Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ec624045-24a5-4007-ac2e-0c35807b1059","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke Brüsszelben bemutatta az úgynevezett Versenyképességi Iránytűt, amely azt a keretet tartalmazza, amelynek mentén a jogalkotási folyamatot elindítja az EU. Az egyik cél a vállalkozások terheinek könnyítése, a másik pedig a közös beszerzések előtérbe helyezése. ","shortLead":"Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke Brüsszelben bemutatta az úgynevezett Versenyképességi Iránytűt, amely...","id":"20250129_eu_versenykepesseg_gazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec624045-24a5-4007-ac2e-0c35807b1059.jpg","index":0,"item":"1c587c32-64bc-49d5-b35c-a5fa262e2b12","keywords":null,"link":"/eurologus/20250129_eu_versenykepesseg_gazdasag","timestamp":"2025. január. 29. 17:54","title":"EU-s versenyképességi tervet jelentettek be Brüsszelben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"467057e9-0dbe-4737-83a5-c5b263f20638","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A kormány Új Gazdasági Akciótervének 21 pontja közül 10 kapcsolódik az ingatlanszektorhoz, amely ágazat (az építőipart is beleértve) a GDP maximum 15 százalékát teszi ki. A szektor kis súlya eleve kétségessé teszi, hogy a program teljes GDP-re gyakorolt hatása elégséges lehet-e a 3,5 százalékos növekedés arányos részének eléréséhez – olvasható a GKI Gazdaságkutató Zrt. friss kutatásában.","shortLead":"A kormány Új Gazdasági Akciótervének 21 pontja közül 10 kapcsolódik az ingatlanszektorhoz, amely ágazat (az építőipart...","id":"20250130_GKI-repulorajt-ingatlanpiac-lakaspiac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/467057e9-0dbe-4737-83a5-c5b263f20638.jpg","index":0,"item":"eaabb75d-8d3c-4686-98a5-0c9558fb582b","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250130_GKI-repulorajt-ingatlanpiac-lakaspiac","timestamp":"2025. január. 30. 07:30","title":"GKI: Nem lesz repülőrajt a kormány ingatlanpiaci „akciótervéből”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Minimálisan tudott csak nőni a magyar gazdaság teljesítménye 2024-ben, az eredeti növekedési ígéreteknek a közelében sem voltunk – derül ki a KSH most kiadott éves számaiból. Apró jó hír legalább az, hogy a technikai recesszióból kijöttünk, október-decemberben már nagyobb volt a GDP, mint az év közepén.","shortLead":"Minimálisan tudott csak nőni a magyar gazdaság teljesítménye 2024-ben, az eredeti növekedési ígéreteknek a közelében...","id":"20250130_gdp-ksh-novekedes-gazdasag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd.jpg","index":0,"item":"7e817a00-3969-4d9e-badf-e2e4bc62c8b5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_gdp-ksh-novekedes-gazdasag-ebx","timestamp":"2025. január. 30. 08:30","title":"4 százalékos GDP-növekedést ígért a kormány 2024-re, 0,6 százalék lett helyette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f0f5db3-4e9f-4c2e-9f30-1e45286fca6a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rengeteg érintett sóhajthat majd fel a világon, amikor végre megvalósulna az okosórába integrált, nem invazív vércukorszintmérés. Úgy tűnik, a Samsungnál egyre közelebb kerülnek ehhez, a legfrissebb információk szerint a hasonlón dolgozó Apple-t is megelőzhetik a bevezetéssel.","shortLead":"Rengeteg érintett sóhajthat majd fel a világon, amikor végre megvalósulna az okosórába integrált, nem invazív...","id":"20250130_samsung-galaxy-watch-okosora-nem-invaziv-vercukorszintmeres-cukorbetegseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f0f5db3-4e9f-4c2e-9f30-1e45286fca6a.jpg","index":0,"item":"55f873a7-244e-4cac-b320-a53db7e55487","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_samsung-galaxy-watch-okosora-nem-invaziv-vercukorszintmeres-cukorbetegseg","timestamp":"2025. január. 30. 17:03","title":"Cukorbetegek milliói sóhajthatnak fel, meglepően hamar megjelenhetnek a vércukorszintet 24 órában mérő órák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f7b0e22-83f9-4d41-9045-d8412463e5a3","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Csaknem 1,2 millió belépő személyre, 552 ezer levélre és csomagra, tűzriasztásokra és rosszullétekre is figyelnie kell az Országgyűlési Őrségnek. Az őrök egy év alatt csaknem kétezer veszélyes eszközt vettek el a Parlamentbe érkezőktől, és ugyanennyi jogellenes cselekmény miatt is intézkedniük kellett a Kossuth téren. ","shortLead":"Csaknem 1,2 millió belépő személyre, 552 ezer levélre és csomagra, tűzriasztásokra és rosszullétekre is figyelnie kell...","id":"20250130_parlament-orseg-orszaggyules-kossuth-ter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f7b0e22-83f9-4d41-9045-d8412463e5a3.jpg","index":0,"item":"0e6bf37d-f2f4-44dd-bdb0-30c59b822478","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_parlament-orseg-orszaggyules-kossuth-ter-ebx","timestamp":"2025. január. 30. 05:16","title":"Kétezer veszélyes eszközt próbáltak bevinni egy év alatt a Parlamentbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a980149-9ffc-4fb7-b977-70572bac2b4f","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az NFI-t vezető Káel Csaba arról is beszélt, hogy szerinte csúsztatás, hogy 2024-ben több független játékfilm készült, mint állami támogatású. ","shortLead":"Az NFI-t vezető Káel Csaba arról is beszélt, hogy szerinte csúsztatás, hogy 2024-ben több független játékfilm készült...","id":"20250130_Kael-Csaba-NFI-Futni-mentem-Most-vagy-soha","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a980149-9ffc-4fb7-b977-70572bac2b4f.jpg","index":0,"item":"4a95824b-8c06-4b80-9cd8-221393e3c2c4","keywords":null,"link":"/kultura/20250130_Kael-Csaba-NFI-Futni-mentem-Most-vagy-soha","timestamp":"2025. január. 30. 12:06","title":"Káel Csaba elmondta, miért nem kapott állami pénzt a Futni mentem, és miért kapott a Demjén-film","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f5cc720-c5a8-4a22-ad04-d540eaf41d2f","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Megvannak a szükséges engedélyek, hamarosan indulhatnak a Nemzetközi Űrállomásra.","shortLead":"Megvannak a szükséges engedélyek, hamarosan indulhatnak a Nemzetközi Űrállomásra.","id":"20250130_kapu-tibor-iss-urutazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f5cc720-c5a8-4a22-ad04-d540eaf41d2f.jpg","index":0,"item":"ce7e68f3-9880-4227-a965-28274956eddb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_kapu-tibor-iss-urutazas","timestamp":"2025. január. 30. 08:26","title":"Tavasszal indulhat az űrbe Kapu Tibor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3762d29c-59af-4822-8740-540146739331","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 81 éves oldschool legendának nincs se mobilja, se órája.","shortLead":"A 81 éves oldschool legendának nincs se mobilja, se órája.","id":"20250129_Christopher-Walken-meg-sosem-emailezett-soha","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3762d29c-59af-4822-8740-540146739331.jpg","index":0,"item":"234ce532-df1b-4ff9-9c04-f4bfef8133c5","keywords":null,"link":"/elet/20250129_Christopher-Walken-meg-sosem-emailezett-soha","timestamp":"2025. január. 29. 09:30","title":"Christopher Walken még sosem e-mailezett, soha!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
2008-tól versenytársat kap a kategóriájában egyedülálló Mercedes CLS. A trónkövetelő szintén német, a VW a Passat Coupéval támadja majd a stuttgarti négyajtós kupét. Bemutatták a 2007-es Golf-utód sportos terepjáró (SUV) és olcsóbb kombi változatát is.
Jóval olcsóbb, mint a CLS
Kevesen gondolták volna, hogy a Mercedes CLS egyeduralmát pont a VW fogja veszélyeztetni. Nagy bátorságra vall, hogy ebben a szűk prémium szegmensben is betörnek. Az első képek alapján van alapja ennek a bátorságnak, ám a Passat Coupé formaterve nem olyan merész, és nem annyira kupés mint a CLS, inkább a 607-es Peugeot vonalait követi. Bár a négyajtós kupé 4,77 méteres hossza és a túlnyúlásai is megegyeznek a Passat limuzin változatával, nagyobbnak tűnik az autó a lámpák és az előbbre hozott kerékjárati ívek miatt. A jármű orra szemből leginkább a Golf R32-esre emlékeztet, a fara maradt Passat-os.
Kényelem a dizájn oltárán
Az átalakításból a csomagtér húzza a rövidebbet, a négyajtós kupé 65 literrel kevesebb teret kínál a csomagoknak mint az 565 literes limuzin. A tető vonala is elvesz néhány centit az utasok fejmagasságából. Emiatt az autó négyszemélyes, hátul két egyenértékű fotel várja az utasokat. A műszerfal hagyományosan Passat-os, annyi változással, hogy 2008-ban divatos anyagokkal, kapcsolókkal, műszerekkel szerelik majd. A kasztniba nem fért be a nyolchengeres motor, így a kupét négy-, illetve hathengeres motorokkal árusítják. A jármű alapmotorja az új fejlesztésű 1,4-es, 170 lovas turbó-kompresszoros négyhengeres TSI. De az autót lehet választani a Golf 200 lovas GTI-motorjával, később a 280 lovas 3,6 literes VR6-ossal is, amelyet jelenleg a Passat amerikai változatába is beszerelnek. A négyajtós kupé alapára várhatóan 30 ezer euró (7,5 millió) alatt marad, így valóban versenytársa tud lenni a hasonló paraméterekkel bíró, szebb, ám 56 ezer euróba kerülő (14 millió) Mercedesnek (itthon a legolcsóbb CLS januártól 16 millió forintba kerül).
Terepjáró és olcsó kombi (Oldaltörés)
Nem tudni még, mi lesz a neve
Nem lesz ilyen olcsó a 2007-ben megjelenő kis terepjáró, amelyet a VW az ötös Golf alapjaira építenek. A Golf SUV alapárát a németek 25 ezer euróban állapították meg, persze ezért az árért jóval nagyobb autót (4,4 méter) kapunk mint a Golf (4,20 méter). A Toyota Rav4 méreteivel büszkélkedő (mindkét autó 1,80 méter széles, a Golf tengelytávja 4 centivel nagyobb, 2,6 méter) VW nem hasonlít nagyobbik testvérére, a 4,75 méteres Touaregre, inkább egy nagyon felfújt Polo Fun ugrik be a képekről elsőre. A beltérben a Golf Plus stílusa köszön vissza, az autó marad ötszemélyes. A kardánalagút és a haldex-kuplung sok helyet foglalt el, így a tervezőknek esélye sem volt a Touran plusz üléssorát beépíteni. A csomagtér nem túl nagy, 510 literes.
Az autót nemcsak összkerekes hajtással lehet majd választani, lesz a típusból elsőkerékhajtású is, terepjárásra alkalmas offroad csomagot viszont nem kínálnak majd hozzá. Ahogy teljesen automataváltót sem. Kézi váltóval és duplakuplungos DSG-váltóval lehet majd rendelni. A SUV induló erőforrása az a 170 lovas egynégyes, amelyet a négyajtós kupé is megkap majd. Dízelben a kétliteres, 140 lovas TDI lesz alapmotor. Hathengeresre várni kell még, azt először ebben a kategóriában a 2007-es Golf kapja meg. Ugyancsak nem tiszta még a jármű neve, hónapokig arról pletykáltak, hogy Marrakesch lesz a neve, ám a VW-vezér Wolfgang Bernhard ezt cáfolta. Szó volt még a Beduin névről is, bár ennek is kevés esélye van.
Olcsó és takarékos a 2007-es kombi – Cégautónak is kiváló
A ötös Golf platformjára épülő új kombi nevével is variálnak, korábban szó volt, hogy Bora, vagy Jetta Variant lesz a neve, de elképzelhető, hogy marad a hagyományos Golf Variant. A takarékos és olcsó motorokkal szerelt kombi 2007-ben jelenik meg, várhatóan jól fog fogyni flottában is. Alapban 75, illetve 102 lovas benzines motorral lehet kapni, a dízel változatok 105 és 140 lovasak. A kombiban a TSI-motor csak 140 lóerőt teljesít majd. A négyajtós Jetta frissítésével egyidőben jelenik meg majd a kombi, új orrésszel és új hátsó lámpákkal, amelyek a jövőben költségtakarékossági okból majdnem minden modellnél hasonlóak lesznek.
A német DaimlerChrysler autóipari vállalat mintegy 20 százalékos részesedést kíván szerezni a Volkswagen művekben - közölte pénteki számában a DaimlerChrysler felügyelőbizottsági forrására hivatkozva a Focus című magazin.