy a Föld közel 8 milliárd lakójának biztosan jusson egy oltás.

Az AIRportal.hu idézi Glyn Hughes, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) cargo-ügyekért felelős vezetőjét, aki egy szerdai online konferencián úgy fogalmazott:

noha a kiszállítási igény legalább fél évre elnyújtva jelentkezik majd, és feltételezhető, hogy a szükséges mennyiség fele nem légi úton jut majd el az emberekhez, így is a történelem valaha volt legnagyobb kihívása előtt áll a világ légi áruszállítási iparága.

A szakembereknek ráadásul az oltóanyagok megfelelő hűtését is biztosítaniuk kell. Ehhez előzetes tervezésre van szükség, ezért az IATA már most sürgeti a kormányokat, hogy kezdjék el megszervezni a készletek fogadását. "A felkészülést erre a hatalmas és komplex feladatra most kell elkezdeni, és a kormányoknak vezető szerepet kell abban vállalniuk, hogy elősegítsék az együttműködést a teljes logisztikai láncban" – mondta a cargo-ügyekért felelős vezető.

Glyn Hughes szerint mivel rövid szavatossági idejű, idő- és hőérzékeny szállítmányok kezeléséről van szó, erre alkalmas létesítményeket és raktárkapacitást kell kialakítani, valamint a megfelelő szállítóeszközökre is szükség lesz. Mindezek üzemeltetéséhez pedig képzett személyzetet kell bevetni, amely a tolvajokkal szemben is képes fellépni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.