Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b586763b-37e7-4856-8143-bf27f752eff3","c_author":"HVG","category":"360","description":"Egy nemzetközi kutatócsoport szó szerint felkockázott egy agyszeletet, hogy információkat nyerjen a szerv energiamenedzselő rendszeréről. A tudósok érdeklődése indokolt, az agy ugyanis mindössze a testsúly 2 százalékát teszi ki, viszont 20 százalékkal részesedik a szervezet energiafogyasztásából.","shortLead":"Egy nemzetközi kutatócsoport szó szerint felkockázott egy agyszeletet, hogy információkat nyerjen a szerv...","id":"20250516_hvg-mitrobrain-map-felkockazott-agy-terkep-energia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b586763b-37e7-4856-8143-bf27f752eff3.jpg","index":0,"item":"d44d143d-1971-4bfd-be72-be227cfb3044","keywords":null,"link":"/360/20250516_hvg-mitrobrain-map-felkockazott-agy-terkep-energia","timestamp":"2025. május. 16. 16:15","title":"3x3x3 mm-es kockákra szeleteltek egy emberi agyat, és megérte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55d21811-673b-4584-857d-6ab47ec88865","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egy kutatás szerint mégiscsak számít a méret: három évtized alatt átlagosan jelentős mértékben megnövekedtek a férfi nemi szervek. Vajon miért?","shortLead":"Egy kutatás szerint mégiscsak számít a méret: három évtized alatt átlagosan jelentős mértékben megnövekedtek a férfi...","id":"20250515_penisz-himvesszo-atlag-meret-novekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55d21811-673b-4584-857d-6ab47ec88865.jpg","index":0,"item":"67b2bdfd-5ce8-4168-8143-5472e9bd2cdb","keywords":null,"link":"/elet/20250515_penisz-himvesszo-atlag-meret-novekedes","timestamp":"2025. május. 15. 05:31","title":"Nagyot nőtt az átlagos péniszméret, de ez nem feltétlenül ad okot az örömre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","shortLead":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","id":"20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec.jpg","index":0,"item":"7d694ebd-29bf-4ea8-8a7e-d90fb8eb8f3d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","timestamp":"2025. május. 15. 06:41","title":"Felbukkant egy régi VW Bogár, amit eddig még nem is használtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b4cee65-5826-44ee-af53-ccfc78c8fa1f","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Bár munkatársunk kicsit előreszaladt, amikor a jelenleg még csak törvényjavaslat formájában létező átvilágítási törvény szellemében az alábbi feljelentését megfogalmazta, írását – amit konspiratív módon megszereztünk mint közérdekű információt – annak ellenére tesszük közzé, hogy annak tartalmától természetesen elhatárolódunk.","shortLead":"Bár munkatársunk kicsit előreszaladt, amikor a jelenleg még csak törvényjavaslat formájában létező átvilágítási törvény...","id":"20250515_Dobszay-Janos_Feljelentettem-Leot-a-Szuverenitasvedelemnel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b4cee65-5826-44ee-af53-ccfc78c8fa1f.jpg","index":0,"item":"6a1474a9-6d55-43be-84d7-eb71989d3a1f","keywords":null,"link":"/360/20250515_Dobszay-Janos_Feljelentettem-Leot-a-Szuverenitasvedelemnel","timestamp":"2025. május. 15. 10:39","title":"Dobszay János: Feljelentettem Leót a szuverenitásvédelemnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff3317eb-7653-4969-981c-3552f90d1f70","c_author":"Kasza János ","category":"tudomany","description":"Egy uniós jogszabály miatt engedélyeznie kellett az Apple-nek a külső fizetési szolgáltatókat az iOS-es alkalmazásokban. A jelek szerint azonban ezt nem teszi szívesen, és inkább egy méretes figyelmeztetést helyez el minden app adatlapján, ami nem a cég saját fizetési rendszerét használja.","shortLead":"Egy uniós jogszabály miatt engedélyeznie kellett az Apple-nek a külső fizetési szolgáltatókat az iOS-es...","id":"20250515_apple-app-store-uj-figyelmeztetes-kulso-fizetesi-rendszer-biztonsag-dma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff3317eb-7653-4969-981c-3552f90d1f70.jpg","index":0,"item":"dbc822b4-4d72-4926-afed-c9eb11350103","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_apple-app-store-uj-figyelmeztetes-kulso-fizetesi-rendszer-biztonsag-dma","timestamp":"2025. május. 15. 18:03","title":"Új figyelmeztetéssel találkozhat minden Apple-felhasználó – de van mitől félni, ha megjelenik?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f5cc720-c5a8-4a22-ad04-d540eaf41d2f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Május 29-e helyett június 8-án indulhat el Kapu Tibor és másik három űrhajóstársa a Nemzetközi Űrállomás felé.","shortLead":"Május 29-e helyett június 8-án indulhat el Kapu Tibor és másik három űrhajóstársa a Nemzetközi Űrállomás felé.","id":"20250516_kapu-tibor-magyar-urhajos-inditasi-datum-modositas-nemzetkozi-urallomas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f5cc720-c5a8-4a22-ad04-d540eaf41d2f.jpg","index":0,"item":"f1780eda-3772-47b1-8ec3-ca61c6bc888d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_kapu-tibor-magyar-urhajos-inditasi-datum-modositas-nemzetkozi-urallomas-ebx","timestamp":"2025. május. 16. 11:09","title":"Elhalasztották Kapu Tiborék startját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d12b3ce-403f-4076-bbdc-ef83f7e9dd02","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":" Legutóbb tegnap módosultak az árak. ","shortLead":" Legutóbb tegnap módosultak az árak. ","id":"20250516_Meg-egy-uzemanyagaremeles-jon-a-heten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d12b3ce-403f-4076-bbdc-ef83f7e9dd02.jpg","index":0,"item":"fbb75a40-9bcd-487c-8a96-2971b6464659","keywords":null,"link":"/cegauto/20250516_Meg-egy-uzemanyagaremeles-jon-a-heten","timestamp":"2025. május. 16. 11:09","title":"Még egy üzemanyagár-emelés jön a héten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0dfaaa15-398a-4122-8863-8e62b92fb453","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"James Gunn nyáron érkező filmjében a szuperhőst arról faggatja az újságíró Lois Lane, konzultált-e az amerikai elnökkel, mielőtt beavatkozott az Egyesült Államok külpolitikájába. De azért egy cuki kutya is felbukkan.","shortLead":"James Gunn nyáron érkező filmjében a szuperhőst arról faggatja az újságíró Lois Lane, konzultált-e az amerikai...","id":"20250515_Lehet-hogy-Superman-hazaarulo-Itt-az-uj-film-hosszu-elozetese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0dfaaa15-398a-4122-8863-8e62b92fb453.jpg","index":0,"item":"49f8366a-82bd-4f4b-8bb5-1b985f9b79ac","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_Lehet-hogy-Superman-hazaarulo-Itt-az-uj-film-hosszu-elozetese","timestamp":"2025. május. 15. 09:00","title":"Lehet, hogy Superman hazaáruló? Itt az új film hosszú előzetese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Csupa bőr, csupa kényelem, csupa kényeztetés. A Nissan Pathfinder a terepjárók között is méltóságot vív ki méreteivel és pazarságával. Kár, hogy menettulajdonságai nem ennyire meggyőzőek. Nem a sietős emberek autója, de azoké, akik mindig odaérnek.
Az autó kulcs nélkül indul, egy indítókar elfordításával kelthető életre a 2500 köbcentis 403 Nm-es nyomatékú motor. Az ajtók nyithatók távirányítóról is, de a kilincseken lévő gombok megnyomásával is. Arra viszont figyelni kell, hogy ne zárjuk be a kulcsot, bár betanítható a rendszer arra is, hogy ilyenkor figyelmeztessen. A betanításról jut eszembe, hogy a vezetőülés, valamint a tükrök személyre szabhatóak, ha ketten vezetik az autót, a memóriás ülések és tükrök, már a távirányító működtetésekor beállnak a megfelelő pozícióba. A ki- és beszállás terepjárósan nehézkes, de a Pathfinder ebben is többet nyújt társainál, a gyújtás lekapcsolásával 10 centi hosszon hátracsúszik az ülés, hogy könnyebb legyen a kiszállás. Ez a luxus legkézenfekvőbb megnyilvánulása. Az ergonómia tökéletes, a multifunkciós kormányról a tempomat könnyen kezelhető. Az automatikus váltó rángatás mentesen működik.
Az első két bőrfotel elektromos mozgatású, memóriásak, természetesen fűthetők és szellőztethetők. A bőr borítású beltér éke a középkonzolon elhelyezett hatlemezes mp3-as audiorendszer. A klíma és az egyéb funkciók kapcsolói már ismerősek voltak a Navarából. Ez utóbbitól csupán az anyagok minősége, illetve a bézs színű műszerfal különbözteti meg a nagy terepjárót. Meg természetesen a végeláthatatlan utastér. Az ülések variálhatók, a prospektus szerint 64 lehetséges elrendezéssel legózhatunk. Az ötüléses autót percek alatt plusz két üléssel bővíthetjük ki, a padlóból kihajtható leghátsó ülések azonban hosszabb távon csupán gyerekeknek lehetnek kényelmesek. Viszont a második sor ülésein királyi a kényelem, ha az első utasülésen éppen nem utazik senki, akkor annak lehajtásával panoráma kilátást biztosíthatunk a hátul ülőknek.
A középkonzol borítása lehetett volna kevésbé kopogós műanyag, de ennyi disszonanciát meg lehet engedni. A lábtér burkolása túl exkluzívra sikeredett, szinte fáj az embernek sáros lábbal bepiszkítani a bolyhos szövetet. Háromzónás klíma kényezteti a Pathfinder utasait. A hátsó sorok hőmérsékletét a középkonzolról, de hátulról is lehet irányítani, a klíma és a fűtés mennyezeti beömlőnyílásai a leghátsó sorban is megtalálhatók. A bőr reccsenésén, roppanásán és a turbó süvítésén kívül más hang nem zavarja a vezetést, de a minőségi audiorendszer kellő felhangosítása a motor zaját is könnyedén elnyomja. A hatlemezes cédétár mp3-as lemezeket is lejátssza, így a világ végéig is elhajózhatunk, ha bírjuk üzemanyaggal.
Nem tetszett
Hangos és visszafogott motor Könnyen koszolódó belső
A Navara motorja kissé mohóbb a Pathfinderben, de ez természetes, hisz tesztautómat automatikus váltóval szerelték, és hát a tömege is jóval nagyobb, mint pickup testvérének. Annyira azonban nem zabagép, az 500 kilométeres tesztút során 9,4 liter gázolajat evett a 2,2 tonnás Pathfinder.
Tárolórekesz rengeteg van, szinte nincs olyan rész az autóban ahol ne találnánk, ráadásul az ajtók zsebei méretesek. A hátsó ülések középső ülőlapját előredöntve rejtett dobozokat találunk a padlóban. A csomagtérben további hasonlók rejtik el a csomagok rögzítéséhez szükséges hálót, valamint a kerékcseréhez kellő eszközöket. A csomagtérajtón az ablak külön nyitható, így kisebb csomagokat úgy is betehetünk, hogy nem nyitjuk fel az egyébként hatalmas és elég nehéz ajtót. A hátsó ülések síkban lehajthatók, így akár négyméteres hajópadlót is szállíthatunk.
[[ Oldaltörés: Színes tolatókamera segíti a manővert (Oldaltörés) ]]
A busznyi visszapillantók mellett jó nagy a hátsó szélvédő is, de még így is kellemes meglepetés ért, amikor hátramenetbe kapcsolva a navigációs képernyőn színes és valós képet közvetít a tolatókamera. Természetesen ezzel nem spórolhatjuk meg a hátra- és oldalra tekintést. A hasznos tolatókamera sötétben is működik, így egy picit nyugodtabban végezhetjük a tolató műveleteket. Tolatáskor a tükrök is tolató pozícióba állnak be, ezzel is segítve a manővert. Elkel a segítség, hisz a 4,74 méteres monstrummal nem egyszerű a közlekedés, bár kormányzása könnyebb mint a pickup Navaráé, az egész autó sokkal inkább személyautós, mint terepjárós. Nem így van ez, ha valóban próbára tesszük a képességeit. Nagyot nyeltem mielőtt betévedtem az ingoványosba, mégiscsak egy 13-14 milliós értékről van szó. Az autó tisztában van képességeivel, így biztosan számíthatunk rá a legmeredekebb szituációkban is.
Az automatikus összkerék-hajtásból terepen érdemes a felező váltóval lassú négykerék-hajtásba kapcsolni. Ezzel a fokozattal a legnagyobb sárból is sikerült kievickélnem. Amikor az első kerekek végképp elmerültek a mocsaras ingoványban, hátsó diffizár híján elég volt az ESP menetstabilizátort kiiktatni, az autó könnyedén kiszabadult a fogságból. Kiállta a biatorbágyi ingoványos próbát, valóban kiválóak tereptulajdonságai is, ez az autó jó szolgálatot tesz annak, aki az üzleti ügyei intézése mellett nem akar lemondani szenvedélyeiről, a kirándulásról, a terepezésről, a vadászatról, a horgászatról.
Bár a gázpedál határozott lenyomásával elemi erővel lódul meg a nagy vas, a szédületes gyorsulás csak kábé nyolcvan kilométeres sebességig tart, onnan már egy kicsit lomhább az autó. Az a 174 lóerős dízelszív, ami a Navarában erősnek bizonyult az itt gyengén muzsikál. A négyliteres, 269 lovas V6-os valószínűleg jobban illik ehhez az autóhoz, csak ahhoz kell venni még egy benzinkutat is. Cikázni kockázatos a városban, bár az autó méretei tekintélyt parancsolóak. Zavaró, hogy tövig kell nyomni a gázpedált, ha gyorsulni akarunk, és sokszor csak sivít és erőlködik az autó. Autópályán is érdemes visszafogott tempóban autózni, a legnagyobb sebesség, amivel közlekedtem, az 120 kilométer/óra volt. 130-140-nél nem érdemesebb többet nyomni neki, a Pathfinder nem sportkocsi, hanem igazi utazóautó, a főnök autója. Futóműve sokkal lágyabb, mint a Navaráé, lehet vele rodeózni, de sokkal visszafogottabban. Érződik rajta, hogy nem vad terepre építették, bár, ha kell, átvág mindenen. Hepehupás úton himbálódzik, mint egy nagy teve.
Tetszett
Memóriás ülések Színes tolatókamera Maximális biztonságó Audiorendszer Hétszemélyes
Az oldallégzsákok mellett függönylégzsákok is szavatolják a biztonságot, még a leghátsó sor utasai is védve vannak. A biztonsági övek (elsők) bekapcsolására kép- és hangjelzés figyelmeztet, ez elengedhetetlen ma már egy autóban, bármennyire biztonságos legyen is az. Nem is vár mást az ember egy közel 15 millió forintos kocsitól
Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel a törzsszavazóikat akarják megszólítani.