Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy egyharmada folyamatosan szenved a rossz alvás, vagy éppen az álmatlanság kellemetlen tüneteitől. Az alvászavarral kapcsolatban számos tévhit tartja magát a köztudatban, amelyeket csokorba gyűjtöttünk. ","shortLead":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy...","id":"20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3.jpg","index":0,"item":"f66effe3-602c-49a5-a844-56f07582123e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","timestamp":"2025. április. 23. 13:30","title":"„Iszom egy pohár bort, és beájulok a tévé előtt\" – 10 tévhit az alvászavarról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"bff83aee-521c-4c7c-8c38-60cbc3b565bb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A fiatalabb kínai generáció számára a Porsche magas státusza már nem sokat jelent.","shortLead":"A fiatalabb kínai generáció számára a Porsche magas státusza már nem sokat jelent.","id":"20250424_Kiutottek-a-Porschet-Kinaban-harc-helyi-rivalisokkal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bff83aee-521c-4c7c-8c38-60cbc3b565bb.jpg","index":0,"item":"4238100b-8196-410e-9dae-561a80e6d63c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_Kiutottek-a-Porschet-Kinaban-harc-helyi-rivalisokkal","timestamp":"2025. április. 24. 11:59","title":"Kiütötték a Porschét Kínában: felmerült, érdemes-e még harcolni a helyi riválisokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5c5b2b4-c8da-4181-a87f-d18a7256c603","c_author":"Ballai Vince","category":"360","description":"Súlyosabb és kevésbé súlyos fertőzések miatt is aggódhatnak az állattenyésztők ezekben a hónapokban. Van, amihez már hozzászoktak, van, ami fél évszázad után került elő váratlanul, és van, ami még csak fenyegetés, de elkerülhetetlennek tűnik. Száj- és körömfájás, madárinfluenza, sertéspestis és kéknyelv betegség – íme a haszonállatokat leginkább tizedelő kórok, és a velük kapcsolatos, hol jobban, hol rosszabbul működő védekező reflexek.","shortLead":"Súlyosabb és kevésbé súlyos fertőzések miatt is aggódhatnak az állattenyésztők ezekben a hónapokban. Van, amihez már...","id":"20250424_allatbetegsegek-osszefoglalo-szaj--es-koromfajas-madarinfluenza-afrikai-sertespestis-keknyelv-betegseg-allattenyesztes-husipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5c5b2b4-c8da-4181-a87f-d18a7256c603.jpg","index":0,"item":"b1227b73-8434-403a-9e2b-68e1744ad2c3","keywords":null,"link":"/360/20250424_allatbetegsegek-osszefoglalo-szaj--es-koromfajas-madarinfluenza-afrikai-sertespestis-keknyelv-betegseg-allattenyesztes-husipar","timestamp":"2025. április. 24. 15:40","title":"Száj- és körömfájás, madárinfluenza, sertéspestis, kéknyelv – mi történik a magyar állatfarmokon?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"148ae798-0116-4789-9d11-16a511e7c09d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A kormányzati spórolás közepette több ezer dollárba kerülhetett az átalakítás.","shortLead":"A kormányzati spórolás közepette több ezer dollárba kerülhetett az átalakítás.","id":"20250423_pete-hegseth-pentagon-sminkszoba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/148ae798-0116-4789-9d11-16a511e7c09d.jpg","index":0,"item":"0e89e9bb-57cd-458d-ac65-d41ec19ea684","keywords":null,"link":"/elet/20250423_pete-hegseth-pentagon-sminkszoba","timestamp":"2025. április. 23. 20:34","title":"Az amerikai védelmi miniszter sminkszobát csináltatott a Pentagonban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"502c9cb3-bb12-4035-9ac8-34c36926ca75","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az alelnök szerint némi területcserére is szükség lenne a megállapodáshoz.","shortLead":"Az alelnök szerint némi területcserére is szükség lenne a megállapodáshoz.","id":"20250423_vance-oroszorszag-ukrajna-bekefolyamat-amerika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/502c9cb3-bb12-4035-9ac8-34c36926ca75.jpg","index":0,"item":"efd0daee-21e3-4438-9d26-95ab220e3759","keywords":null,"link":"/vilag/20250423_vance-oroszorszag-ukrajna-bekefolyamat-amerika","timestamp":"2025. április. 23. 19:12","title":"Vance: Amerika kihátrál a békefolyamat mögül, ha Oroszország és Ukrajna nem fogadja el a javaslatát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43704355-f133-4d03-a76f-648c3f98141b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A miniszterelnök politikai igazgatójának februárban ítélték oda a doktori címet, miután decemberben annak ellenére sikeresen megvédte a disszertációját, hogy Rácz András szerint az többoldalnyi átvett szöveget tartalmazott, és nem is Orbán Balázs gépén készült.","shortLead":"A miniszterelnök politikai igazgatójának februárban ítélték oda a doktori címet, miután decemberben annak ellenére...","id":"20250423_orban-balazs-doktori-elte-plagium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43704355-f133-4d03-a76f-648c3f98141b.jpg","index":0,"item":"a77d66e9-5154-441e-aa03-7b23b83f20c9","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_orban-balazs-doktori-elte-plagium","timestamp":"2025. április. 23. 14:36","title":"Orbán Balázs átvette a doktoriját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43a1fa6e-0321-400a-b7ed-aa8f08cfcbad","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Egy országos felmérés szerint a legtöbb – de nem minden – politológust mély aggodalommal töltik el az elnök kísérletei a végrehajtó hatalom kiterjesztésére. Van, aki csak név nélkül mert nyilatkozni, mert attól tart, hogy elveszti a kutatásaihoz kapott kormányzati pénzt.","shortLead":"Egy országos felmérés szerint a legtöbb – de nem minden – politológust mély aggodalommal töltik el az elnök kísérletei...","id":"20250423_felmeres-amerikai-tudosok-usa-trump-a-tekintelyuralom-fele","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43a1fa6e-0321-400a-b7ed-aa8f08cfcbad.jpg","index":0,"item":"3df57607-86cc-459a-af32-fd815605496e","keywords":null,"link":"/360/20250423_felmeres-amerikai-tudosok-usa-trump-a-tekintelyuralom-fele","timestamp":"2025. április. 23. 15:30","title":"Amerikai politológusok százai szerint az Egyesült Államok gyorsan halad a tekintélyelvűség felé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b4555d0-44bb-4d89-9872-ad0458b05c31","c_author":"BioTechUSA-cégcsoport ","category":"brandcontent","description":"Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat stabil eredményeket mutatott fel 2024-ben, bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest. Európa egyik legnagyobb étrend-kiegészítő gyártójának és forgalmazójának árbevétele 3,5 százalékkal, 93,7 milliárd forintra emelkedett, miközben az EBITDA-ja 2 százalékkal 10,68 milliárd forintra nőtt.","shortLead":"Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat...","id":"20250423_BiotechUSA-FC-Barcelona-gazdasagi-eredmenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b4555d0-44bb-4d89-9872-ad0458b05c31.jpg","index":0,"item":"c2714ca0-eaf1-48ac-8e70-753bac2be2b8","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250423_BiotechUSA-FC-Barcelona-gazdasagi-eredmenyek","timestamp":"2025. április. 24. 07:30","title":"FC Barcelona-partnerséggel és prémium termékekkel építi globális márkáját a BioTechUSA","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Oracle ügyfélélmény-kutató csoportja és Gretchen Rubin író új kutatása szerint az emberek azt szeretnék, ha a márkák megmosolyogtatnák és megnevettetnék őket, de az üzleti vezetők félnek a humor alkalmazásától az ügyfélkapcsolatokban. A Happiness Report 14 ország több mint 12 ezer fogyasztójának és üzleti vezetőjének meglátásait tartalmazza, és megállapította, hogy az emberek olyan új élményeket keresnek, amelyek mosolyra és nevetésre késztetik őket. A humort alkalmazó márkákat a fogyasztók hűséggel, jó értékelésekkel és ismételt vásárlásokkal jutalmazzák, és elfordulnak azoktól, amelyek nem így tesznek.
Az emberek 45 százaléka több mint két éve nem érzett igazi boldogságot, 25 százalékuk pedig nem tudja, vagy elfelejtette, mit jelent igazán boldognak lenni – mutat rá a kutatás eredménye. 88 százalékuk új élményeket keres, amelyek mosolyra és nevetésre késztetik őket. Az emberek az egészséget (80 százalék), a személyes kapcsolatokat (79 százalék) és az élményeket (53 százalék) helyezik előtérbe a boldogság megszerzése érdekében.
A megkérdezettek több mint fele (53 százalék) szeretné, ha pénzért lehetne boldogságot vásárolni, 78 százalékuk pedig hajlandó felárat fizetni az igazi boldogságért.
89 százalék próbálta megtalálni a boldogságot az online vásárlásban a világjárvány idején, és míg 47 százalék azt mondta, hogy a csomagok kézhezvétele boldoggá teszi, 12 százalék nehezen emlékezett vissza az online vásárolt termékekre.
Az Oracle szakértői szerint a reklám, a marketing, az értékesítés és az ügyfélszolgálat által kiváltott érzelmeknek meg kell változnia. Az emberek ugyanis azt szeretnék, ha a márkák mosolyra és nevetésre késztetnék őket: a válaszadók 78 százaléka szerint a márkák többet tehetnének azért, hogy boldoggá tegyék ügyfeleiket, 91 százalékuk pedig azt mondta, hogy a márkák inkább viccesek legyenek; ez a szám a Z generáció (94 százalék) és az ezredfordulósok (94 százalék) körében nőtt.
90 százalék nagyobb valószínűséggel emlékszik vissza a vicces hirdetésekre, ennek ellenére az üzleti vezetők szerint márkáik offline hirdetéseinek csak 20 százaléka (tévé, óriásplakátok), az online hirdetéseknek csupán 18 százaléka használja aktívan a humort.
Az emberek 77 százaléka nagyobb valószínűséggel vásárol olyan eladótól, aki vicces, ám az üzleti vezetők mindössze 16 százaléka mondta azt, hogy márkáik humort használnak az eladáshoz. Az emberek 75 százaléka követne egy márkát, ha az vicces a közösségi csatornáin, de az üzleti vezetők mindössze 15 százaléka mondta, hogy márkája humoros a közösségi oldalakon.
Az emberek 69 százaléka nyitna meg egy márkától érkező e-mailt, ha a tárgysor viccesebb lenne, ám az üzleti vezetők mindössze 24 százaléka mondta, hogy cége aktívan használja a humort az e-mailes kampányokban. A megkérdezettek 68 százaléka szívesebben lépne kapcsolatba egy olyan chatbottal/digitális asszisztenssel, amely vicces, az üzleti vezetőknek azonban csak 27 százaléka mondta, hogy márkájuk aktívan beépíti a humort a bot kommunikációjába.
Az üzleti vezetők félnek viccelődni
Az Oracle felmérésének eredménye szerint az emberek 48 százaléka nem hiszi, hogy kapcsolata van egy márkával, ha az nem nevetteti meg és 41 százalékuk elfordulna egy márkától, ha az nem mosolyogtatná meg rendszeresen.
Ha egy márka humort használ, az emberek nagyobb valószínűséggel vásárolnak tőle újra (80 százalék), ajánlják a márkát családtagjaiknak és barátaiknak (80 százalék), választják a márkát a konkurenciával szemben (72 százalék), és többet költenek a márkára (63 százalék).
Az üzleti vezetők 89 százaléka lát lehetőséget a humor felhasználására az ügyfélélmény javítása érdekében, és úgy véli, hogy márkájuk többet tehetne azért, hogy megnevettesse vagy megmosolyogtassa az ügyfeleket.
Ugyanakkor az üzleti vezetők 95 százaléka tart a humor alkalmazásától az ügyfélkapcsolatokban.
A vezetők 85 százaléka állítja, hogy nem rendelkezik a humor sikeres megvalósításához szükséges adatfelismerésekkel vagy eszközökkel. Az üzleti vezetők bátrabban használnának humort az ügyfelekkel való kapcsolattartás során, ha jobb rálátásuk lenne az ügyfelekre (55 százalék), és ha hozzáférnének az olyan fejlett technológiákhoz, mint a mesterséges intelligencia (32 százalék).
„Az ügyfélélmény folyamatosan fejlődik, de végső soron minden egy dologra vezethető vissza: az ügyfél boldoggá tétele” – mondta a kutatás eredményeiről Rob Tarkoff, az Oracle Advertising and Customer Experience (CX) ügyvezető alelnöke és vezérigazgatója. „Mint az eredményekből kiderül, a legtöbb vállalatvezető szeretné, ha a fogyasztók többet nevetnének, és megértik, hogy ez a valódi kapcsolat kialakításának kritikus része. A siker érdekében a márkáknak az adatokat kell az ügyfélélmény-stratégiájuk középpontjába helyezniük” – hangsúlyozta a szakember.
A Kossuth rádióban indította a napot a miniszterelnök, ahol beszélt Ferenc pápa örökségéről, az orosz-ukrán háborúról és az uniós források hazahozataláról is.