szerző:

Pukli Istvánnal egy bő tízperces telefonos interjút készített az M1 pénteken, a később leadott vágott anyagban pedig kísérletet tettek Pukli szerint arra, hogy kiforgassák a szavait.

A Teleki Blanka Gimnázium igazgatója külön hangsúlyozta pénteken az M1-nek adott interjújában, hogy azért vállalta az élő interjút, mert így nincs lehetőség arra, hogy kiforgassák a köztévének adott válaszait. Azonban a Kettős Mérce kiszúrta, hogy a később sugárzott vágott anyagban már szinte szavanként újravágták Pukli István válaszát, így torzult annak jelentése is.

A köztévé riportere szerint Pukli maga indított el lavinát azzal, hogy a Klubrádióban beszélt édesapja múltjáról, valamint börtönben ülő testvéréről – Pukli ezt akkor azzal indokolta, hogy inkább ő beszél, mert elindultak a támadások ellene. Az igazgató azonban kijelentette, hogy "ez egyszerűen nem igaz", a támadások az M1-től indultak "információk belebegtetésével", valamint Zuschlag János szavaira is utalt, miszerint vele kapcsolatban egy "börtöntölteléket" hallgattak meg szakértőként – Zuschlag a TV2-nek nyilatkozott, de szavait az M1-is terjesztette Pukliról.

A csatorna a vágott verzióban ezeket a részleteket kihagyta később, csak annyit hagytak benne, hogy tagadja, hogy ő indította volna el a lavinát maga ellen, ezt követően vágták be klubrádiós nyilatkozatát – azt sugallva, hogy márpedig ő borította az ügyet.

Puklit megkereste a Magyar Nemzet, az igazgató azt mondta, hogy egyelőre jogi lépéseket nem fontolgat, de levelet írt a csatornának: "Csak az a fránya internet ne volna" – idézett a levélből Pukli. Hozzátette, hogy a csatorna tettéhez hasonló szándék a XXI. században hamar kiderül. Hangsúlyozta, hogy a leghatározottabban tiltakozik az alattomos karaktergyilkossági szándék és a hazudozás ellen.

Az MTVA sajtóosztálya a lapnak úgy reagált, hogy Pukli István a napokban maga tette közbeszéd tárgyáva családja múltját, ezért keresték fel szüleit kamerával a házuknál, mondván „az M1 hírcsatorna szerkesztői ezek után joggal gondolták úgy, hogy Pukli István családi körülményei további közérdeklődésre tarthatnak számot”.

Az MTVA visszautasította a hírhamisítás vádját, szerintük szerkesztőjük a releváns részeket vágta be. „Ez bevett a magyar és a nemzetközi médiavilágban egyaránt” – tették hozzá.