Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Olykor ködösíti, olykor valóságos szómágiába rejti politikája lényegét a Fidesz, sőt, a tódításoktól sem riad vissza.
Állítás: Nem lesznek megszorítások, mert azok nem vezetnek sehová.
Értelmezés: Súlyos megszorítások lesznek.
Az Orbán-kormány konvergenciaprogramja sok olyan tipikus megszorító intézkedést tartalmaz, mint a Gyurcsány- és a Bajnai-kormány által bevetett egyensúlyjavító megoldások, némelyik kifejezetten annak folytatása (a munkanélkülieknek járó juttatások és a táppénzszabályok szigorítása, a korkedvezményes és rokkantsági nyugdíjrendszer felülvizsgálata, a közösségi közlekedésben a párhuzamosságok megszüntetése, a kedvezmények ritkítása, az államilag támogatott felsőoktatási férőhelyek számának szűkítése, a gyógyszerek támogatásának csökkentése, a gyártói befizetések növelése, az önkormányzati feladatok, hivatalok és önkormányzati finanszírozású intézmények koncentrációja és/vagy integrálása). Ami a megszorítások mértékét illeti, a Széll Kálmán-terv angol nyelvű változata a Bajnai-kormány egyensúlyjavító intézkedéseinek hatását 2009-ben 398 milliárd forintra, 2010-ben és 2011-ben 957, illetve 1024 milliárdra becsüli. Ehhez adódik az a további 550, illetve 902 milliárd forint, amely az Orbán-kormány megszorításai révén javítja az államháztartás szaldóját.
Állítás: A kormány radikálisan csökkentette az adókat.
Értelmezés: A kormány radikálisan átrendezte az adókat
Az Orbán-kormány a személyi jövedelemadó és a társasági adó módosításával csaknem 500 milliárd forintos adócsökkentést hajtott végre. Ezzel szemben a bankadóval, a különadókkal és a gyógyszergyártók befizetési kötelezettségének növelésével 400 milliárd forint többletterhet vetett ki.
Állítás: A bérből és fizetésből élők az adóváltozások miatt az idén nem járhatnak rosszabbul, mint tavaly.
Értelmezés: Az alacsony keresetek vásárlóereje csökken.
A kormányzati szektorban az alacsony keresetűek veszteségét utólag kompenzálták, erre a versenyszféra munkaadóit is felszólították, ám a cél a nominális keresetek csökkenésének elkerülése volt. A keresetek vásárlóereje az inflációval arányosan veszít értékéből. Az idei év első három hónapjában a reálkeresetek – az adórendszerbe beépített gyermekkedvezményt nem számítva – összességükben is csökkentek.
Állítás: Január 1-jével a nyugdíjak 3,8 százalékkal emelkedtek, ez meghaladta az inflációt.
Értelmezés: A nyugdíjak egyelőre nem követik az inflációt.
A januártól áprilisig terjedő időszakban a fogyasztói árak 4,3 százalékkal haladták meg az előző évit. Múlt héten megjelent prognózisában az OECD az év egészére 4 százalékot vár, ha teljesül, a nyugdíjak veszítenek értékükből.
Állítás: A kormány megvédte a nyugdíjakat.
Értelmezés: A kormány elvette a fiatalabb korosztályok nyugdíjcélú megtakarításait.
A korábban a magánpénztárakba irányított járulékok 360 milliárd forinttal növelik a Nyugdíjbiztosítási Alap bevételeit, amelyhez a pénztári vagyon likvidálása után további 343 milliárd forint adódik. A jövőben esedékes kifizetések rapid elköltése a mostani nyugdíjakra és más célokra – mint azt a konvergenciaprogram is elismeri – „a hosszú távú állami nyugdíjkiadások növelése irányába hatnak”.
Állítás: A magán-nyugdíjpénztári vagyonból a kormány semmilyen folyó kiadást nem fog finanszírozni.
Értelmezés: A pénztári vagyon egy része folyó kiadásokra megy el.
Mint láttuk, részben nyugdíjakra fordítják, további 94,5 milliárd forint pedig a központi költségvetésbe folyik be. Ezen kívül az állam a pénztári vagyon terhére átvállalja a MÁV és a BKV adósságait, a köz- és magánszféra együttműködésével végrehajtott projektek egy részét pedig kiváltja. Minderre a GDP 2 százalékára becsült összeget tervez elkölteni a pénztári vagyonból.
Állítás: A kormány a Mol-részvényeket az IMF által nyújtott hitelből vásárolta vissza, az ügylettel az államadósság nem nőtt.
Értelmezés: Csökkentek a devizatartalékok.
Orbán Viktor idén januárban a Dow Jones hírügynökségnek és a The Wall Street Journalnak adott interjúban azt ígérte, Magyarország az IMF-től lehívott, fel nem használt hitelből (ami április végén 3,2-3,3 milliárd euró volt) az államadósságot fogja csökkenteni. Ha ebből a kormány csaknem 2 milliárd eurót a Mol-részvényekre költ el, a hitel visszafizetéséhez új kölcsönt kell felvennie. Iryna Ivaschenko, az IMF magyarországi képviseletének vezetője a Dow Jonesnak adott múlt heti interjúban kijelentette: „Minden alapot nélkülöz, hogy a magyar kormány az IMF pénzéből vásárolta volna meg a Mol 21,2 százalékos részvénycsomagját, a hitel és a vásárlás között nincs közvetlen kapcsolat.”
FZ
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Élhetnek-e együtt valaha az izraeliek és a palesztinok? Mit gondol egy izraeli katona arról, akik nem akarják a gázai háborút? Földes András izraeli videóriportja erre is rákérdez, és azt is megmutatja, hogy milyen háború zajlik maguk az izraeliek között.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.