Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Középen „összetört” a berakodott vasérc súlyától a regensburgi kikötőben a Regnitz nevű, magyar tulajdonban lévő folyami uszály - írja a Népszabadság.
A Fluvius nevű budapesti cég közel ötven éves hajójának szerda hajnali balesetekor a háromfős személyzetből senki sem sérült meg. Az uszály részben elsüllyedt, csak az orra és fara áll ki a Dunából. A regensburgi rendőrség közlése szerint a vasércet a Regnitz magyar kapitányának utasításai alapján kezdték berakodni az uszály középső rakodóterébe.
Amikor már 400-600 tonna súlyú szállítmányt berakodtak, az uszály „gerince” - eddig tisztázatlan okokból - összeroppant. Az egyik tárolóba víz került, a másik épségben maradt. Az első jelentések szerint jó száz liter dízelolaj is a Dunába ömlött, később kiderült, hogy nem igaz, a víz felszínén úszó vöröses vasércet nézték tévedésből olajfoltnak. A nagy erőkkel kivonuló, a rakodótérbe került víz kiszivattyúzására öt pumpát is bevető tűzoltók olaj-fogó gyűrűvel vették körbe a Regnitzet, bár a hajó 10 ezer liternyi üzemanyagát és ezer liter fűtőolajat sikerült biztonságba helyezni. A hajót végül sikerült stabilizálni, bár a munkálatokat a rendkívül hideg időjárás és a hóesés is megnehezítette.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.