Déli körvasút: Mészáros Lőrinc bemutatja, mekkora túlárazással dolgoznak a kormánykedvencek
Hamarosan megindulhat a fővároson belüli vasúti pályák attraktív városi gyorsvasúttá fejlesztése. A beruházás fontos és különleges, de nem látni, miért kerül az agglomerációs vasúti stratégiában egy éve belőtt összeg háromszorosába.
Több szempontból is jól kitalált beruházás a budapesti déli körvasút rekonstrukciója. Először is, nyilván kedvére van a miniszterelnöknek, hogy gyerekkori pajtása nagyon-nagyon sokat keres rajta (338 milliárd forintról szól a megbízás). Az viszont csakugyan a fejlesztés mellett szól, hogy Mészáros Lőrinc (egyik) építőcége ezúttal valóban hasznos – éspedig nem a kínai állam számára, mint a Budapest–Belgrád vasút –, a fővárosban és a dél-budai agglomerációban élőket szolgáló munkát végezhet. Csupán az a kérdés, hogyan kerülhet öt kilométernyi vasút-rekonstrukció ilyen hihetetlenül sokba.
Szeretettel a Vajdaságból: Hangzatos ígéretek és álomvasutak Budapest és Belgrád között
Gőzerővel folynak a munkálatok a szerbiai szakaszon, de számos a kérdés, és nincs mindegyikre válasz.
Az oligarchahizlaló szempontoktól eltekintve a budapesti körvasút bővítése, korszerűsítése és bevonása a fővárosi, valamint az elővárosi forgalomba – minden grimasz nélkül – a csakugyan jól kitalált Budapesti agglomerációs vasúti stratégia első eleme. Miközben a kormánypárt politikai hecckampányt indított a fővárosi dugók ürügyén, egy kormányzati intézmény, a Budapest Fejlesztési Központ vágott bele abba a hatalmas fejlesztésbe, amely – hosszú távon – megoldást ígér a problémára.