szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Adobe 5000 amerikai felhasználót kérdezett meg a hangulatjel-használati szokásaikról, a válaszok alapján pedig kiderült, melyiktől lesz valaki szimpatikus, és melyiktől kevésbé.

Felmérést végzett az Adobe azzal kapcsolatban, hogy milyen hangulatjeleket használnak az Egyesült Államokban a felhasználók. Bár az eredmény az amerikai szokásokat reprezentálja, könnyen lehet, hogy idehaza is hasonló a helyzet.

Az 5000 válaszadó alapján – írja a Gizmodo – az Adobe arra jutott, a felhasználók 88 százaléka jobban együttérez valakivel, ha emojikat használ, 75 százalékuk pedig úgy érzi, jobban kötődik az adott illetőhöz. A válaszadók 92 százaléka emellett úgy érzi, a hangulatjelek segítenek leküzdeni a nyelvi akadályokat.

Érdekesség, hogy bár az Unicode 2015-ben kibővítette az emojikat, és már többféle bőrszínből is lehet választani, 5-ből 2 felhasználó úgy érzi, a személyazonosságát nem tudja kifejezni ezekkel.

Az emberek a lefelé fordított mosoly (🙃), a meggy (🍒) és a cowboy kalapos emoji (🤠) használatát értik a legkevésbé, ugyanakkor a válaszadók 50 százaléka azt mondta, a hangulatjeleket szándékosan az eredeti jelentésükkel ellentétesen használja.

21 új hangulatjel jön: ezeket használhatja majd a telefonján, számítógépén

Bár az emoji világnapra (World Emoji Day) néhány napot még várnunk kell - hivatalosan július 17-e ez a nap -, az Emojipedia oldalán már megjelent, hogy jó eséllyel milyen hangulatjelekkel találkozhatunk a jövőben.

A Z generáció esetében ez 74 százalékban van így, míg a milleniálok az esetek 65, az X generációhoz tartozók 48, a boomerek pedig 24 százalékban használják így az emojikat.

Az Adobe az érzelmeket kutatva arra jutott, hogy a csókot dobó (😘), a szívekkel mosolygó (🥰) és a szívszemű arc (😍) szimpatikusabbá tesz valakit, míg a kaki (💩), a dühös arc (😠) és a padlizsán (🍆) miatt kevésbé szimpatikus az egyén.

Szintén érdekesség, hogy míg a férfiak 76 százaléka mondta azt, hogy flörtöléshez használ hangulatjeleket, addig a nők 68 százaléka állította ugyanezt. A kapcsolat végét a férfiak 27, a nők 15 százaléka zárta le emojival.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!