Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ezzel segítette a reformátusok szerint az állam a Károli Egyetem fejlesztését. A telket egy közelebbről meg nem nevezett ferencvárosi ingatlanra cserélték, szerintük azonos értékben.","shortLead":"Ezzel segítette a reformátusok szerint az állam a Károli Egyetem fejlesztését. A telket egy közelebbről meg nem...","id":"20250309_reformatus-ingatlanmutyi-reakcio-hegyvideki-telek-ix-keruleti-epulet-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a.jpg","index":0,"item":"d284c03b-550e-4c63-a736-860967045adb","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_reformatus-ingatlanmutyi-reakcio-hegyvideki-telek-ix-keruleti-epulet-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","timestamp":"2025. március. 09. 13:40","title":"Reagáltak Balog Zoltánék az ingatlanmutyis vádakra: pénz helyett kapták a hegyvidéki telket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"653084c0-c34b-4bb5-9b46-1005713d2516","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Gyertek velünk, foglalkozzunk közösen nőügyekkel! – mondja. ","shortLead":"Gyertek velünk, foglalkozzunk közösen nőügyekkel! – mondja. ","id":"20250308_Magyar-Peter-nonap-uzenet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/653084c0-c34b-4bb5-9b46-1005713d2516.jpg","index":0,"item":"720a7271-9f7a-4be9-a07c-d116f7d45c82","keywords":null,"link":"/elet/20250308_Magyar-Peter-nonap-uzenet-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 09:53","title":"„Segítsetek, hogy segíthessünk” - Magyar Péter nőnap alkalmából üzent","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a299b698-cece-4f8c-ae21-b8a3fc4d88fe","c_author":"Krusovszky Dénes","category":"360","description":"A rendszer nagyon buta. De abban nem vagyok teljesen biztos, hogy érdemes hosszabb távon is hozzábutulnunk. – Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: egykepolitika, véleményes, békeosztalék, szankcióakció, premiNER.","shortLead":"A rendszer nagyon buta. De abban nem vagyok teljesen biztos, hogy érdemes hosszabb távon is hozzábutulnunk. – Az én...","id":"20250309_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a299b698-cece-4f8c-ae21-b8a3fc4d88fe.jpg","index":0,"item":"a2cb4dfd-780c-4c60-a225-df1519fc4851","keywords":null,"link":"/360/20250309_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","timestamp":"2025. március. 09. 19:18","title":"Volt már a földön ennél idiotisztikusabb korszak? Az én hetem Krusovszky Dénessel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92a86841-ea03-4b0c-b98b-8108c6dd801b","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"elet","description":"Magyarország nem lesz jobb hely addig, amíg nem lesznek egyenlő arányban nők és férfiak a politikában – hangzott el egy kerekasztal-beszélgetésen, ahol három politikus járta körül azt, hogy egy nőnek mennyi esélye van labdába rúgni a mai magyar közéletben. ","shortLead":"Magyarország nem lesz jobb hely addig, amíg nem lesznek egyenlő arányban nők és férfiak a politikában – hangzott el...","id":"20250308_nok-a-politikaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92a86841-ea03-4b0c-b98b-8108c6dd801b.jpg","index":0,"item":"cba2edc3-27a7-465b-9a53-4b24c8c1b304","keywords":null,"link":"/elet/20250308_nok-a-politikaban","timestamp":"2025. március. 08. 09:00","title":"Fennhangon ment az üvöltés, hogy nincsen nőnap virág nélkül ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f9c5484-a95b-4c06-ad1c-9b8026bbc16e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Nem ez az általános, de vannak, akik át tudják értékelni nézeteiket, mások pedig annál jobban elmerülnek az összeesküvés-elméletekben, minél furcsább dolgokkal találják szembe magukat.","shortLead":"Nem ez az általános, de vannak, akik át tudják értékelni nézeteiket, mások pedig annál jobban elmerülnek...","id":"20250309_oltasellenes-nezetek-megvaltoztatasa-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f9c5484-a95b-4c06-ad1c-9b8026bbc16e.jpg","index":0,"item":"69aba1b2-0835-46d7-804e-3683d024e6e4","keywords":null,"link":"/elet/20250309_oltasellenes-nezetek-megvaltoztatasa-ebx","timestamp":"2025. március. 09. 16:05","title":"Mi térít el valakit az oltásellenességtől?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"448ab6d4-2fa7-4972-a6cd-b6be3a9af92d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250309_ozonlyuk-bezarodas-telekom-muholdas-uzenetkuldes-usa-eu-szolasszabadsag-antibiotikumok-nanomuanyag-spacex-robbanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/448ab6d4-2fa7-4972-a6cd-b6be3a9af92d.jpg","index":0,"item":"91638ba6-b984-425a-b595-b3f13d53bc1e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_ozonlyuk-bezarodas-telekom-muholdas-uzenetkuldes-usa-eu-szolasszabadsag-antibiotikumok-nanomuanyag-spacex-robbanas","timestamp":"2025. március. 09. 12:00","title":"Ez történt: Térerő nélkül is átment az SMS, újít a Telekom Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb6afbe3-e381-475d-8bc3-2c2258d89bdd","c_author":"HVG","category":"360","description":"Magyar Péter arról beszélt: nemrég megsúgták neki, hogy a rendőrség át akarja kutatni az irodáját és munkatársainak lakását. A cél az, hogy a párt ne folytathassa a kampányt. A Tisza Pártról készített riportot a brit lap tudósítója.","shortLead":"Magyar Péter arról beszélt: nemrég megsúgták neki, hogy a rendőrség át akarja kutatni az irodáját és munkatársainak...","id":"20250309_The-Times-magyar-peter-orban-viktor-tisza-part-riport-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb6afbe3-e381-475d-8bc3-2c2258d89bdd.jpg","index":0,"item":"6345972f-0808-4720-a493-ace8f89541f6","keywords":null,"link":"/360/20250309_The-Times-magyar-peter-orban-viktor-tisza-part-riport-lapszemle","timestamp":"2025. március. 09. 09:00","title":"The Times: 15 éve nem fenyegette senki Orbán hatalmát annyira, mint Magyar Péter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Elvileg igen, de gyakorlatban nincs jelentősége.","shortLead":"Elvileg igen, de gyakorlatban nincs jelentősége.","id":"20250308_Kaphatnak-e-magyar-nyugdijat-atkoltozo-ukran-nyugdijasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c.jpg","index":0,"item":"1efbcaa4-9297-4be4-94ed-a3361708fa44","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Kaphatnak-e-magyar-nyugdijat-atkoltozo-ukran-nyugdijasok","timestamp":"2025. március. 08. 14:44","title":"Kaphatnak-e magyar nyugdíjat átköltöző ukrán nyugdíjasok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A megújult Citroen C5 feltűnő autó. Bálnatestét finomabbra, izgalmasabbra rajzolták, miközben jó tulajdonságait a jövő mérnöki megoldásaival fokozták. A francia csatahajó a cégvezetőket veszi célba.
A Citroen tavalyi zászlóshajója (idén már érkezik a C6-os) ideális választás cégautónak. Alacsonyabb felszereltségben középvezetőknek tesz jó szolgálatot, azonban az általam tesztelt Exclusive-felszereltséggel a csúcsvezetők is elégedettek lehetnek, és csupán 6-7 millió forintot költöttek. Ezért a pénzért olyan fejlesztések boldog élvezői lehetnek, mint például a vétlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.
Sokat hallottam róla, nagy várakozással kapcsoltam be tesztautóm műszerfalán a funkciót. Összevissza cikáztam a sávok között, semmi. Már azt hittem, az egész kamu, amikor elolvastam a használati utasítást, amiből kiderült, hogy csak 80 kilométer/órás sebességnél működik. Irány az autópálya, és a meglepetés nem maradt el. A vétlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés felér egy fenékmasszázzsal. A rezgő elemet a vezető ülés jobb és bal oldalába építették be, így azon az oldalon figyelmeztet, amerre az autó irányjelzés nélkül kitér. Nagyon hasznos megoldás a Citroen által kifejlesztett szabadalom, életeket menthet. Akárcsak az ide-oda pásztázó kanyarkövető Xenon-fényszórók. Nagy biztonságot ad éjszakai vezetéskor, hisz a kormány mozgásával összhangban mindvégig követi az út ívét.
Tetszett
Könnyed kormányzás Kifinomult technika A műszerfal ergonómiája
A csúcstechnika iránt érdeklődőknek ajánlani tudom még a továbbfejlesztett hydractive-rendszert, amelynek segítségével a vezető három futómű beállítás közül választhat. Ha nagy sebességgel autópályán halad, akkor leültetheti az autót, de ha rossz minőségű útburkolaton alacsony sebességgel megy, akkor meg tudja emelni az autó hasmagasságát.
[[ Oldaltörés: Rossz pont az ülésekért (Oldaltörés) ]]
Szép és elegáns lenne az autó belseje, ha hozzá méltó üléseket választottak volna a tervezők. A Xsara Picassós ülések azonban nem ebbe az autóba valók, a C5-ös és annak vezetője sokkal többet érdemel. A kéttónusú, minőségi anyagokból készült műszerfalat sem csúnya kék műanyagcsíkkal kellett volna elválasztani. Ráadásul ez az elem végigfut a hátsó fertályon is. Mennyivel ízlésesebb az autót kívülről körbeölelő krómdíszítés. Nem szép az ülés, viszont annál kényelmesebb. Puha, de jó tartást biztosít, sőt a deréktámasz alkalmazásával egyenesen pihentető a vezetés. A motoros ülés jótékony adomány, a gombok segítségével folyamatosan, menetközben is tudjuk változtatni az éppen kényelmes üléshelyzetet.
A fedélzeti számítógép kijelzője kétszínű, ennek ellenére jobban átlátható, mint a felárért rendelhető színes monitor. Ezen a szinten természetes a navigáció, a beépített telefon, a hifi, a kétzónás digitális klíma és a tempomat is. Gyönyörű este a műszerfal megvilágítása, varázslatos, elegáns, barátságos és ízléses. A biztonsági övek bekötéséről tájékoztat a fedélzeti számítógép, ám nemcsak az első kettőről, hanem a hátsókról is. A középkonzol kiemelt helyén folyamatosan villog a visszajelző, ráadásul a monitoron is figyelmeztet.
Tárolóból van dögivel, a kesztyűtartó kétszintes, bárhová nyúlunk kinyitható dobozkát találunk, még az első ajtókban is van külön csukható rekesz a szokásos mélyedés mellett. A hatalmas autó a fényre sötétedő tükrök segítségével jól belátható, bár az éles szögben csapódó hátsó szélvédő korlátozott hátralátást engedélyez. Az autó méreteit meg kell szokni, hisz majdnem ötméteres, pontosabban 4,745 méter. A csomagtartó 471 literes.
Nem tetszett
Ülések Hangosan csukódó ajtók Lassan ébredő motor
Hátul is nagy a hely, ha felhúzzuk a fejtámlákat, királyi kényelemben utazunk. Az autó főleg ezzel a felszereltséggel sofőrös limuzinnak is alkalmas. A C5-öst cégautónak teremtették, szép, elegáns, kiválóan felszerelt, biztonságos, modern, takarékos és megbízható, ráadásul a Citroen évindító akciójának köszönhetően most az ára is kedvező. A lábaknak, a fejnek, a vállaknak bőven van hely, a széles középső kartámasz lehajtásával csak fokozhatjuk a kényelmet. A kartámasz természetesen szétnyitható, újabb rekeszt rejtve, sőt a kartámaszból két pohártartót is kihúzhatunk.
Könnyen, hangtalanul, zajtalanul és nagyon finoman megy az autó, szinte siklik, az útviszonyoktól függetlenül. Hajóként hullámzik mindenen keresztül. Semmilyen úthibát nem visz be a futómű az utastérbe, mintha mindig autópályán mennénk. A kétezres motor halk, ám visszafogott hangja ellenére elég jól húz, bár gyorsulási versenyeket nem nyerünk vele, a nyomatékos motor könnyedén tartja nagy sebességtartományban is az autót. A legizgalmasabb, amikor a tempomatot kormányról kezelve hatvanról hirtelen felgyorsítunk százra, lenyűgöző az erő, ami beleprésel az ülésbe. Ha a 138 ló beindul, rendesen megy az autó, a fékezésről hűtött keréktárcsák gondoskodnak, ha netán valamelyik kerék megcsúszna működésbe lép a menetstabilizáló és az ABS. Az erős fagy ellenére egyik biztonsági rendszert sem kellett megtapasztalnom. A váltó, a kuplung nagyautósan azaz problémamentesen működik, egyedül az ajtók csukódása nem tetszett, túl zajos volt.
A motort teljes egészében burkolat védi, talán ennek is köszönhető a visszafogott motorzaj az utastérben. A motorháztető nyitásában hidraulika segít, elég csak kipöckölni a zárat. Az elegáns 16 hüvelykes felniken Michelin Pilot Alpin 215/55 R16-os gumik feszülnek. Az autó januári dugók ellenére meglepően takarékosnak bizonyult, az ötnapos tesztvezetés során 8,1 liter gázolajjal beérte száz kilométerenként.
A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.
A francia PSA-konszern (Citroen és Peugeot) bemutatott két olyan hibrid tanulmányautót, amely a jövő egyik lehetséges megoldása energiaproblémáinkra és a nagyvárosok légszennyezettségének enyhítésére.
Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.
Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.
Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.
Csaknem 16 kilométert tettek meg a 1,5 méter széles csőben. Az eset jól mutatja, miért fontos, hogy az Egyesült Államok megossza a titkosszolgálati információit Kijevvel.