Mellár Tamás: Bezárult a kör, csapdában a magyar gazdaság
Elég megnézni a 2025-ös év első negyedéves számait és láthatjuk, nincs semmi túlzás ebben az értékelésben.
Hogyan változtatta meg a Covid a hozzáállásunkat a vasúthoz, és miért nem kezdtünk ezzel mégsem semmit? A piac oldja-e meg a problémáinkat? Képes-e az EU megreformálni a vasúti közlekedést és megregulázni a légitársaságokat? Miért nem vonatozzuk körbe Európát, miközben pont az európai – és benne a magyar – tudat szerves része a vasút? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ fenntarthatósági podcastunkban Spohn Márton vasúti- és közlekedési szakértővel, a Közlekedő Tömeg alelnökével.
Még júliusban készítettünk egy adást a Fülkében a MÁV forró nyaráról, amelyben megígértük: a jövőben megnézzük majd, hogy a magyar vasút problémái hogyan aránylanak az európai vonatközlekedéshez, és mit lehet tenni, hogy ne a diszkontrepülés legyen az egyeduralkodó közlekedési forma a kontinensen.
Ezt az ígéretet a zCast legfrissebb adásában váltotta be Nagy Iván László, akinek Spohn Márton közlekedési- és vasúti szakértő, a Közlekedő Tömeg alelnöke volt a vendége. A beszélgetésből kiderül, valójában milyen sebekből vérzik a magyar vasút, valamint arra is kitérünk, milyen stratégiája van az Európai Uniónak a vasúttal, hogyan kapcsolódik ez be a Fit for 55-ba, és mennyire lenne fontos a piacot bevonni a reformokba.
Vagy iratkozzon fel a zCast csatornájára itt: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts
Elég megnézni a 2025-ös év első negyedéves számait és láthatjuk, nincs semmi túlzás ebben az értékelésben.
Az Amerika Párt megalapítását az elnöktől elhidegült topmilliárdos az X-en szavaztatta meg a követőivel.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A rendezőtrió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk.