Átalakulóban a hazai fitneszipar, miután a nemrég feltűnt, gyorsan ismertté vált influenszerek harcot hirdettek a fogyasztókat lehúzó sarlatánok és kamu tanítások ellen. A tudományos fordulatot hozó irányzat sikere meglepő a post-truth korában.
A Nottinghami Egyetem kutatói azt találták, hogy még az omega-3 táplálékkiegészítőknél is jobban csökkenti a gyulladást, ha kefirt kombinálnak prebiotikus rosttal.
A kívülről bevitt tesztoszteron fogamzásgátló hatású, tehát ha valaki pótlásra szorul, számolnia kell azzal, hogy a nemzőképessége akár meg is szűnik a kezelés során. Eközben az edzőtermi macsókultúrában még mindig sokan élnek anabolikus szteroidokkal, aminek számos káros hatása van, többek között teljesen kikapcsolja a hereműködést. Mikor beszélünk valóban alacsony tesztoszteronszintről, mik a tünetei, hogyan függ ez össze a férfiklimaxnak nevezett jelenséggel? Van-e érdemi hatásuk a természetes tesztoszteronfokozóként reklámozott termékeknek? Kopa Zsoltot, a Semmelweis Egyetem Urológiai Klinikáján működő Andrológiai Centrum vezetőjét kérdeztük.
Nemsokára BioTech-es táplálékkiegészítőket fogyasztanak majd a Barca férfi- és női csapatának focistái. A két fél megállapodása a kutatásra, az oktatásra és a tudás-átadásra is kiterjed.
Rendszeres tisztítás, különböző higiéniai eszközök használata, tudatos táplálkozás és minimum évenkénti szűrővizsgálat: ezekre mind szüksége lesz, ha egészséges fogakat szeretne.
A probiotikumok, vagyis a jótékony baktériumokat tartalmazó táplálékkiegészítők fogyasztásának "alig van hatása a szervezetre" – állapította meg egy nagyszabású elemzés, melyet izraeli tudósok végeztek.
Vannak esetek, amikor tényleg hasznosak lehetnek a vitamintartalmú táplálékkiegészítők, az alaprecept azonban az, hogy változatosan kell táplálkozni – figyelmeztet cikkünk dietetikus szerzője.
Súlyos állapotban került egy londoni kórház sürgősségi osztályára egy négyéves autista brit kisfiú, akivel szülei egy alternatív terápia keretében hónapokon át 12 különböző táplálék-kiegészítőt, köztük keserűsót, tőkehalmájolajat, tevetejet és ezüstöt vetettek be.
Sokáig tartotta magát az az elképzelés, hogy a különféle vitamintabletták és antioxidánsok szedésével megelőzhető a rák. Ez most megdőlni látszik, a hosszú távú kutatások ugyanis ennek ellenkezőjére engednek következtetni.
A karon lévő anyajegyek számából következtetni lehet a bőrrák és annak legsúlyosabb típusa, a melanoma kockázatának mértéke - derült ki egy brit tanulmányból.
Robbanásszerűen nő a testépítőkultusz és -biznisz, már több tízmilliárd forintos üzlet a táplálékkiegészítőké. De ez csak a legális része, az amatőr testépítők kétharmada tiltott szerekhez nyúl.
A vitaminokat és táplálékkiegészítőket fogyasztó emberek nagyobb valószínűséggel halnak meg egy adott időn belül, mint azok, akik nem élnek ezekkel a készítményekkel. Ez derült ki egy finn kutatásból, mely alátámasztja a témával foglalkozó amerikai vizsgálatok eredményeit. A kutatás anyagát az Archives of Internal Medicine közölte le.
Új bejegyzésében a Dietetika blog szerzője megoszt néhány táplálékkiegészítőkkel kapcsolatos tényt, amelyek a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének konferenciáján hangzottak el.
Figyelni kell az élelmiszerek csomagolásán föltüntetett táplálék-kiegészítőkre, de ezek használatának teljes megszüntetése veszélyes volna: ide tartoznak ugyanis az ételekhez hozzáadott, létfontosságú vitaminok is. A táplálékkiegészítőkről az Európai Unió szakfolyóirata, a Food Today közölt figyelemreméltó cikket.