Magyar patrióták találták ki a homoszexualitást
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Tegyünk még egy kísérletet. Próbáljuk megérteni – még ha a miniszterelnök ebben ellenérdekelt is –, hogy mi Európa baja a magyar kormánnyal, és hogy miért lenne jó nekünk, európai polgároknak mindezt komolyan venni.
„A németek küldtek már lovasságot Magyarországra, tankok formájában jöttek, ne küldjenek, az a kérésünk. Nem volt jó ötlet, nem vált be” – nyilatkozta ma reggel Orbán Viktor, ami tényszerűen igaz, mégis hazugság. Ugyanis (most eltekintve attól, hogy sikerült lenácizni a demokratikus Németországot) a német kancellár történetesen azt mondta, hogy NEM kell lovasságot küldeni hazánkba, ráadásul ezt a magyar ügyekben sokkal vérszomjasabbnak tűnő kihívójának felelte. Orbán szándéka azonban nyilvánvalóan az volt, hogy a Fidesz és az Európai Unió vitáját a hazug hazai kontextusban tartsa: mintha nemzetek közötti összeütközésről lenne szó, és nem az ő hatalomgyakorlásáról. Az unióval való konfliktusnak ez a lényege, és mivel az elmúlt hetekben az ellentétek ismét kiéleződtek, és a magyar közvélemény a közrádióból a lényegről úgysem értesül, érdemes sorra venni, mi minden baja lehet Európának a magyar kormánnyal, és miért nem állja meg a helyét a kormány védekezése.
Az első mindjárt a híres túlzottdeficit-eljárás. A kormány végtelenül büszke rá, hogy a költségvetési hiányt az elvárt cél alá csökkentette (legalábbis a most közölt számok ezt mutatják, de hát egy ideig a görög számok is ebbe az irányba mutattak), igaz, hogy közben a gazdaság teljesítménye siralmas, és vérig van sértve, hogy az EU ennek ellenére nem fejezi be az eljárást. Pedig az ok igen egyszerű. Az EU gazdaságpolitikai szabályai, előírásai nem azt szolgálják, hogy a Zembereket sanyargassák a multik, a bankok, az unió, vagy ki tudja, kik. Ezek a szabályok két célt szolgálnak, az egyik, hogy az adott tagállam lehetőleg ne menjen tönkre, a másik, hogy ne tudja korlátlanul a jól teljesítő tagállamokra terhelni a saját gondjait, kockázatát.
Betartásuk közös érdek. Azonban az EU nem volt felkészülve rá, hogy az új tagállamok némelyikében a sokévi átlagnál jóval infantilisebb a politikai elit egy része, Magyarországon pedig sajnos a nagyobbik része, és nem adtak részletes követelményeket a szabályok teljesítéséhez. Ez mondjuk az értelmes tagállamok szempontjából káros is lett volna. A magyar kormány azonban ezt a viszonylagos szabadságot arra használja, hogy a szabályokat a lehető legrugalmasabban értelmezve teljesítsen egyetlen mutatót minimális mértékben, majd úgy tegyen, mintha minimum német szinten lenne a gazdaság. Miközben a véletlenszám-generátorral előállított adórendszernek köszönhetően tényleg nem lehet tudni, hogy ami idén teljesült, az jövőre is teljesülni fog-e, mert senki nem tudja kiszámítani előre, kinek mit kell majd fizetni.
Érzékletes példával: mintha mondjuk bulldózerrel haladna át egy labirintuson, majd utána ártatlan arccal ismételgetné, hogy de hát ő célba ért, csak unortodox módon, és különben is, sehova nem volt leírva, hogy bulldózerrel nem lehet megcsinálni a feladatot, sőt, kifejezetten erre lett kényszerítve, hát különben nem csinált volna ekkora rendetlenséget.
Jól érzékeli a kormány, az, hogy az EU nem szünteti meg az eljárást, részben politikai kérdés is, azonban azt nem érzékeli, hol a valódi probléma. És ez még csak a kisebb a politikai természetű gondok közül. Nemrég készült ugyanis el az EP jelentéstervezete a 4. alkotmánymódosításról. A tervezet nem túl meglepő módon elítéli azt, amiről amúgy is mindenki tudja, hogy fejlett politikai kultúrákban elfogadhatatlan.
Csak hogy összefoglaljuk: a következő kormányok által is jó ideig leválthatatlan, abszolút szabályozó erejű, egypárti médiatanács, az ugyanilyen – és vétójával kormánybuktatásra jogosult – költségvetési tanács, a bíróságok felügyeletének bekebelezése, a hatalomátvétel az Alkotmánybíróságon belül is, a megpiszkált választási rendszer stb. Vagyis zsarnokság a kétszázadik paragrafusban. Vegyük észre, hogy ebben a korrupció Közgépestül, trafiktörvényestül elő sem kerül.
Aki ezt szóvá teszi, annak a kormány (vagy a kormány véleményét utólag megindokoló ún. tudományos műhelyek, vagy állami hirdetésekből és információmorzsákból élő lapok) rendszerint a következő, könnyen cáfolható paneleket vágják a fejükhöz:
Nem olyan bonyolult ez. Miért hangoztatja mégis szinte kizárólag ezt a pár, faék egyszerű érvet mindenki? Mert a Nemzeti Együttműködés Rendszere két dolgot akar. A pragmatikusabb része leginkább önmagát anyagilag fenntartani, ehhez meg megfelelően korrupt, és kívülről lehetőleg ellenőrizhetetlen rendszer kell, ahhoz meg jól jön, ha valaki furkósbottal hadonászik, mert olyankor kevésbé figyelnek a zsebtolvajokra. A másik pedig komolyan hisz a bezárkózással előhívható magyar géniuszban, a sosemvolt aranykor és a belső-ázsiai fél- és teljes diktatúrák elemeiből kikevert ideális világban, amely dacol a romlásnak indult Nyugattal. Azt meg nem kell magyarázni, ezzel miért nem fér össze az előzőeknél kicsit is bonyolultabb világmagyarázat.
Persze tévednek. De azok is tévednek, akik szerint ez EU „keménykedése” csak Orbán Viktornak kedvez, mert alkalmat ad a szabadságharcos show bemutatására, és a tábor egyben tartására. A kizárólag a napi médiamegjelenések közvetlen hatásával foglalkozó, törökgáborista iskola figyelmen kívül hagyja azt a tényt, hogy Orbán Viktor valóban rendkívüli eredményt érhet el nemsokára: ráveszi a valóban túlszabályozott, túlbürokratizált EU-t, hogy minden konzervatív álmát beteljesítve, a bürokrácia dacára a politikai hagyományok és elvek szellemében fog cselekedni, és minél inkább próbálkozik a magyar kormány kikerülni a túlzottdeficit-eljárás alól, annál nagyobb a valószínűsége, hogy más témákban sokkal komolyabb bajok elé néz.
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
A szombati Pride felvonulásról tart nemzetközi sajtótájékoztatót Karácsony Gergely főpolgármester és Hadja Lahbib, esélyegyenlőségért felelős uniós biztos. Kövesse az eseményt a hvg.hu-n.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Az Európai Bizottság a szervezés egyes elemei miatt eljárást indíthat.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Kozma Ákost már két jogerős ítéletben kötelezték, hogy tárja fel, jogszerűen utasította-e el egy hatóság egy 5 éves gyermek ellátását. Mindhiába.
Egy Facebook-csoportba töltötték fel a felvételt.