szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Meta a jövőben nagyobb átláthatóságot szeretne adni a felhasználóknak, hogy tudják, miért látnak egy bizonyos hirdetést. Ez viszont még mindig csak a jéghegy csúcsa.

A Facebook eddig is lehetőséget adott már arra, hogy egy hirdetés esetében megnézzük, hogy miért is jelent meg nekünk az adott reklám. Most frissítette ezt a funkciót a cég, hogy a jövőben pontosabb képet kapjunk erről.

A Meta bejelentése szerint megtekinteni továbbra is a szokásos módon fogjuk tudni azt, hogy miért látunk egy bizonyos hirdetést. Ehhez nem kell mást tenni, mint a bejegyzés tetejénél lévő három pontra nyomni, majd kiválasztani a Miért látom ezt a hirdetést? menüpontot.

Az újdonságot az jelenti, hogy a közösségi oldal ezután elárulja, melyek voltak azok a Meta szolgáltatásain belüli és kívüli tevékenységek, amelyek alapján látjuk az adott hirdetést. Előbbi közé tartozik többek között például az, ha egy témával kapcsolatos hirdetést lekattintottunk, hasonló témájú oldalakat, bejegyzéseket kerestünk fel, vagy épp a Marketplace-en kerültünk kapcsolatba hasonló termékekkel, szolgáltatásokkal.

Ennél is érdekesebb, hogy a hirdetések megjelenését az is befolyásolja, ha egy, a témával kapcsolatos weboldalt kerestünk fel, vagy egy azzal kapcsolatos mobilappot használtunk.

Meta

Az újdonsággal elsőként a mobilos felhasználók találkozhatnak. A cikk írásának pillanatában a Facebook androidos alkalmazásában még biztosan nem jelenet meg az újdonság, így a bontást nem láthatjuk ilyen részletesen. Ugyanakkor ez csak néhány nap, hét kérdése kell, hogy legyen.

Pedro Pavón, a Meta hirdetési igazgatója szerint az újdonságot azért vezették be, mert azt szeretné a cég, ha nagyobb átláthatóságot adnának a felhasználóknak a hirdetésekkel kapcsolatban. Szerinte ez növeli a felhasználók biztonságérzetét, valamint a cég elszámoltathatóságát is.

A Gizmodo ugyanakkor megjegyzi, ez az információ még mindig csak töredéke annak, hogy mennyi adatot gyűjt a Facebook a felhasználókról.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!