szerző:
hvg.hu

November 6-tól kezdődik a 3-as metró északi szakaszának felújítása, de a számítások szerint csak az utasok kétharmada fog felférni a pótlóbuszokra. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója ezért alternatív útvonalakat javasol.

A cégvezető az Inforádió Aréna című műsorában beszélt erről. „A hatvan, egy-két éves, csuklós busz a számítások szerint az utasoknak csak maximum 60-70 százalékát tudja elszállítani. A többi utas számára a 12-14-es villamosokat erősítjük meg: hosszabb kocsikkal és gyakrabban fognak közlekedni, illetve lesznek ráhordó járatsűrítések. Mi és a BKK is fog ajánlani alternatív útvonalakat az utasoknak” – mondta.

Bolla arról is beszélt, hogy novembertől milyen munkálatokat végeznek majd a vonal északi szakaszán. „Megkezdődik az északi szakasz felújítása, a Dózsa György úti lesz az utolsó állomás, ami megújul. Az egész alagútra, Újpesttől Kőbányáig leszerződtünk, tehát le lesz zárva a Lehel térig teljesen a metró, ott megújul a teljes infrastruktúra. Ezt követi a középső és a déli szakasz alagút-felújítása.”

Azt is elmondta, hogy az autós forgalom számára milyen változásokkal jár majd a metró felújítása. „A három sávból sajnos el kell venni egyet, így novembertől csak két sávon lehet majd közlekedni a Váci úton. Buszsávon fognak közlekedni a buszok. Hétvégén és éjjel egészen Kőbányáig, ahol lehet, buszsávok segítik a buszok közlekedését. Főleg az első időszakban közlekedési rendőrök segítik a forgalom irányítását.”

Hozzátette, a jelzőlámpák előnyben részesítik majd a buszokat, továbbá a 12-es és 14-es villamosok közlekedését is segítik majd. A hármas vonal mellett szerinte az egyes (kisföldalatti) pótlására is szükség van, magyar tervek alapján és magyar gyártósoron készülnek majd az új szerelvények.

Szerinte a metrófelújítások mellett marad még pénze a BKV-nak busz- és villamosbeszerzésre is.

Nemrég megírtuk, majdnem annyiból vásárolna a lengyel főváros új metrószerelvényeket, mint amennyiből Budapesten felújíttatják az oroszokkal a 3-as vonalon futó kocsikat. Varsóban ráadásul pontosan ugyanolyan régi metrószerelvények futnak, mint nálunk a 3-as vonalon, és pont ugyanannyit cserélnek le, mint mi. A miskolci villamosokat is gyártó Skoda alig 7 százalékkal drágábban készítene el egy új szerelvényt a lengyeleknek, mint amennyiért az oroszok felújítják a budapesti metrókocsikat. A második legolcsóbb ajánlatot adó CAF új metrója 18 százalékkal volna drágább, mint a pesti felújítás.

Az is kiderült közben, hogy csalódni fog, aki meg szeretné nézni, milyen lesz a felújítása után a 3-as metró. A BKV ugyanis egész egyszerűen nem rendelt látványterveket.