Végre zökkenőmentesen kezelik az androidos mobilok az iPhone-ról küldött SMS-eket
Az androidos telefonok gyári üzenetküldője mindeddig nem tudta értelmezni azokat a reakciójeleket, amiket egy iPhone-ról küldött át valaki. De a Google végre úrrá lett a problémán. Más újdonságok is jöttek.
hvg.hu
A Google időről időre sok újdonsággal bővíti rendszerét, vagy az arra elérhető szolgáltatások valamelyikét. Ezúttal a gyári üzenetküldőnél (Messages/Üzenetek) aktiváltak néhány okosságot, köztük egy olyat is, ami végre orvosolni tudja az iPhone-okról érkezett reakciók miatti problémát.
Ahogy ugyanis az Engadget rámutatott, ha valaki eddig egy iPhone-használóval chatelt a Messagesben, és előbbi például lájkolta a szöveget, az az androidos oldalon egész másképp nézett ki: a rendszer szöveggel kiírta, hogy a másik így reagált rá, ahelyett, hogy egy szív emojit jelenített volna meg. Ennek azonban hivatalosan is vége, mert a Google orvosolta ezt a gondot. Igaz, egyelőre csak angol nyelvterületen, de ígéretük szerint hamarosan más nyelvekre (így a magyarra) is kiterjesztik.
Egy fontos újítás a beérkező üzenetek két csoportra való osztása is. Az app képessé vált ugyanis rá, hogy különbséget tegyen a vállalati/céges kommunikáció és a személyes, ismerősökkel folytatott chat között. Ezzel a Google szerint sokkal élvezetesebbé válik az alkalmazás használata, hiszen az androidosok könnyedén navigálhatnak majd a két csoport között. (Az appon belül ugyanakkor megmarad egy összes fül is, ahol zsúfolva jelennek meg a beérkezett üzenetek.)
A keresőcég fontosnak tartja, hogy a nekünk kedves ismerősök születésnapját akkor sem felejtsük el, ha történetesen nagyon elfoglaltak vagyunk. Ezt úgy oldották meg, hogy a Messages egy finom jelzést küld majd, ha úgy érzékeli, hogy a velünk kontaktban állók között egy szülinapos is van. A felhasználó ilyenkor matricát is küldhet az ünnepeltnek. A funkció viszont csak úgy lehet használni, ha a partner megtalálható a névjegyek közt, és a rendszer a születésnapját is rögzítette.
Az app mindezeken felül új emojikat is tartalmaz, az üzenetben megosztott YouTube-linkek mostantól videókként töltődnek be. Ez utóbbi haszna, hogy a felhasználó az üzenetküldőből is megtekintheti a felvételt, és ugyanott reagálni is tud rá.
Az újításokat, ahogy máskor is, fokozatosan teszik elérhetővé az androidos felhasználók számára.
Ritkán látott botrány lett egy csökkenő eladásokkal küzdő divatház reklámjából, amely közel egy hete tematizálja az amerikai közéletet. Mások belebuktak hasonló ügyekbe, ám itt még jól is alakulhatnak a dolgok az American Eagle számára, és ebben nagy szerepe lehet Donald Trumpnak.