szerző:
techline.hu

Ez bizony már egy másik generáció: a Cisco frissen közzétett nemzetközi kutatása szerint a felsőoktatási hallgatók és...

Ez bizony már egy másik generáció: a Cisco frissen közzétett nemzetközi kutatása szerint a felsőoktatási hallgatók és a pályakezdő szakemberek körében jelentős az igény a munkavégzés során a közösségi média és a szabadon megválasztott mobil eszközök használatára, valamint a mobil, rugalmas munkavégzésre. Mindez akár a munkahely-választást is befolyásolhatja.

A Cisco Connected World Technology Report most nyilvánosságra hozott második része egyben azt is előrejelzi, hogy a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek rövidesen elavulttá válnak.

A kutatás legfontosabb megállapításai

A munkahelyválasztásra és a fizetésigényre gyakorolt hatás    

  • A tanulmányból kiderül, hogy a felsőoktatási hallgatók és 30 év alatti fiatal alkalmazottak közül minden harmadik (azaz 33%) úgy nyilatkozott, hogy egy állásajánlat megfontolása során legalább annyira lényegesnek tartja a közösségi médiahasználat szabadságát, a használt eszközök szabad  megválasztását és a mozgásszabadságot, mint a felajánlott bérezést. Mindez azt mutatja, hogy a munkaerő új generációja számára már messze nem csak a pénz az egyedüli választási szempont.
  • A mobil munkavégzés, a rugalmas eszközhasználat, valamint a privát és munkahelyi élet összeegyeztethetősége egyre inkább meghatározzák, hogy mely vállalatok lesznek képesek magukhoz vonzani a tehetséges fiatalokat.
  • A megkérdezett felsőoktatási hallgatók 40%-a, míg a fiatal alkalmazottak 45%-a nyilatkozott úgy, hogy inkább elfogadnának a mobilitás, az eszközhasználat és a közösségi médiához való hozzáférés terén nagyobb rugalmasságot biztosító állást, mint egy jobban fizető, ám kevésbé rugalmas munkahelyet. 

A közösségi média és a mobil eszközök használatára vonatkozó irányelvek hatása a munkaválasztásra

  • Világszerte a felsőoktatási hallgatók több mint fele (56%) véli úgy, hogy ha olyan vállalat ajánlana állást nekik, amely tiltja a közösségi média használatát, akkor vagy visszautasítaná azt, vagy elfogadná, de később igyekezne megtalálni a vállalati tiltást kijátszó kiskaput.
  • A felsőoktatási hallgatók körülbelül kétharmada (64%) mondta azt, hogy az állásinterjú során tervezi, hogy rákérdez a közösségi média használatára vonatkozó vállalati irányelvekre.
  • A munkahelyeket tekintve öt alkalmazottból több mint kettő (41%) szerint vállalata a felvétel során kifejezetten rugalmas irányelveket fogalmazott meg a mobil készülékek és közösségi média használatára vonatkozóan.
  • Világszerte az alkalmazottak közel harmada (31%) nyilatkozott úgy, hogy a közösségi média és a mobil eszközök használata terén mutatott jártasságuk döntő tényezőnek bizonyult abban, hogy megkapták az adott állást. Ez arra utal, hogy a vállalatok elismerik azt az értéket, amelyet az „ezredvégi generáció” képvisel azáltal, hogy a technológia eszközeit hívja segítségül a vállalat hatékonyságának és versenyelőnyének növelése érdekében.

A mobileszközök fontossága

  • A felsőoktatási hallgatók és fiatal alkalmazottak fele (49%) inkább veszítené el a pénztárcáját vagy kézitáskáját, semmint okostelefonját vagy mobil készülékét.
  • Az alkalmazottak több mint háromnegyede (77%) több eszközzel is rendelkezik, például noteszgéppel és okostelefonnal, illetve több telefonnal és számítógéppel. A megkérdezett alkalmazottak közül világszerte minden harmadik (33%) legalább három készüléket használ munkája során.
  • A megkérdezett felsőoktatási hallgatók többsége – tízből hét (71%) – véli úgy, hogy a vállalattól kapott eszközök használatát személyes és üzleti célokra egyaránt engedélyezni kell, mert a napi életvitelükben is összemosódik a munkahelyi és a személyes szféra.
  • Ötből négy felsőoktatási hallgató (81%) szeretné maga megválasztani a munkához használt mobil készülékét: vagy úgy, hogy a vállalat egy bizonyos keretet biztosít a vásárláshoz, vagy úgy, hogy saját készülékét is használja a vállalat által biztosított eszközök mellett.    
  • Körülbelül tízből hét alkalmazott (68%) gondolja úgy, hogy vállalatának engedélyeznie kellene a közösségi médiához és személyes oldalakhoz való hozzáférést a céges használatú készülékekről.

Rugalmas munkavégzés és a hálózat távoli elérése

  • Világszerte tízből három (29%) diák szerint jövőbeli állásában nem minősül kiváltságnak, hogy rugalmas munkaidőben és távolról is végezhesse munkáját, mert megítélésük szerint ehhez joguk van.
  • Jelenleg az alkalmazottak több mint fele (57%) rendelkezik távoli eléréssel a vállalati hálózathoz, de csak minden negyedik (28%) teheti ezt meg bárhol és bármikor. Ötből kettő (43%) tartja munkája során kritikus fontosságú tényezőjének, hogy bárhol és bármikor kapcsolódhasson a munkahelyi hálózathoz.
  • Tízből hét felsőoktatási hallgató (70%) véleménye az, hogy szükségtelen állandóan az irodában ülni (természetesen a fontos tárgyalásokat leszámítva), sőt, minden negyedik szerint kifejezetten javulna munkavégzési hatékonyságuk, ha a munkahelyükön kívül máshol, például otthon, is végezhetnék munkájukat.
  • A megkérdezett felsőoktatási hallgatók és alkalmazottak több mint fele igényli, hogy a vállalati adatokhoz a vállalati hálózaton keresztül otthoni számítógépéről (63%) és személyes mobil készülékéről (51%) is hozzáférhessen.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Meddig megy el Trump, hogy ne kelljen kiadnia az adóbevallásait?

Meddig megy el Trump, hogy ne kelljen kiadnia az adóbevallásait?

13 év fegyházat kapott egy férfi, aki többször megerőszakolt egy lányt Oroszlány mellett

13 év fegyházat kapott egy férfi, aki többször megerőszakolt egy lányt Oroszlány mellett

Minden poénját a kommunizmusnak köszönheti, de jól áll neki

Minden poénját a kommunizmusnak köszönheti, de jól áll neki

Egy izgága, ügyetlen sárkánykölyökről szól a John Lewis karácsonyi reklámja

Egy izgága, ügyetlen sárkánykölyökről szól a John Lewis karácsonyi reklámja

Bajban lesznek a vidéki nyugdíjasok, ha nem a postás hozza a nyugdíjat

Bajban lesznek a vidéki nyugdíjasok, ha nem a postás hozza a nyugdíjat

Véget vetne a helyi fideszes propagandának a nagykanizsai ellenzék

Véget vetne a helyi fideszes propagandának a nagykanizsai ellenzék