Trump vámháborúja nagyhatalmi présbe szorította a mindig lavírozó Indiát
Az Indiára kiszabott magas amerikai vámok alááshatják a két ország közeledését, aminek Kína és Oroszország is csak örülhet.
Már teszteli a YouTube az új, reklámblokkoló-blokkoló funkcióját, ami meggátolná egy videó lejátszását mindaddig, amíg a felhasználó nem kapcsolja ki a hirdetéseket tiltó programot. A YouTube-nak ugyanis csak a reklámokból van pénze.
A reklámok részei az internetnek: a tartalomgyártók és a technológiai vállalatok bevétele egyaránt ebből származik, így a reklámblokkolók használata egyértelmű károkat okoz minden félnek.
Így van ez a YouTube-on is, ahol a videók után keletkező reklámbevételekből részesülnek a tartalomgyártók is – és bármennyire is zavaróak ezek olykor, amikor egy izgalmas részt vágnak félbe váratlanul, ezek blokkolása kárt okoz a videó készítőjének és a platformnak egyaránt.
Ennek ellenére a reklámblokkolók rendkívül népszerűek, minden böngészőhöz érhető el több ilyen bővítmény, és ezekkel a youtube-os reklámok jellemzően teljesen eltüntethetőek.
De lehet, hogy már nem sokáig – a Google videós platformja ugyanis a jelek szerint megelégelte ezt, és lépett. Erről a 9to5Google szerint a hét elején kezdtek posztolni a felhasználók a Redditen.
A YouTube ugyanis a jelek szerint egy új módszert tesztel, ami abból áll, hogy amennyiben a platform reklámblokkolót észlel, egyszerűen letiltja a videók lejátszását mindaddig, amíg a felhasználó nem kapcsolja ki azt – vagy fizet elő a reklámmentes prémium szolgáltatásukra.
Hogy mennyire komolyak a platform szándékai azt egy YouTube-alkalmazott reddites megerősítő válaszából is lehet sejteni – bár ő kiemelte, hogy mindez egyelőre csak kísérlet.
Több videót is 18+-osra állít át a YouTube, csak bejelentkezve lehet őket megnézni
A YouTube mostantól jóval szigorúbban veszi az étkezési zavarokkal kapcsolatos tartalmakat, így azokat is csak a 18 éven felüliek nézhetik meg, amelyek oktató szándékkal készülnek.
Az egyelőre nem ismert, hogy mikor vezetheti be az igen súlyos, tesztelés alatt álló szigorítást a YouTube, a szándék érthető.
A Redditen azonban sok felhasználó panaszkodik arra, hogy az elmúlt években jelentősen több lett a reklám a platformon.
Idővel azonban minden bizonnyal kiterjeszt majd valamilyen reklámblokkoló-ellenes megoldást a Google minden YouTube-felhasználónak, hiszen jelentős bevételektől esnek el így. Nemrég azonban egy hirdetéstípustól végleg búcsút vett a platform.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
Az Indiára kiszabott magas amerikai vámok alááshatják a két ország közeledését, aminek Kína és Oroszország is csak örülhet.
Az alig egy héten belüli, immár negyedik esetről, ami még szombaton történt, egy fideszes fővárosi politikus tett közzé videót.
Horváth László nem ellensége a fesztiváloknak úgy általában, vannak köztük jók is, például az MCC Feszt.
A miniszterelnök üzent: „Kijev, Brüsszel, Tisza – együtt akarják megbuktatni a magyar kormányt”, de ezt nem hagyja szó nélkül.
Az elnök rajongója, Laura Loomer aktivistaként szenteli az életét annak, hogy leleplezze azokat, akik nem eléggé lojálisak Trumphoz.
Árvízvédelem, Budapest–Belgrád vasútvonal és kórházfejlesztés.