Folytatódik a vita az Üllői úti védett kerékpársávokról

Vitézy Dávid volt államtitkár ismét egy órát töltött a helyszínen, hogy igazolja korábbi állításait.

  • hvg.hu hvg.hu
Folytatódik a vita az Üllői úti védett kerékpársávokról
A főváros – mint azt már évekkel ezelőtt beígérte –, a metrópótló buszok M3-as metró felújítását követően felszabaduló sávjait nyitotta meg augusztus végén a kerékpárral közlekedőknek. Az intézkedést azóta többen kritizálták, köztük Vitézy Dávid is.

Újból eltöltöttem egy órát az Üllői úton és megnéztem mi a helyzet sokadszorra a saját szememmel

- írta ezt Vitézy Facebook-oldalán, miután Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes azt mondta újságírói kérdésre, hogy az, amit Vitézy Dávid „mond a buszokról és mi a valóság, az nem biztos, hogy mindig ugyanaz”.

Vitézy az Üllőin eltöltött egy óra alatt a következőket tapasztalta:

  • a 6-7 percenként közlekedő 100E továbbra is a dugóban áll, a buszok egy reptéri buszhoz mérten jól kihasználtak (…) viszont a menetideje 15 perccel hosszabb, mint korábban,
  • a forgalmi rend észszerűtlen, a kerékpársávokon számos autós szabálytalanul előzi a kocsisort és a szabályokat betartó buszokat,
  • a kerékpársávoknak (…) a jelenlegi forgalomhoz képest több szakaszon túlzott a teljes forgalmi sávnyi irányonkénti szélességük és ez a többi közlekedő, leginkább a megszűnt buszsáv miatt a buszok rovására megy,
  • számos helyen leszakadó kihasználatlan területek, nagyrészt egyébként üres parkolóhelyek átalakításával is lenne hely a buszsávnak.

„A helyzet nem javult semmit, az összes korábbi állításomat fenntartom és mindegyik továbbra is megfelel a valóságnak. A probléma létrejötte, azaz a buszsáv megszüntetése óta semmilyen korrekció nem volt, és továbbra is fenntartom, hogy a forgalmi rend elhibázott és felülvizsgálatra szorul. A kerékpársávokat továbbra is támogatom, de a forgalmi rend átalakítása kapkodva és nem megfelelően végiggondolva történt” – írja Vitézy.

Izzik a vita az Üllői úti „oszlopos" kerékpársávok körül, már Karácsony is beszállt

Mentők munkája, buszok menetrendje, dugók - egyre több fronton támadják az Üllői úti védett kerékpársávokat. Az új sávok körüli polémiába beszálltak a mentők, a volt közlekedési államtitkár, a Magyar Kerékpárosklub, és immár a főpolgármester is.

Milyen hatása lehet az új, 3 százalékos kamatozású lakásvásárlási hitelnek?

Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.