szerző:

Nagyszabású kutatást végzett a tavali év utolsó hónapjaiban a világ legnagyobb fogyasztóvédelmi szervezete, hogy megbízhatóság és felhasználói elégedettség szempontjából rangsorolják a népszerű márkákat és típusokat.

A Consumer Reports képviselői 58 ezer olyan laptoptulajdonost kérdeztek meg, akik az elmúlt 5 évben vásárolták számítógépüket. Az így kapott adatok alapján készült jelentés szerint a vásárlás utáni három év alatt a laptopok 20 százaléka szorul valamilyen javításra.

A legnépszerűbb márkák mindegyike az átlag alatt teljesített: a Acer, az Asus, a Dell, a HP, a Lenovo és a Toshiba gépei mind 18-19 százalékos romlási arányt produkáltak, a Samsung és (a nálunk kevésbé ismert) Gateway gépek 16 százaléka romlott el az első három évben, az Apple gépeinél pedig mindössze 10 százalékos ez az arány.

©

Az Apple márkán belül – és a teljes iparágban – a MacBook Airek teljesítettek a legjobban, ezek mindössze 7 százaléka romlik el a három év alatt. Legrosszabbul a Lenovo Y szériás laptopjai teljesítettek, 23 százalékos elromlási mutatóval.

A Consumer Reports tanulmánya ugyanakkor arra is kitér, hogy egy MacBook javítása általában többe kerül, mint egy átlagos PC megszereltetése. Ha viszont egyszer már megjavították, akkor az Apple gépeinek kisebb része, 42 százaléka romlik el megint – ez az arány a windowsos masinák esetében 55 százalék.

A fogyasztóvédők kíváncsiak voltak arra is, hogy összességében ki mennyire elégedett saját notebookjával. Az Apple-gépet választók esetében 71 százalékos az elégedettségi mutató, míg a windowsos gépekre vonatkozó összesített arány mindössze 28 százalék.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.