szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Végre kiszorulhatnak az átverős címmel és cikkekkel operáló oldalak az üzenőfalról.

A Facebook az elmúlt években többször is módosította már az üzenőfali algoritmusát, hogy a felhasználók minél több olyan tartalommal találkozzanak, ami valóban érdekli őket. A közösségi oldal olyannyira erre törekszik, hogy nemrég háborút hirdettek a hatásvadász tartalmak ellen. Ennek a háborúnak érkeztünk most egy újabb állomásához: a következő hetekben frissül majd az algoritmus, amivel megpróbálják kiszorítani azokat a kontenteket, amik félrevezeti az olvasókat.

A fejlesztők több ezer cikk címét elemezték ki, hogy felmérjék, melyek azok, amik kikényszerítik a kattintást a felhasználóból. Ezek alapján két fő kategóriát állítottak fel: az egyik, amivel a kíváncsiságra hat – ide kerülnek az olyan címek, mint a „Nem fogod elhinni, ki esett el a vörös szőnyegen” –, a másik pedig kifejezetten a félrevezetésre szolgál, mint például a „Neked is rossz, ha almát eszel” – amiről aztán a cikkben kiderül, hogy nem is arról szól a cikk (vagy nem úgy), ahogy a cím sugallja.

Adam Mosseri, a Facebook üzenőfaláért felelős alelnök szerint ha egy oldal a napi 50 posztjából 48-ban ilyen címekkel ellátott tartalmakat oszt meg, akkor egy idő után csökkeni fog a posztok elérése. A szakember ugyanakkor kijelentette: nem céljuk, hogy unalmas és érdektelen legyen a közösségi oldal, csupán a felhasználók véleményeire szerettek volna reagálni ezzel a lépéssel. Az átverős címmel operáló oldalak elkerülésében egyébként mi is tudunk segíteni: itt egy lista azokról a Facebook-oldalakról, amik önt is átveréssel akarják csőbe húzni.

Ha máskor is tudni szeretne a Faebook változásairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!