Mozillaphone - tízszer olcsóbb lesz, mint az iPhone

Az iOS versenytársa az Android, de mi lesz az Android (és az iOS) versenytársa?

  • techline.hu techline.hu
Mozillaphone - tízszer olcsóbb lesz, mint az iPhone

Az iOS versenytársa az Android, de mi lesz az Android (és az iOS) versenytársa? Nos, az idei MWC meghozta a választ: az új szereplő a mobil operációs rendszerek piacán a B2G lesz. Ez így valószínűleg nem túl sokatmondó név, ha azonban hozzátesszük, hogy Mozilla B2G (a „Boot 2 Gecko” rövidítése) akkor máris egyértelmű, hogy kedvenc mobil rendszereink bizony komoly ellenféllel fogják magukat szembetalálni.

A Telefonica (Dél-Amerika legnagyobb mobilszolgáltatója, a harmadik legnagyobb mobilszolgáltató a világon) máris elkötelezte magát az új rendszer mellett. A Telefonica lelkesedése főleg a B2G árából fakad: bár Európában is szolgáltatnak, előfizetőik többsége Dél-Amerikából kerül ki, és piaci viszonyok bizony erősen különböznek az európai vagy USA viszonyoktól. Egy iPhone az USA-ban megfizethető, Dél-Amerikában már luxus, de ugyanez elmondható a legtöbb Androidos mobilról (pl. Galaxy) is. Carlos Domingo a Telefonica fejlesztési igazgatója az MWC alkalmából bejelentette, hogy a cég teljes mértékben támogatja a Mozilla új rendszerét, ami a tervek szerint akár tízszer olcsóbb mobilokat jelenthet majd a Dél-Amerikai piacon.

Domingo - a B2G telefon tízszer lesz olcsóbb... (Kép: Stephen Shankland/CNET)

Domingo még egy koncepciótelefont is bemutatott: a  480x320 felbontással rendelkező „Mozilla telefon” segítségével, az előadás alkalmából játszott egy kicsit, küldött SMS-t, 317 pontot ért el a HTML5 tesztoldalon, majd beleolvasott egy e-könyvbe is. Ez persze nem túl sok infó, de arra elég, hogy láthattuk: a B2G mindent tud, amit az Android vagy az iOS. A Telefonica bejelentése után a Deutsche Telecom is tartott egy sajtótájékoztatót, ahol ők is bejelentették, hogy „kiemelten érdeklődnek” a B2G iránt.

 

 

A fiatalok hozhatják el a lángosforradalmat a Balatonnál

A fiatalok hozhatják el a lángosforradalmat a Balatonnál

Miért vett meg egy nagy múltú, de veszteséges üzletláncot? Mit kellene csinálni ahhoz, hogy ne legyen méregdrága egy croissant? Mi a legnagyobb baj azzal, hogy a Balatonon még mindig ugyanúgy sütik a lángost? És miért nem érdemes mindenkinek akciózni a tejfölt? Andrejszki Richárddal, a Chef Market tulajdonosával beszélgettünk annak kapcsán, hogy cége a Culinaris új tulajdonosa lett.