szerző:
hvg.hu

November 6-tól kezdődik a 3-as metró északi szakaszának felújítása, de a számítások szerint csak az utasok kétharmada fog felférni a pótlóbuszokra. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója ezért alternatív útvonalakat javasol.

A cégvezető az Inforádió Aréna című műsorában beszélt erről. „A hatvan, egy-két éves, csuklós busz a számítások szerint az utasoknak csak maximum 60-70 százalékát tudja elszállítani. A többi utas számára a 12-14-es villamosokat erősítjük meg: hosszabb kocsikkal és gyakrabban fognak közlekedni, illetve lesznek ráhordó járatsűrítések. Mi és a BKK is fog ajánlani alternatív útvonalakat az utasoknak” – mondta.

Bolla arról is beszélt, hogy novembertől milyen munkálatokat végeznek majd a vonal északi szakaszán. „Megkezdődik az északi szakasz felújítása, a Dózsa György úti lesz az utolsó állomás, ami megújul. Az egész alagútra, Újpesttől Kőbányáig leszerződtünk, tehát le lesz zárva a Lehel térig teljesen a metró, ott megújul a teljes infrastruktúra. Ezt követi a középső és a déli szakasz alagút-felújítása.”

Azt is elmondta, hogy az autós forgalom számára milyen változásokkal jár majd a metró felújítása. „A három sávból sajnos el kell venni egyet, így novembertől csak két sávon lehet majd közlekedni a Váci úton. Buszsávon fognak közlekedni a buszok. Hétvégén és éjjel egészen Kőbányáig, ahol lehet, buszsávok segítik a buszok közlekedését. Főleg az első időszakban közlekedési rendőrök segítik a forgalom irányítását.”

Hozzátette, a jelzőlámpák előnyben részesítik majd a buszokat, továbbá a 12-es és 14-es villamosok közlekedését is segítik majd. A hármas vonal mellett szerinte az egyes (kisföldalatti) pótlására is szükség van, magyar tervek alapján és magyar gyártósoron készülnek majd az új szerelvények.

Szerinte a metrófelújítások mellett marad még pénze a BKV-nak busz- és villamosbeszerzésre is.

Nemrég megírtuk, majdnem annyiból vásárolna a lengyel főváros új metrószerelvényeket, mint amennyiből Budapesten felújíttatják az oroszokkal a 3-as vonalon futó kocsikat. Varsóban ráadásul pontosan ugyanolyan régi metrószerelvények futnak, mint nálunk a 3-as vonalon, és pont ugyanannyit cserélnek le, mint mi. A miskolci villamosokat is gyártó Skoda alig 7 százalékkal drágábban készítene el egy új szerelvényt a lengyeleknek, mint amennyiért az oroszok felújítják a budapesti metrókocsikat. A második legolcsóbb ajánlatot adó CAF új metrója 18 százalékkal volna drágább, mint a pesti felújítás.

Az is kiderült közben, hogy csalódni fog, aki meg szeretné nézni, milyen lesz a felújítása után a 3-as metró. A BKV ugyanis egész egyszerűen nem rendelt látványterveket.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!