Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6ca45503-b7cf-44c5-a82f-1c2b86dd4c63","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy fegyveres férfit ártalmatlanítottak nem sokkal éjfél után, a gyanúsítottat kórházba vitték, de egyelőre nem tudni, milyen állapotban van. ","shortLead":"Egy fegyveres férfit ártalmatlanítottak nem sokkal éjfél után, a gyanúsítottat kórházba vitték, de egyelőre nem tudni...","id":"20250309_Feher-Haz-lovoldozes-titkos-szolgalat-fegyveres-ferfi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ca45503-b7cf-44c5-a82f-1c2b86dd4c63.jpg","index":0,"item":"29b6f18e-6b43-41df-9592-bac810d9efd6","keywords":null,"link":"/vilag/20250309_Feher-Haz-lovoldozes-titkos-szolgalat-fegyveres-ferfi","timestamp":"2025. március. 09. 14:45","title":"Lövöldözés volt a Fehér Háznál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6462487c-755c-4460-85f0-df27ad258482","c_author":"G. M.","category":"itthon","description":"A hétvégén még zajlott a Medián kutatása, Hann Endre és csapata a többi közt azt kérdezte a magyaroktól, tudnák-e támogatni, hogy Ukrajna csatlakozzon az Európai Unióhoz. Hétfő reggelre már az eredményeket is be tudjuk mutatni.","shortLead":"A hétvégén még zajlott a Medián kutatása, Hann Endre és csapata a többi közt azt kérdezte a magyaroktól, tudnák-e...","id":"20250309_Milliardokat-sporolunk-magyarok-velemenye-Ukrajna-EU-tagsag-median-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6462487c-755c-4460-85f0-df27ad258482.jpg","index":0,"item":"968065aa-2592-4502-8a95-c2d9a9ce01f3","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_Milliardokat-sporolunk-magyarok-velemenye-Ukrajna-EU-tagsag-median-ebx","timestamp":"2025. március. 09. 17:18","title":"Milliárdokat spórolunk az országnak, megmondjuk, mi a magyarok véleménye Ukrajna EU-tagságáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0cadbf5-c3b2-4cc6-8f2a-14ef7681ce9f","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Az egy szál Magyarországot kivéve egységesen néz szembe az EU az új világpolitikai helyzettel; a magyar kormány a boltokat fenyegeti; Trump előbb vámokat vezetett be, majd egy csomót felfüggesztett közülük. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Az egy szál Magyarországot kivéve egységesen néz szembe az EU az új világpolitikai helyzettel; a magyar kormány...","id":"20250309_Es-akkor-inflacio-europa-trump-vamhaboru-arak-boltok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0cadbf5-c3b2-4cc6-8f2a-14ef7681ce9f.jpg","index":0,"item":"12b078c9-73fe-4185-b33d-6179a08505bd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250309_Es-akkor-inflacio-europa-trump-vamhaboru-arak-boltok-ebx","timestamp":"2025. március. 09. 07:00","title":"És akkor a kormány rácsodálkozott, hogy csak nem sikerült földbe döngölni az inflációt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f9c5484-a95b-4c06-ad1c-9b8026bbc16e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Nem ez az általános, de vannak, akik át tudják értékelni nézeteiket, mások pedig annál jobban elmerülnek az összeesküvés-elméletekben, minél furcsább dolgokkal találják szembe magukat.","shortLead":"Nem ez az általános, de vannak, akik át tudják értékelni nézeteiket, mások pedig annál jobban elmerülnek...","id":"20250309_oltasellenes-nezetek-megvaltoztatasa-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f9c5484-a95b-4c06-ad1c-9b8026bbc16e.jpg","index":0,"item":"69aba1b2-0835-46d7-804e-3683d024e6e4","keywords":null,"link":"/elet/20250309_oltasellenes-nezetek-megvaltoztatasa-ebx","timestamp":"2025. március. 09. 16:05","title":"Mi térít el valakit az oltásellenességtől?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2329c71f-4519-4dde-a3a4-7e9a92d4e330","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"kultura","description":"Szélhámosok mindig is voltak, az internetnek, pontosabban a közösségi oldalaknak köszönhetően pedig talán aktívabbak, mint valaha. Belle Gibsont a róla szóló dokumentumfilmben az Instagram legborzasztóbb csalójának nevezik: azt állította, halálos betegséget diagnosztizáltak nála, és közben hamis reményt adott olyanoknak, akik a legsebezhetőbbek közé tartoznak. ","shortLead":"Szélhámosok mindig is voltak, az internetnek, pontosabban a közösségi oldalaknak köszönhetően pedig talán aktívabbak...","id":"20250309_belle-gibson-atveres-sorozat-dokumentumfilm-netflix-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2329c71f-4519-4dde-a3a4-7e9a92d4e330.jpg","index":0,"item":"1e63ac4a-8949-45c0-9cb8-31b4df58ac67","keywords":null,"link":"/kultura/20250309_belle-gibson-atveres-sorozat-dokumentumfilm-netflix-ebx","timestamp":"2025. március. 09. 18:25","title":"Gyógyíthatatlan agydaganatot hazudott magának, ezzel lett az egészséginfluenszerek mérgező prototípusa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0897f39c-ef1c-4927-be8a-9ddf05a133a7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ezt a Sziget ügyvezetője jelentette ki.","shortLead":"Ezt a Sziget ügyvezetője jelentette ki.","id":"20250308_A-Sziget-befogadja-a-Pride-ot-ha-nem-tarthatjak-meg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0897f39c-ef1c-4927-be8a-9ddf05a133a7.jpg","index":0,"item":"63eda339-0d57-4f0d-bb6d-7df9909f53b2","keywords":null,"link":"/elet/20250308_A-Sziget-befogadja-a-Pride-ot-ha-nem-tarthatjak-meg","timestamp":"2025. március. 08. 13:53","title":"A Sziget befogadja a Pride-ot, ha nem tarthatják meg ott, ahol szeretnék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a54a189-db80-4890-a448-b911a86d0fb8","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"A kongói anarchia gyökerei jól tetten érhetők az M23 lázadó tuszi csoport kérlelhetetlen vezérének, Szultani Makengának az életútján.","shortLead":"A kongói anarchia gyökerei jól tetten érhetők az M23 lázadó tuszi csoport kérlelhetetlen vezérének, Szultani Makengának...","id":"20250309_hvg-szultani-makenga-kongo-kontur-vereskezu-hadur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a54a189-db80-4890-a448-b911a86d0fb8.jpg","index":0,"item":"47b1391b-4340-4b71-a4ef-41bb599b2d48","keywords":null,"link":"/360/20250309_hvg-szultani-makenga-kongo-kontur-vereskezu-hadur","timestamp":"2025. március. 09. 11:15","title":"Véletlenül lett katona, véreskezű hadurat csinált belőle több afrikai háború","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c2fd453-89fe-49e7-93bc-1829b3a61307","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"A kiégés, más néven burnout szindróma fizikai, érzelmi és mentális kimerüléssel járó tünetegyüttes. Leggyakrabban munkahelyi környezetben jelentkezik, de előfordulhat például tanulmányi stresszhelyzetekben vagy bármilyen hosszú távú, intenzív érzelmi erőfeszítés esetén. De mi vezet el idáig, hogyan ismerhető fel, és mit tehetünk ellene?","shortLead":"A kiégés, más néven burnout szindróma fizikai, érzelmi és mentális kimerüléssel járó tünetegyüttes. Leggyakrabban...","id":"20250129_Igy-ismerje-fel-a-burnout-szindromat-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c2fd453-89fe-49e7-93bc-1829b3a61307.jpg","index":0,"item":"b23d09c0-7471-4468-a46b-1a6b07830a15","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Igy-ismerje-fel-a-burnout-szindromat-remotiv","timestamp":"2025. március. 09. 11:30","title":"Így ismerje fel a burnout szindrómát!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""}]
Sokan vagyunk akik nem tudnak dönteni: szép autót vegyünk? Jó autót vegyünk? Mennyi az ára?! A Hyundai középkategóriás Elantrája feloldja ezt a dilemmát, félig szép, félig jó, ráadásul tudásához képest olcsó.
Mindig is érdekelt, milyen lehet belülről és milyen lehet vezetni egy koreai kocsit. Az Elantra volt az első koreai az életemben. Félretéve a tréfát, tényleg jól összerakott autó az Elantra, kicsit fröccsöntött, kicsit régi vágású, de kényelmes és kényeztet. Ráadásul a célnak megfelel. Egy eszköz, nem akar divatcikk lenni, csupán arra a feladatra alkották, hogy embereket és csomagjaikat az egyik pontból eljuttassák egy másik pontba. Ennek a feladatnak az Elantra boldogan és hibátlanul eleget tesz. Ezért mondhatjuk róla, hogy kiváló cégautó.
Kívülről az autó eléggé hasonlít a dél-koreai márka eggyel kisebb autójára az Accentre, a hasonlóság főleg oldalról kísérteties. Az autó szép formájú első és hátsó lámpái viszont a nagyobb testvér, az Amerikában népszerű Sonátára hajaznak. Illeszkedik a márka egységes arculatába, az Elantra nem túl feltűnő de ízléses külsejű autó. Sajnos ugyanez a belsőről nem mondható el.
A műszerfal olcsó hatású anyagai legalább egységesek, összhangban vannak egymással. A borítás egyik kevésbé kopogós eleme egyenesen jó tapintású, csak sajnos a tervezők jobban kedvelték a fémes hatású ócskábbik fajtát. A kapcsolók ódivatúak és silányak. Az ajtó belső kilincsét, vagy az elektromos tükrök gombjait félve fogja meg az ember. Végig az az érzésem volt, hogy eltöröm, mint egy kínai gyerekjátékot. Az üléspozíció viszonylag magas, az autó alacsony , így jól be lehet látni az utat. A kormányban az zavart a legjobban, hogy nem elég tömzsi, gyík a fogása, nagyon könnyen kicsúszik az ember kezéből. A szivargyújtót egyenesen egy százforintos boltból, vagy egy 104-es Peugeotból szedték ki, ez talán az autó legigénytelenebb pontja.
Tetszett
Gazdag felszereltség Kis fogyasztás Kézre álló váltókar
Túl sok információt nem közölnek a vezetővel a műszerek, a sebesség és s fordulatszámmérő mellett a víz hőmérsékletéről valamint az üzemanyag-tank állapotáról kapunk visszajelzést. A fedélzeti számítógép sem túl beszédes, a háromsoros kijelzőn az alapvető infókat kapjuk: az átlagfogyasztást, megtehető út hosszát, és az eddigi kilométereket mutatja. A középkonzol közepén egy hatalmas elakadás-kapcsoló mellett találjuk a nagyon olcsó hatású zöld fényű kvarcórát. A külső hőmérsékletről a központi klímaegység egyik gombjának lenyomásával tájékozódhatunk. Az autónkban utólag beszerelt cédélejátszó volt, de extraként komolyabb beépített hifit is rendelhetünk. A tetőkárpitból kinyíló praktikus szemüvegtokkal lepi meg gazdáját az autó, de nem ez az egyetlen kellemes meglepetés, amit az autó tartogat.
Műanyag belső ide, vagy oda, a közel 500 kilométeres tesztút során nem tapasztaltam semmiféle zörgést, vagy kellemetlen hangot. Bosszúságot csupán a belülről nyitható csomagtér-ajtó okozott, ami vagy a hideg hatására vagy csak a vicc kedvéért egyik éjszaka nem akart kinyílni. Sőt kulccsal sem. Már kezdtem nagyon megharagudni az Elantrára, mikor néhány órával később egyszer csak megadta magát és a távnyitó kar meghúzására felnyílt.
[[ Oldaltörés: Mindent nyújt, amit a nagyok (Oldaltörés) ]]
Csomagtere is meglepően tágas, a hátsó ülések osztottan dönthetők
Az ülések jó oldaltartást biztosítnak és a klasszikus tekerőkkel kényelmes üléshelyzetet lehet kialakítani, külön figyelmet érdemel a deréktámasz, amely márkásabb autók felszereltségét idézi. A felszereltséget ki kell emelni, ugyanis bár tesztautóm a legmagasabb, Style felszereltségi szinttel kényeztetett, 4,7 milliós árában benne volt az oldallégzsák, a TCS menetstabilizáló, a hátsó légterelő, a csomagrögzítő háló, akasztófül az anyósülés háttámlájában, bőr kormánykerék és váltógomb, elektromos ablakemelők elől-hátul, elektromos tükrök, fedélzeti számítógép, automatikus fényszóróvezérlés, automatikus légkondicionáló, levegőminőség-ellenőrző rendszer, kartámaszból kihajtható pohártartók, könnyűfém kerekek, ködfényszórók, fényre sötétedő visszapillantó tükör, lehajtható hátsó könyöktámasz tárolódobozzal, hátsó üléslapból kihúzható kettős pohártartó, a hátsó fejtámlák mögött fix gyerekülés-bekötőpontok, lábpihentető, első könyöktámasz stb. Még a középkategóriás limuzinok között sem számít megszokottnak az a bőkezű alapfelszereltség, amelyet az Elantrához kínál a Hyundai.
Az autó minden szegletében találunk tárolórekeszt, érme-, kártya-, vagy pohártartót, amihez még szűkítő is jár, hogy a kisebb üvegeket, vagy poharakat is biztonsággal szállíthassuk. A golyó alakú bőrbevonatú váltócska az autó egyetlen olyan egysége, amit egy formatervezési versenyen beneveznék. Bumszli kis golyócska, nagyon jó a fogása, és emellett nagyon pontosan, finoman és megbízhatóan vált is. Szériában van légterelő, vicces hogy egy ilyen szedánra ilyet raknak, de kétségkívül kiemeli az autó amúgy sem szürke hátsóját. Figyelemreméltó a hátsó lámpa formája.
Nem tetszett
Bizonytalan csomagtér-nyitás Erőtlen és hangos motor Fantáziátlan belső
Elöl nem meglepő a jó térkínálat, hátul viszont az Elantra többet nyújt a vártnál. A lábtér és a fejtér is nagyvonalú, kényelmes a kartámasz középen és jól jön a háló az üléstámlákon. A biztonsági öv bekapcsolt állapotáról csak a motor indításakor villan fel a visszajelző lámpa, egyébként később nem figyelmeztet arra, hogy nem kötöttük be az övet.
[[ Oldaltörés: Vérszegény, de takarékos munkagép (Oldaltörés) ]]
A 112 lóerős motor nem pörgős, de hamar hozzálehet szokni lomhaságához, és vidáman el lehet kocsikázni kevésbé agresszív ritmusban is. Kis fordulatszámon nagyon erőtlen a gép, alacsony sebességnél nem lehet ötösben haladni, erősen el kezd rángatni a motor. Úgy viselkedik, mint egy fáradt oroszlán. Az Elantra három motorváltozatban kapható: 1,6-os és kétliteres benzinessel, valamint egy takarékos, ám erőtlen kétliteres közös nyomócsöves turbódízellel. Hangos a kétezres dízel, tagadhatatlanul, de ötösben nagyobb sebességnél visszafogottan, csendesen viselkedik. Amilyen hangos olyan takarékos, meglepetésemre az ötszáz kilométeres teszt során 7,2 liter gázolajat fogyasztott téli körülmények között.
Futóműve nagyon tetszett, a kis kerekek ellenére biztos úttartás jellemezte, stabil az autó, jól fekszi az utat és az úthibákat is tompítja. Komfortosan rugózik és ugyan dől a kanyarokban a karosszéria, az autó nem hajlamos a kitörésre. Falvakban is simán elboldogul, nem ijed meg a hepehupás földutakon sem.
Nem high-tech, hanem oldschool a berendezés, de ne felejtsük el, hogy az Elantra alapára 3,349 millió forint, ennyi pénzért ne várjunk több csodát, elég az, hogy egy alsóközép-kategóriás áráért kapunk egy jó nagy kocsit. Ezt az autót nem a csajok nézik meg, hanem melósok, mesterek és iparosok forgolódnak utána, volt, aki piros lámpánál szakszerűen körbejárta az autó, megkérdezte mi az ára. Ha nem vált át a lámpa zöldre, talán meg is vette volna. Látta rajta, hogy az Elantra klasszikus munkagép, aminek szerény a borítása, de belső tulajdonságai meggyőzőek és biztatóak.
A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.
Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.
Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.
A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.
A genfi autókiállításon egy titokzatos középkategóriás tanulmányautó mellett a Kia bemutatja a megújult Carnival egyterűt és az átdolgozott Sorento szabadidőautót.
Csaknem 16 kilométert tettek meg a 1,5 méter széles csőben. Az eset jól mutatja, miért fontos, hogy az Egyesült Államok megossza a titkosszolgálati információit Kijevvel.