Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Mindössze 45 percre zsugorodott a Sanghaj–Hangcsou közötti 200 kilométeres távolság megtétele azzal a nagysebességű vasúti vonallal, amelyet hivatalosan kedden adtak át Kínában.
A Sanghaj és Hangcsou (Hangzhou) közötti 202 kilométeres pályaszakaszon kínai fejlesztésű szerelvények óránként 350 kilométeres átlagsebességgel vihetik az utasokat. A mindössze 20 hónap alatt elkészült vasúton Kína gazdasági centrumától Csöcsiang (Zhejiang) tartomány közigazgatási központja az eddigi 78 perc helyett mindössze 45 perc alatt elérhető. A kilenc megállót érintő vonalon az első osztályra 156 jüanért (4600 forintért) másodosztályra pedig 98 jüanért (2900 forintért) lehet jegyet venni.
Kínában a szeptemberi teszt során az új szakaszon közlekedő CRH380A típusú szerelvényekkel 416,6 km/órás csúcssebességet értek el, és ezzel új rekordot állítottak fel a hagyományos pályán közlekedő nagysebességű vonatok történelmében.
A nagysebességű villamos motorvonatok abszolút sebességrekordját 574,8 km/órás sebességgel továbbra is a francia TGV legújabb generációja, az AGV tartja, ám biztonsági okokból ezek a szerelvények legfeljebb 360 km/órás sebességgel közlekedhetnek.
A Sanghaj és Hangcsou között épült új pályán viszont a tesztüzem után is lehetőség van arra, hogy a szerelvények az óránkénti 400 kilométer feletti utazósebességgel közlekedjenek, jóllehet a menetrend szerint legfeljebb 350km/órás sebességgel szállítják az utasokat.
Kínában jelenleg összesen 7430 kilométeren közlekednek az óránkénti 380 kilométeres utazósebességre tervezett szerelvények.
Az első nagysebességű, Peking és Tiencsin (Tianjin) közötti 117 kilométeres vonalat 2008-ban az olimpiához igazítva adták át, és a hálózat hossza a tervek szerint 2012-re 13 ezer, 2020-ra 16 ezer kilométerre bővül.
A rohamos hálózatépítés mellett a kínai szakemberek bejelentették, hogy a jelenleg elérhető vasúti technológiáknál is gyorsabb, 500 km/órás átlagsebességgel közlekedő vonatok fejlesztését is megkezdik, miközben a 400-500 km/órás sebességre képes rendszerek fejlesztése az utolsó fázisba lépett.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Az amerikai elnök a bűnözőknek is hadat üzent, miután egy kormányzati alkalmazottat támadás ért.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Vasárnap este történt a tragédia.