Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Digitalizálja a repülőutak során használt dokumentációit a Wizz Air. Az Electronic Flight Bag (EFB) rendszernek köszönhetően minden adat kereshetően rendelkezésre áll a repülés során, így nem különböző forrásból, hanem egyetlen tableten találják a pilóták a repüléshez szükséges összes információt – közölte a megoldást szállító T-Systems Magyarország.
A biztonságos repülés érdekében minden felszállás előtt adatok tömkelegét gyűjtik össze és rendszerezik a pilóták: átnéznek és ellenőriznek minden információt, amire a teljes levegőben töltött idő alatt szükségük lehet, ilyen például a repülési útvonal, az időjárási viszonyok, az egyes repülőtereken alkalmazott eljárások, melyek egy része a fedélzeten nyomtatott formában elérhető kézikönyvekben, papíralapú dokumentumokon vagy a korábbi EFB megoldás által digitális formában volt elérhető, egészen mostanáig. Ezeket a dokumentumokat alapesetben a légitársaságoknál dolgozó pilótáknak minden út során maguknál kell tartaniuk, ami akár 5 kilogramm, folyamatos frissítést igénylő papírmennyiséget is jelenthet.
A Wizz Air továbbfejlesztett megoldása a papíralapú dokumentáció mennyiségét is csökkenti, de előnye, hogy a személyzet gyorsabban hozzáfér a számára szükséges információkhoz – írja közleményében a T-Systems. Az új fejlesztés egy modulárisan bővíthető adatbázist hoz létre, ami segíti a pilótákat. Fontos a gyorsaság és az egyszerűség: az applikációk segítségével könnyedén jelenthetnek mindent, ami a repülési feladat teljesítésekor történik. 2021 április végén közel 1500 tablet került a Wizz Air pilótáihoz, így elektronikusan, a saját eszközük segítségével rövidebb idő alatt tudnak felkészülni a repülésre, illetve a repülés során is folyamatosan használják a repülés paramétereinek kiszámítására, a térképi adatokhoz való hozzáférésre.
Fotók: a Wizz Air megmutatta, hol képzik ki a pilótákat
Új pilótafülke-szimulátort építetett budapesti képzési központjába a Wizz Air. A kívülről egy nagy konténerre hajazó létesítmény belülről pontosan ugyanolyan, mint egy Airbus A320-as repülő cockpitje.
A szolgáltató hangsúlyozza, olyan megoldást kínált a légitársaság számára, amely a repülőgépek folyamatos mozgása mellett is képes biztosítani az adatok elérését, bárhol a világon. Fontos szempont, hogy a pilóták által használt eszközöknek a különböző hálózatokhoz csatlakozva is stabil elérést kell biztosítaniuk. Ehhez világszerte használható SIM-kártyákra van szükség, így a repülőgépeket irányító szakemberek stabilan tudják eszközeiket használni bármely ország hálózatán.
Az üzemeltetési költségek csökkentése révén a fejlesztés segítheti a légitársaságot az üzemeltetési költségeinek alacsonyan tartásában.
A T-Systems emlékeztet, az adatszolgáltatás mellett kulcsfontosságú a biztonság. Ennek érdekében Mobile Device Management rendszert vesz igénybe a légitársaság, mely lehetővé teszi, hogy az adatok tárolását végző eszközöket központilag koordinálják. A felhőalapú megoldás segítségével a tableteken lévő adatok távolról is kezelhetőek, ezáltal az üzemeltetést végző szakember számára, legyen szó bármilyen problémáról, könnyedén elérhető az összes készülék.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.