Tisztességtelen volt a pulzáló ágybetéttel is házaló cég
A fogyasztóvédők nyerték a pert a termékbemutatón infra-, mágnes-, illetve pulzáló ágybetétet értékesítő céggel szemben.
Pert nyert a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) a termékbemutató keretében értékesítő, három éve működő SPS Doctors Holding Kft.-vel szemben. Az ítélet szerint a vállalkozás tisztességtelen szerződési feltételeket alkalmazott – közölte a FEOSZ pénteken.
Az elsőfokú, nem jogerős ítéletben a bíróság megállapította: tisztességtelen az a szerződéses kitétel, miszerint egyes "higiéniai" jellegű termékeket – infra, mágnes vagy pulzáló ágybetét – a csomagolás megbontása esetén az eladó nem köteles visszavenni 14 napon belül, csak "helyreállítási díj" megfizetése ellenében. A bíróság azt is kimondta, hogy az eladó tisztességtelenül hivatkozott már nem hatályos jogszabályra a szerződésben. A FEOSZ közleménye szerint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló jogszabály értelmében – amennyiben a szerződéskötésre üzleten kívül került sor – a fogyasztók 14 napon belül meggondolhatják magukat. Ezt a jogot korlátozta, illetve vonta meg a fogyasztóktól az SPS Doctors Holding Kft.
A bíróság álláspontja szerint a kikötés nem határozta meg, hogy mi minősül higiéniai jellegű terméknek, így kizárólag a vállalkozás volt jogosult egyoldalúan értelmezni ezt a feltételt. Ezzel egyoldalúan és indokolatlanul a fogyasztó hátrányára állapította meg a feleknek a szerződésből eredő jogait és kötelezettségeit a jóhiszeműség és tisztesség követelményeinek megsértésével – állapította meg a bíróság a tájékoztatás szerint. A fogyasztó jogosult a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatra, azaz kipróbálhatja a terméket, és csak azért az értékcsökkenésért felel, ami ezen szükséges használatot meghaladó használatból ered – olvasható a közleményben. Egy inframatrac külső fóliacsomagolásának kibontása elengedhetetlen a termék kipróbálásához, így a fólia ép meglétéhez nem lehet kötni a termék visszavételét – hangsúlyozza a FEOSZ.
A szövetség felhívja a fogyasztók figyelmét a közleményben: szerződéskötés előtt győződjenek meg arról, hogy valóban termékbemutatón kötik-e meg a szerződést. Ha az adott helyiség a vállalkozás telephelye, akkor már nem illeti meg a fogyasztókat az indokolás nélküli elállási jog.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!