szerző:
eurohirek.hu
Tetszett a cikk?

Kínos incidens zavarta meg Németország legújabb gyorsvonatának felavatását: a közlekedési minisztert szállító Hamburg-Berlin járat 90 percet késett.

Másfél órát késett a felavatáson az új német szuper-gyorsvonat, s a menetrend szerinti intercity expressz utasai is több mint egy órával később érkeztek a célállomásra. A két szerelvény - a menetrend szerinti intercity és a Manfred Stolpe közlekedési minisztert, illetve a vasúti szolgáltató vállalat igazgatóját, Hartmut Mehdornt szállító szuper-gyorsvonat - nagyjából azonos időben indult a hamburgi állomásról.

Az áramkiesés miatt bekövetkezett műszaki probléma félúton megbénította az intercityt, az utasokat egy másik szerelvény vitte Berlinbe, mintegy hetven perccel a tervezett érkezési időpont után célba juttatva őket.

Az új járat „normális esetben” mintegy 35 perccel csökkenti a Hamburg–Berlin utazás időtartamát. Az egymástól 287 kilométerre levő két város közötti, mágneses elven működő gyorsvonat tervét annak idején elvetették, majd a Deutsche Bahn vasúti társaság úgy döntött, hogy a már létező nyomvonalat korszerűsíti.

A beruházás 650 millió euróba került, s remények szerint a korszerűsítésnek köszönhetően a jelenlegi 2 ,44 millióról 2005-ben 2,8 millióra nő az utasok száma.

A szuper-gyorsvonat szerelvényei 230 kilométeres óránkénti sebességgel haladnak, az ülőhelyek számát 15 százalékkal növelték.

Az új szolgáltatás balsikerű avatójával időben egybeesett, hogy a német vasút új díjszabást vezetett be: átlagosan 3 ,1 százalékkal emelte a hosszabb utazások, 3,6 százalékkal a helyi utazások tarifáit.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Világ

Nem lesz európai szupervonat

Németország, Franciaország és Olaszország felhagytak a nagy sebességű szupervonat tervével, mert túl sok technikai akadályba ütköztek volna a projekt megvalósítása során.