Orbán Viktor intézi, hogy bukása esetén is meghatározó gazdasági háttérhatalma legyen
Legyen szó hulladékgazdálkodásról, kaszinóról, vasútvonalról vagy atomerőműről is, a NER-oligarcháknak áll a zászló. A kormány ugyanakkor a jövő év tavaszán lejáró kormányzati ciklust átívelve hozza helyzetbe Mészáros Lőrincet, Garancsi Istvánt és társaikat.
A fővárosi déli körvasút munkálatai előreláthatóan 2027 végéig húzódnak, és nem ez az egyetlen, a közelmúltban indított távlatos, nagyszabású projekt. Olyan, ami egyebek közt arra is alkalmas, hogy a mostani kormány kegyeltjeit még jóval a jövő évi választás után is „etesse” – akkor is, ha a tavasszal fordul a politikai széljárás. Orbánék viszonylag gyors egymásutánban határoztak például három értékes koncesszió megpályáztatásáról.
Déli körvasút: Mészáros Lőrinc bemutatja, mekkora túlárazással dolgoznak a kormánykedvencek
Hamarosan megindulhat a fővároson belüli vasúti pályák attraktív városi gyorsvasúttá fejlesztése. A beruházás fontos és különleges, de nem látni, miért kerül az agglomerációs vasúti stratégiában egy éve belőtt összeg háromszorosába.
Az autópályák kezelését és fejlesztését, a hulladékgazdálkodást és a kaszinóüzemeltetést is kiszervezik – utóbbit már ki is szervezték – vállalkozó szellemű szerencséseknek. Ehhez a járvány alatt alig észrevehetően, salátatörvényekbe és miniszteri rendeletekbe dugva, alaposan átszabták az állami koncessziók szabályozását, valamint rendkívül széles portfólióval, erős jogkörökkel és 9 évig leválthatatlan elnökkel létrehoztak egy felügyeleti hatóságot.