Mike White lett a Disney metaverzum-stratégiájának a kidolgozásáért felelős csapat vezetője – írja a BBC.
Úgy látszik, elkerülhetetlen, hogy a Facebookot tulajdonló Meta Platforms és a Microsoft után – amelyek már dollármilliárdokat költöttek a metaverzumra – a Disney is az internet új, küszöbön álló korszakára fókuszáljon. A vezérigazgató Bob Chapek a metaverzumot egy tökéletes „helynek” találja az innovációra és a közönségfókuszú történetmesélésre. „Vállalatszerte csapatok fedezik fel ezt az új vásznat, és teljesen odáig vagyok attól, amit eddig láttam” – fogalmazott. A Disney szerint a metaverzumban való megjelenéssel, a cég majdnem 100 éves történetmesélő tradíciójának új evolúciós lépcsőfokához érkezik el.
A metaverzumra gyakran úgy hivatkoznak mint amely legalább olyan jelentőségű lesz az internet világában, mint annak idején a web2.0 megjelenése. Olyan online, virtuális világot takar, ahol a felhasználók videojátékozni, dolgozni, kommunikálni tudnak egymással, gyakran VR-szemüvegek segítségével. A világ nagy techóriásai szerint a metaverzumot nem lehet a jövőben megkerülni, ha a következő generációt is szeretnék a felhasználóik között tudni.
A Facebook, amelynek a tulajdonos cége tavaly Meta Platformsra változtatta a nevét, több mint 10 milliárd dollárt tervez a virtuális valóság szoftveres és hardveres részének fejlesztésére fordítani. Mindeközben a Microsoft bejelentette, hogy a Teams videokonferencia-alkalmazásukhoz 3D-s virtuális avatarokat ad hozzá.