Microsoft
Microsoft

Bármilyen szeletéhez is értsen valaki az informatikának, nő az esélye az érvényesülésre. Akik pedig fejlesztői képességeket is el tudnak sajátítani, óriási lehetőségek előtt állnak.

A leguniverzálisabb tudás a kódolás. Kódolóra, azaz az informatikai rendszerek nyelvét értő és használni tudó, gondolkodó emberre lényegében korlátlan a kereslet. Az adatok szerint már most is meghaladja a húszezret a betöltetlen informatikai álláshelyek száma Magyarországon, de 2020-ra több tízezer olyan emberre lesz szükség, aki ért az informatikai fejlesztések valamely szeletéhez.

A digitális írástudás viszont jóval többet jelent annál, hogy egy fiatal tudja-e használni a szövegszerkesztőt meg az Excelt, vagy sem. Közhely, hogy a technológia óriási iramban fejlődik és mindez nagy hatást gyakorol az életünkre. Ma már tényleg másként dolgozunk, kommunikálunk, vásárolunk és gondolkodunk, mint akár tíz évvel korábban. Okostelefonos alkalmazásokkal üzenünk egymásnak, bármilyen információért az internethez vagy valamilyen alkalmazáshoz fordulunk, és még sorolhatnánk. Mindez eleve új képességeket igényel, de gondoljunk csak bele, mekkora érték van azok kezében, akik ilyen, tömegek által használt alkalmazásokat meg is tudnak alkotni!

A Microsoft Magyarország egyik legjelentősebb fiataloknak szóló programja a YouthSpark, amelynek célja, hogy egyenlő esélyekkel, minden fiatal számára elérhető legyen az a több mint ötven program, ami segít digitális készségeik, tudásuk fejlesztésében, hogy később az oktatás és a munka világában egyaránt sikeresen helyt tudjanak állni. A Microsoft célja a digitális írástudás fejlesztése és a digitális esélyegyenlőség megteremtése: a vállalat hisz abban, hogy a kódolás a digitális írástudás alapja, segítségével olyan 21. századi készségeket tudnak elsajátítani a fiatalok, mint a kreativitás, logikus gondolkodás, vagy épp problémamegoldó képesség.


A kódolás népszerűsítése érdekében a Microsoft idén is olyan nemzetközi kezdeményezésekhez csatlakozik, mint az EU Kódolás hete és a Kódolás órája, amely során a gyerekek játékos formában ismerkedhetnek meg a programozás alapjaival. Emellett a Microsoft pénzügyi és szakmai támogatással segít minden olyan alapítványt, szervezetet, amelynek missziója szintén a kódolás megszerettetése a fiatalok körében. Idén már második alkalommal működik együtt a vállalat a Technológiai Oktatásért Alapítvánnyal partnerként a Kódolás órája népszerűsítésén, és a nemzetközileg óriási sikerrel futó Microsoft kódolási játék, a KODU GAME LAB magyar fordításában.

A támogatások és programok mellett a Microsoft nagy hangsúlyt fektet a platformok és oktatási anyagok fejlesztésére is, a különböző életkornak és fejlettségi szintnek megfelelően, hogy a gyerekek akár már 8 éves kortól be tudjanak lépni a kódolás világába. A már magyarul is elérhető KODU GAME LAB segítségével a kisiskolások szinte játszva fejleszthetnek Xboxon és PC-n is bármilyen 3D-játékot, akár érintőképernyős funkcióban is. Aki pedig már minden ismeretet elsajátított játék- és alkalmazásfejlesztés terén, az megmérettetheti magát valódi ötletekkel, igazi startupként is: a Microsoft Imagine Cup 16 évnél idősebb, kezdő startuppereket vár, akik számára akár a globális döntő hozhatja el az üzleti világsikert.

A vállalatnál úgy látják: a digitális írástudásnak ma azt kellene jelentenie Magyarországon, hogy minden gyerek, aki elvégzi az általános iskolát, megkap egy minimális informatikai tudást, amire aztán a legkülönbözőbb képzési formákkal műszaki-informatikai karrier, biztos egzisztencia építhető, az alkalmazott programozótól a fejlesztőig.



Az oldalon elhelyezett tartalom a Microsoft Magyarország Kft. közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.