GreenGo
GreenGo
Tetszett a cikk?

A GreenGo autómegosztó szolgáltató nemrég elektromos családi SUV-kkal bővítette a flottáját. Kipróbáltuk, milyen az új modell.

Az autómegosztás remek dolog, Budapest egyre több lakója veheti igénybe a kényelmes és praktikus megoldást, amellyel pár percre, de akár több hétre is kibérelhetünk egy gyors és környezetkímélő elektromos autót.

A GreenGo VW e-UP típusú autói 2016-ban jelentek meg a főváros utcáin, azóta pedig rengeteg elégedett felhasználót gyűjtött a szolgáltatás. Ez érthető is, hiszen az okostelefonos applikáción keresztül pillanatok alatt lefoglalhatjuk a hozzánk legközelebb parkoló autót, amelynek használatáért percdíjat fizetünk. Ennek köszönhetően, aki jól ismeri a várost, az kedvező áron érheti el az úti célját, ráadásul helyi károsanyag kibocsátás nélkül.

A cég flottája szépen bővül, előbb a 110-135 kilométer hatótávú e-UP-oknak érkeztek meg a nagyobb, 230-265 kilométer hatótávú változatai, illetve a szinte csak az emblémában különböző Skoda Citigo modellekkel is növelték a gépparkot. Később megjelentek a kínálatban a Renault Kangoo ZE kisáruszállítók is, amelyekkel – a GreenGo Cargo szolgáltatás keretében – kisebb bútorok vagy komolyabb mennyiségű csomag szállítása is lehetővé vált az autómegosztó ügyfelei számára.

Az idei évben megérkezett a Cargo L opció is, ahol már nagyobb méretű, Opel Vivaro-e típusú áruszállítókat is ki lehet bérelni, amelyekkel egy komplett költöztetést is meglehetősen hatékonyan le lehet vezényelni – tudjuk, próbáltuk.

Mindez nagyszerű, eddig azonban fájóan hiányoztak a kínálatból a nagyobb méretű személyautók. Félreértés ne essék, a VW e-UP, illetve a Skoda Citigo tökéletes városi jármű, amivel simán el lehet ugrani, mondjuk a Dunakanyarba, vagy Etyekre, de ennél hosszabb útra csak akkor tudunk elindulni, ha legalább egy töltéssel is számolunk. Arról nem beszélve, hogy a kisautókba azért olyan rengeteg cucc nem fog beférni, így egy komplett családi strandolás, annak minden kellékével már komolyabb logisztikát igényelne.

Úgy alakult, hogy a négy fős családunkkal – két felnőtt, két gyerek – nyáron hosszabb időre a Balaton mellé költöztünk, mivel külföldi rokonoknak adtuk kölcsön a lakást pár hétre, mi pedig addig a nagyszülők nyaralójában húzzuk meg magunkat. Saját autónk nincs, mert a belvárosban erre semmi szükség. Az átcuccoláshoz egy nagyobb járgányra volt szükség, hogy minden beférjen, a ruháktól a gépészeten – laptopok, tabletek, telefonok, kávéfőző, stb. – a köbméternyi gyerekjátékon át a strandcuccokig bezárólag. Ezért nagyon megörültünk, amikor megláttuk, hogy idén nyártól már Kia Niro EV típusú elektromos autókat is lehet bérelni a GreenGo Comfort szolgáltatásán keresztül.

@GreenGo

Pár szó erről a típusról: a dél-koreai gyártó az elmúlt években egészen elképesztő fejlődést mutatott, aminek köszönhetően ma már a legmegbízhatóbb és legnépszerűbb autók között emlegetik a modelljeiket. Nem kivétel ez alól a Niro sem, amelynek első generációs elektromos változatát még Kia e-Niro néven mutatták be 2018-ban. Erről a változatról talán elég annyit elmondani, hogy a névhasonlóság okán a Robert De Niróval reklámozott modell 2020-ban és 2021-ben is Magyarország legnépszerűbb tisztán elektromos autója lett, ami érthető is, mivel ez volt az egyik olyan villanyautó, amelynek hatótávja már meghaladta a 450 kilométert.

A második generáció, immár Kia Niro EV néven 2022-ban érkezett, egy ilyet béreltünk ki a GreenGo Comfort segítségével. Az első szériához képest korszerűsített külsővel piacra dobott autó rendszertanilag úgynevezett crossover kompakt SUV-nak számít, azonban aki látott már egyterűt, valószínűleg ez utóbbi kategóriával azonosítja majd a dél-koreai autót.

Nem mennénk bele mélyebben a Niro EV specifikációinak boncolgatásába, azt azonban muszáj megemlíteni, hogy bő 4,4 méteres hosszával és 2,7 méteres tengelytávjával kifejezetten tágas és kényelmes utazást biztosít egy négy fős család számára, az alaphelyzetben 475 literes – a hátsó ülések ledöntésével 1382 literesre növelhető – csomagtartó pedig szinte mindent elnyel, amire a családnak szüksége lehet a következő hetekben. A 204 lóerős villanymotor kevésbé szól a villanyautós száguldozásról, ehelyett a kiegyensúlyozott, nyugodt közlekedést támogatja, amihez 460 kilométeres hatótáv társul. Ráadásul a dél-koreai márka mérnökei már az első generációval megmutatták, hogy ez a szám nagyjából ki is hozható az autóból, nem kell a hatótávparától tartani, amennyit mutat a fedélzeti számítógép, annyi kilométert meg is fogunk tudni tenni vele, ha nem „padlógázon“ közlekedünk.

A Kia Niro EV-k bérlését egyelőre csak a GreenGo Comfort szolgáltatáson keresztül végezhetjük, viszont akár 60 nappal előre rendelhetünk autót, ami megkönnyíti a logisztikai tervezést. Az autót, ha kérjük, ki is szállítják az általunk kért helyre, de bármelyik úgynevezett Extra Zónában is fel lehet venni, és a bérlés végeztével ide is kell visszavinni. Extra Zónák Budapesten a Nyugati tér, a Corvin-negyed, a Széll Kálmán tér és a Móricz Zsigmond körtér környékén találhatók.

Első körben három napra béreltük ki az autót, amire azért is volt szükség, mert a balatoni lecuccolást követően másnap kirándulni mentünk a környékre, harmadnap pedig – egy sajtóesemény miatt – muszáj volt visszajönnöm a fővárosba, ahonnan egyből indultam is tovább egy külföldi sajtóútra, így felesleges lett volna tovább foglalni.

Az opcionálisan kérhető töltőkábellel – amire végül nem volt szükség, mert a Niro EV hatótávja a balatoni oda-vissza úton túl is bőven elég volt az utazásainkhoz – és az úgynevezett kényelmi díjjal – amelyért cserébe kívül-belül patyolattiszta autót kapunk – együtt a háromnapos kaland szűk 69 ezer forintba került, amit a bérlés elején, a pontos dátumok kiválasztását követően zároltak a számlánkon. Ez persze a megadott időszakra vonatkozik, de ha nem sikerülne odaérni az előre megadott leadási időpontra, onnantól a percdíj fog ketyegni, amíg le nem adjuk az autót. A GreenGo így próbálja pontosságra ösztönözni a felhasználókat, hiszen ennek függvénye, hogy a következő bérlő is időben tudja megkezdeni az előre lefoglalt bérlését.  

A csaknem 70 ezer forint persze nem kevés pénz, de összehasonlításként megnéztük, hogy mennyire jött volna ki a matek, ha nem a GreenGo szolgáltatását, hanem egy klasszikus autókölcsönzőt választunk. Azonos kategóriájú autót nem igazán találtunk, ezért jobb híján egy közepes méretű „sima“ SUV-ot néztünk meg elsőre. Ennek a bérlése bő 128 ezer forintba került volna, de még egy lényegesen kisebb, városi kisautó bérléséért is körülbelül 84 ezer forintot kellett volna kifizetni, nem beszélve a vaskos kaucióról, amit letétbe kell helyezni a bérlés idejére.

Összefoglalva tehát kijelenthetjük, hogy a GreenGo Comfort szolgáltatásán keresztül kibérelhető Kia Niro EV-k ugyancsak jó ajánlatot jelentenek, ha nagyobb autóra van szükségünk, vagy ha hosszabb útra indulnánk a családdal. Már csak azt várjuk, hogy még több nagy elektromos járgány kerüljön be a GreenGo flottájába, de az említett előzetes foglalásnak köszönhetően, aki időben kapcsol, annak most sem lesz gondja.

@GreenGo

Az oldalon elhelyezett tartalom a GreenGo megbízásából a HVG BrandLab közreműködésével jött létre. A tartalom előállításában a hvg.hu és a HVG hetilap szerkesztősége nem vett részt.



Az oldalon elhelyezett tartalom a GreenGo megbízásából a HVG BrandLab közreműködésével jött létre. A tartalom előállításában a hvg.hu és a HVG hetilap szerkesztősége nem vett részt.