VIDEÓK
Elérkezett az év tüsszögős időszaka – így nincs is jobb alkalom arra, hogy tisztázzuk az immunerősítéssel kapcsolatos tévhiteket. Többek között azt, hogy a C-vitamin nem tarja távol a náthát.
Medipress
2011. november 28., hétfő, 10:11
Az időjárási paraméterek hirtelen változása nagyfokú alkalmazkodóképességet kíván, kimeríti a szervezetet, a felélénkülő szél miatt pedig csökkenhet a hőérzetünk. Figyeljünk a fokozott C-vitamin bevitelre ebben az időszakban.
Meteoklinika
2011. október 28., péntek, 08:36
Több mint kétszázféle vírus okozhat megfázásszerű tüneteket, és a náthák leggyakoribb fajtáit okozó rhinovírusokból is több mint százféle van. Az influenza elleni védőoltás jövő héttől már kérhető a háziorvosoktól. Idén ismét az idősebbek lehetnek veszélyben, ám felkészülni másnak sem árt.
hvg.hu
2011. október 27., csütörtök, 20:10
Mindenki tudja, hogy a zöldségek és a gyümölcsök természetes C-vitamin források, de azt kevesebben, hogy a vitamintartalom alakulása is sok mindentől függ.
hvg.hu
2011. október 03., hétfő, 13:09
Linus Pauling több kutatást átvizsgálva vonta le azt a következtetést, hogy a nagy dózisban adott C-vitaminnal egyrészt megelőzhető a megfázás, másrészt a már megkezdődött betegség lefolyása enyhébb és gyorsabb – írja a HáziorvosBlog.
hvg.hu
2011. szeptember 13., kedd, 11:45
Állatkísérletekben a C-vitamin képes megszüntetni az Alzheimer-kór okozta elváltozásokat. Svéd kutatók nagy figyelmet keltő eredményeit a Journal of Biological Chemistry közölte.
MTI
2011. augusztus 22., hétfő, 08:11
Nagyobb a szürke hályog kialakulásának kockázata azoknál az idősebb embereknél, akik étkezésükkel kevés C-vitamint vesznek magukhoz - állapították meg Indiában végzett vizsgálatukban brit kutatók.
MTI
2011. július 15., péntek, 13:12
Hosszabb frontmentes időszakkal indul a hét, ezért a frontra érzékenyek fellélegezhetnek a változékony időjárású napok után. A tartósan napos időszak jó hatással lesz közérzetünkre, azonban a hőmérsékletek még mindig fagypont közelében fognak alakulni - írja a Meteoklinika.hu.
hvg.hu
2011. március 01., kedd, 08:38
Egy narancs elfogyasztása sokkal jótékonyabb hatású a szervezetünkre, mintha ugyanazt a mennyiségű C-vitamint tablettákban fogyasztanánk el - vélekedik Tory Parker, a Brigham Young Egyetem munkatársa. Azt gondolják, hogy az antioxidánsok keverékének megfelelő aránya lehet erre a válasz.
Medipress
2010. december 27., hétfő, 11:40
Magyarországon minden második felnőttnek magas a koleszterinszintje. Megdöbbentő adat, hogy az 1-3 éves magyar gyermekek fele a rossz „felnőtt étrend” miatt a maximálisan ajánlott felső határértéknél is több koleszterint fogyaszt, így a későbbi magas szintet már ilyen kicsi korban megalapozzuk – derült ki egy felmérésből.
hvg.hu
2010. december 11., szombat, 17:30
Elképzelhető, hogy a C-vitamin nemcsak megelőzheti a vérmérgezést, de nagy adagban, injekció formájában visszafordítani is képes a gyakran végzetes folyamatot. Kanadai kutatók egérkísérleteinek meghökkentő eredményeit az Intensive Care Medicine közölte.
MTI
2010. november 29., hétfő, 10:35
A repülni képtelen madarak szárnyai körülbelül annyira hasznosak, mint a vakbelünk vagy a férfiak mellbimbója – derül ki a divinecaroline.com összeállításából. Nézzünk tehát néhány ilyen elcsökevényesedett szervet és felesleges gént az emberi szervezetben!
2 hozzászólás
hvg.hu
2010. szeptember 21., kedd, 16:40
Az Egyesült Királyság piacain árulni kezdtek egy olyan afrikai gyümölcsöt, amely háromszor annyi C-vitamint tartalmaz, mint a narancs, és kétszer annyi kalciumot, mint a tej.
hvg.hu
2010. január 07., csütörtök, 11:38
Azoknál a nőknél, akik nagy dózisú C-vitamint szedtek, emelkedett az életkortól függő szürkehályog kialakulásának kockázata – állapították meg svéd kutatók.
hvg.hu
2009. december 18., péntek, 11:19