szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az App Store-ban negatív kommentáradat olvasható, a valóságban azonban rendesen teszi a dolgát a kötelező visszaváltási rendszerhez fejlesztett REpont app. Fülöp István cikke.

„Meg kellene oldani, hogy ne kelljen minden alkalommal újra és újra bejelentkezni… más appoknak sikerül!”; „iPhone-on kb. használhatatlan”; „Miért tesznek ide olyan appot, ami félig van kész?”; „Nem tudok regisztrálni!”. Ilyen és ehhez hasonló kommentek özöne látható a hivatalosan július 1-jén rajtolt, de már június 12. óta használható kötelező visszaváltási rendszerhez (DRS) fejlesztett REpont alkalmazás alatt az App Store-ban.

Maga az applikáció gyenge, 2.0-s értékeléssel szerénykedik, ami arra utal, hogy a hulladékkoncesszió nyertese, a Mohu nem fejlesztette le rendesen. Ez az az alkalmazás, amelyen keresztül a felhasználók egyenesen a bankszámlájukra kérhetik a dobozok, flakonok 50 forintos visszaváltási díját. Sokan viszont amiatt bosszankodtak, hogy a pénzük soha nem érkezett meg a számlájukra.

Már tudtunk venni 50 forintos visszaváltható palackot és láttuk a 14 ezer palack elnyelésére képes kocsit is

Egy sajátmárkás szénsavmentes üdítőitalt sikerült vásárolni, amin már ott virít az 50 forintos visszaváltási díj logója. Ez lehet az első ilyen termék, de még nem sokat váltottak vissza: úgy tudjuk, a MoHu automatái egyelőre még csak pár tucat palackot nyeltek el.

A HVG egyik olvasója is jelezte a problémát, ezért utánajártunk, július 2-án mi volt igaz a negatív kommentáradatból. Az egyfős minta alapján gyakorlatilag semmi, a DRS július 1-jei indulására sikerült rendbe tenni az alkalmazást.

A regisztráció a kipróbáláskor flottul ment, a program nem léptet ki percenként, a térképes kereső megbízhatóan működik, és az átutaláshoz szükséges egyedi QR-kód beolvasása is sikerült – igaz, itt a bolt munkatársának segítségét kellett kérni, ugyanis míg egyes automaták olyan leolvasóval vannak felszerelve, másoknál egy mélyedésbe kell tenni a telefont a szkenneléshez, ami első ránézésre nem egyértelmű. Sikeres beolvasás után a pénz másodpercek alatt megjelent a szerző számláján.

Az erősen kritikus észrevételek és a személyes tapasztalat ellentéte miatt megkerestük a Mohut, hogy megtudjuk, az elmúlt néhány hét alapján milyen tapasztalataik vannak a DRS-ről és az applikációról.

A cég sajtóosztálya azt közölte, hogy a fejlesztők folyamatosan figyelik a visszajelzéseket, bejelentéseket, ezek alapján a hibák nagy részét sikerült elhárítani. A Mohu szerint az appot eddig több mint 150 ezren töltötték le, és június 12. óta összesen 6,5 millió visszaváltás 10-15 százalékánál kérték a bankszámlára utalást rajta keresztül. Az országban jelenleg körülbelül 3000 visszaváltási automata működik, és ezek számát tovább szeretnék növelni.

Szabad Európa: szinte semmi sem stimmel a Mol hulladékos cégének beszámolójában, ezért visszadobta azt a szaktárca

A beszámolót hiányosnak és pontatlannak ítélte az Energiaügyi Minisztérium.

A hulladéktörvény értelmében július 1-je után a gyártók csak visszaváltásra alkalmas csomagolású italokat hozhatnak forgalomba (0,1 és 3 liter közötti kiszerelésben), ám előfordulhat, hogy egy darabig ugyanabból a termékből kétféle csomagolás lesz elérhető kétféle áron, a vásárlóknak tehát érdemes figyelniük a REpont jelzést a palackokon, dobozokon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!