szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Úgy tűnik, hogy még a közelmúlt politikai, gazdasági eseményei sem vették el sok felhasználó kedvét attól, hogy prémiumkategóriás telefont válasszon – derül ki egy neves piackutató cég első negyedévre vonatkozó adataiból.

Hiába annyira drágák az Apple okostelefonjai, van, amire nem sajnálják az emberek a pénzt – legalábbis ez derül ki a Counterpoint Research 2022 első negyedévére vonatkozó adataiból.

Az Apple iPhone-jai a prémiumtelefon-eladások 62 százalékát tették ki, azaz az összes eladott drágább eszköz közel kétharmada valamilyen iPhone volt. (A Counterpoint Research egyébként a 400 dollárnál drágább telefonokat sorolja ide, azaz olyan készülékek is ide tartoznak, mint a Galaxy A53 5G vagy az iPhone SE.)

A mostani eredmények egyébként csúcsot jelentenek az iPhone-ok számára, 2017 óta nézve. Az egyedi eszközök közül az iPhone 13 a világ legkedveltebb okostelefonja, 2021 októbere óta ez a legkelendőbb modell világszerte minden hónapban. A második helyen – részletezi a Phone Arena –  az iPhone 13 Pro Max került (13 százalékos részesedéssel), a kisebb iPhone 13 Pro pedig a globális eladások 9 százalékát tette ki. E három iPhone 13 modell együttesen a prémium piac 45 százalékát képviselte. Vegyük ehhez még hozzá az iPhone 12-t, és az Apple négy legnépszerűbb iPhone-ja az eladások 53 százalékát tette ki. A fennmaradó részesedést feltehetően a régebbi modellek, például az iPhone 11 és a kevésbé népszerű modellek, például az iPhone 13 mini hozták.

Counterpoint Research

A prémiumszegmens második nagy gyártója sem meglepetés, a Samsungról van szó. A Galaxy készülékek a globális eladások 16 százalékát tették ki, ez némileg elmarad a 2021 első negyedévében elért 18 százalékos részesedéstől. A csökkenés azonban nem azért van, mert a Samsung okostelefonjai kevésbé népszerűek, inkább a Galaxy S22 sorozat későbbi bevezetésének tudható be. Az Ultra modell február végén, a másik kettő pedig márciusban került a polcokra. Ettől függetlenül a Galaxy S22 Ultra vált a világ legnépszerűbb androidos csúcstelefonjává, amivel 3 százalékos piaci részesedést szerzett. Egyébként az összehajtható telefonok is szépen hozzájárultak a Samsung teljesítményéhez. Volumenük 184 százalékkal nőtt a prémium piacon az elmúlt negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest. A kategória együttes részesedése most 3 százalék.

Globális prémium (400 dollárnál drágább) okostelefonok eladásai 2021 Q1 vs. 2022 Q2
Counterpoint Research

2022 első negyedévében a Huawei hátrébb került korábban biztos, harmadik helyéről. A következetes bevezetéseknek köszönhetően egyre népszerűbbé válnak Kínában és azon kívül is az Oppo, a Xiaomi és a Vivo modelljei is. Az Oppo és a Vivo egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek Európára.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!