Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f8b57267-af6f-4ab0-a82c-ee7ef3a69f81","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Év elején jelentős átalakuláson esett át a Facebook, valamint a Meta több platformja. Most kiderült, milyen változást jelenthet ez a gyakorlatban.","shortLead":"Év elején jelentős átalakuláson esett át a Facebook, valamint a Meta több platformja. Most kiderült, milyen változást...","id":"20250610_meta-facebook-moderacio-iranyelvek-valtoztatas-eroszakos-tartalmak-jelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8b57267-af6f-4ab0-a82c-ee7ef3a69f81.jpg","index":0,"item":"6358fbf1-2e4c-4a8d-ac1a-88d8ec3e626a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250610_meta-facebook-moderacio-iranyelvek-valtoztatas-eroszakos-tartalmak-jelentes","timestamp":"2025. június. 10. 16:03","title":"Kilőtt az erőszak a Facebookon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b025f688-b9dd-45c3-bff3-aa03cd21c0ac","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A gép Lyonba tartott 143 emberrel a fedélzeten, sérülés nem történt.","shortLead":"A gép Lyonba tartott 143 emberrel a fedélzeten, sérülés nem történt.","id":"20250609_Fustot-erzekelte-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-Budapestrol-indult-repulo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b025f688-b9dd-45c3-bff3-aa03cd21c0ac.jpg","index":0,"item":"b9f1800d-a93f-4b01-bccf-cd5e4b83245c","keywords":null,"link":"/vilag/20250609_Fustot-erzekelte-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-Budapestrol-indult-repulo","timestamp":"2025. június. 09. 19:22","title":"Füstöt érzékeltek, kényszerleszállást hajtott végre egy Budapestről indult repülő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af53d590-a8f3-4829-8a6c-c106b8e71742","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hét második felében mind a benzin, mind a gázolaj ára emelkedik a kutaknál.","shortLead":"A hét második felében mind a benzin, mind a gázolaj ára emelkedik a kutaknál.","id":"20250611_Dragul-a-tankolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af53d590-a8f3-4829-8a6c-c106b8e71742.jpg","index":0,"item":"a8e4f9a0-b027-463a-9f7d-a49d8a3f7d9f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250611_Dragul-a-tankolas","timestamp":"2025. június. 11. 10:15","title":"Drágul a tankolás – és a nyári szezon még most jön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kétgyermekes édesanya férje megszólalt arról a férfiről, akit a tragédia miatt letartóztattak. ","shortLead":"A kétgyermekes édesanya férje megszólalt arról a férfiről, akit a tragédia miatt letartóztattak. ","id":"20250610_tiktok-kihivas-meggyujtott-polo-tragedia-tiszasuly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"2b9f17e5-950a-420d-9b39-50c723ec6307","keywords":null,"link":"/itthon/20250610_tiktok-kihivas-meggyujtott-polo-tragedia-tiszasuly","timestamp":"2025. június. 10. 14:29","title":"„Eszes lány volt, pörgős, ambiciózus\" – rokonok segítenek a gyászban a TikTok-kihívás miatt elhunyt nő családjának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c9c1147-ad71-4ad3-9590-c4483add635c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A nagyot késő vonatok új vonatszámot kapnak, így nem látszanak a rendszerben.","shortLead":"A nagyot késő vonatok új vonatszámot kapnak, így nem látszanak a rendszerben.","id":"20250609_Vitezy-szerint-a-MAV-Lazar-utasitasara-trukkozik-a-kesesekkel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c9c1147-ad71-4ad3-9590-c4483add635c.jpg","index":0,"item":"374a66bb-1c5b-46bd-91ca-5224ba4c1be3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250609_Vitezy-szerint-a-MAV-Lazar-utasitasara-trukkozik-a-kesesekkel","timestamp":"2025. június. 09. 14:02","title":"Vitézy szerint a MÁV Lázár utasítására trükközik a késésekkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cab319fd-7f64-4a80-b746-d8ece4af25ef","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza elnöke szerint a miniszterelnök a CPAC-kel és a franciaországi látogatásával épp azzal a szuverenitással megy szembe, amelynek védelméről megállás nélkül harsog a propaganda.","shortLead":"A Tisza elnöke szerint a miniszterelnök a CPAC-kel és a franciaországi látogatásával épp azzal a szuverenitással megy...","id":"20250610_Magyar-Peter-Orban-Viktor-Parizs-szuverenitas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cab319fd-7f64-4a80-b746-d8ece4af25ef.jpg","index":0,"item":"ed065465-d03d-4386-89bb-c57c493347b9","keywords":null,"link":"/itthon/20250610_Magyar-Peter-Orban-Viktor-Parizs-szuverenitas-ebx","timestamp":"2025. június. 10. 11:15","title":"Magyar Péter: Orbán Párizsban feladta a magyar szuverenitást, fordított esetben napokig ezt harsogná a propaganda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0ed352a-dc29-4580-8255-218977328a1a","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"Az új amerikai rakétavédelmi programnak már az ígérete is újraértelmezi a teljes nemzetközi rendszert és katonai egyensúlyt. Jelenleg legalább annyi kérdést vet fel, mint amennyi előnnyel kecsegtet.","shortLead":"Az új amerikai rakétavédelmi programnak már az ígérete is újraértelmezi a teljes nemzetközi rendszert és katonai...","id":"20250610_hvg-usa-golden-dome-aranyukupola-raketavedelmi-rendszer-tervei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0ed352a-dc29-4580-8255-218977328a1a.jpg","index":0,"item":"3b97221e-0b20-4990-9e40-8bc4de3bc6ee","keywords":null,"link":"/360/20250610_hvg-usa-golden-dome-aranyukupola-raketavedelmi-rendszer-tervei","timestamp":"2025. június. 10. 11:45","title":"100 százalékosnak ígért Aranykupolát vonnak az USA fölé: mit fog tudni, miért nehéz megcsinálni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30d85eb0-ab0e-4c27-8399-c86cd6a94eb4","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Khaby Lame, aki a Met-gálán is részt vett, a hatóság szerint tovább maradt, mint amennyit a vízuma lehetővé tett.","shortLead":"Khaby Lame, aki a Met-gálán is részt vett, a hatóság szerint tovább maradt, mint amennyit a vízuma lehetővé tett.","id":"20250610_khaby-lame-orizetbe-vetel-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30d85eb0-ab0e-4c27-8399-c86cd6a94eb4.jpg","index":0,"item":"4f069679-d96b-4ad9-b648-75c04008e42a","keywords":null,"link":"/elet/20250610_khaby-lame-orizetbe-vetel-usa","timestamp":"2025. június. 10. 16:24","title":"Elhagyta Amerikát az egyik legnépszerűbb influenszer, miután őrizetbe vette a bevándorlási hatóság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.
Megcsapott az újautó szaga a Tucsonban. A távol-keleti autóknak van egy jellegzetes (nem kellemetlen) szaga, ami elsőre furcsa, de hamar megszokja az ember. A szagokhoz és illatokhoz nagyon szép bézs bőr belső társult, olyan érzésem támadt, mintha folyton besütne a nap az autóba. Szerencsére az elektromos tolótető közvetítésével ez in concreto is megtörténik, csak nyomni kell a gombot.
A Tucson kívülről is egy mutatós autó, de belseje nagyon kellemes meglepetést okozott. Fényévekre van, például az Elantra belsejétől, de még a konszern-testvér Sportage-et is lepipálja. Leolvasható a típus üzenete, ez az autó kényelmes, igényes és praktikus embereknek készül, akik nem irtóznak egy kis dagonyázástól sem, sőt a sebes forgalommal is lépést tudnak tartani.
Az autó kívülről nem tűnik olyan nagynak, mint belülről. A trónról hátratekintve óriási a hely. Ezt az érzést erősíti a kiváló helykínálat, a vezetőt körülölelő műszerpark, mind választékos, pontosan kidolgozott, megtervezett dizájnról és ergonómiáról tanúskodnak. A nagy gombok és méretes kapcsolók ismerősek a korábbi koreai modellekből, viszont az elrendezésük sokkal korszerűbb. Az indexlámpán elhelyezkedő kapcsolóban zavart, hogy egy-egy hirtelen indexelésnél sikerült leoltanom a lámpát, ez este okozhat bonyodalmakat. Műszerfala minőségi műanyagból van nem annyira kopogós, mint alsóbb kategóriás társainál. Este a kijelzők és a kapcsolók szép zöld színben világítanak. Összeszerelés minősége kifogástalan, mint ahogy a az anyagok minőséágét sem érheti panasz.
A kormány fogása kissé vékony, de anyaga jó minőségű, csupán egy irányban állítható. A tekerése nagy odafigyelést igényel, mert bár puha és könnyed, ne feledjük, hogy terepjáró, ezért bizony pörgetni kell, hogy éppen betaláljunk két pont közé.
Az ülések kényelmesek, fűthetők, deréktámasz szolgálja a legmegfelelőbb üléshelyzetet, viszont nincs az autóban megfelelő méretű könyöktámasz, ez pedig főleg egy ilyen magas építésű gépben jól jön. A fejtámla magassága mellett állítható a mélysége is. Az ablakok elektromosak, akárcsak a nagy méretű tükrök. Ezek valamelyest tompítják az autó méreteiből fakadó parkolási nehézségeket. Tolatóradarba érdemes beruházni, ekkora autóval művészet a parkolás. A klíma digitális, egyzónás, a kormányról nem irányítható cédés rádió átlagos teljesítményt nyújtott. Amit az elektronikában hiányoltam, az a biztonsági öv bekapcsolására való figyelmeztetés teljes hiánya. Na jó, indulásnál egy másodpercre felvillan az ikon a műszerfalon, de sem hangjelzés sem fényjelzés nem figyelmeztet. Ez beárnyékolja az egyébként hat légzsákkal, ABS-szel és ESP-vel szerelt Tucson biztonsági rendszerét.
[[ Oldaltörés: A vébé és a nőm autója (Oldaltörés) ]]
Fel volt matricázva a tesztautó, de büszkén viseltem az oldalamon a feliratot, hisz olyan világeseményt hirdet, amelynek én is nagy fanja vagyok, a focivébét. A Kia és a Hyundai a világbajnokság kiemelt támogatói. Méretes oldalzsebek állnak az utazók rendelkezésére mind a négy ajtóban. A könyöktámasz helyén lévő tárolórekesz multifunkciós és több rekeszes. Elöl a két ülés között is találunk két pohártartót. Hátul is van pohártartóval szerelt könyöktámasz. Akasztók elöl, akasztók hátul. Nagyon praktikus a gép, nem beszélve a két mozdulattal síkba hajtható hátsó ülésekről, amellyel tágas teret nyitunk bútoroknak, gépeknek, állatoknak, bőröndöknek. A minőségi kárpitot ki lehet emelni, így koszos, nedves tárgyakat is szállíthatunk. A vészkerék helyére is sokat pakolhatunk. A hátsó szélvédő külön nyitható.
A Tucson volt az első autó, aminek a vezetése a feleségemnek is tetszett. Irtózik a nagy autóktól, saját kisautójának a rabja, de a Tucsonban ujjongott. Hogy ez igen! Ugyanúgy érezte magát benne, mint az övében: biztonságban, kényelemben. Amikor mondtam neki, hogy ember, ez kétszer akkora, mint a tiéd, csak nézett: és? Nem érted, hogy ezt jó vezetni! A Tucson javára szól, a nők is szeretik. Takarékoskodni nem érdemes vele, normál használatban nem eszik sokat. Az 500 kilométeres tesztúton 9,2 liter gázolajat égetett el a Tucson száz kilométerenként, a fedélzeti számítógép ehhez képest 8,2 litert jelzett. Vagy a computer szépít, vagy a kút csal, a lényeg, hogy én ennyit mértem, ami főleg városi forgalomban nem rossz egy ekkora autótól.
[[ Oldaltörés: A hamutartó nem ciginek való (Oldaltörés) ]]
Dohányosoknak rossz hír, hogy a hamutartó éghető anyaggal van bélelve, így az autóban nehezen lehet dohányozni. De minek cigizni benne, ha ott van a vezetés élvezete. A váltó hatfokozatú, nagyon jól kiegészítik egymást a modern, 140 lovas kétezres dízelszívvel. Van tempomat, automatikus világítás, az ESP kiiktatható és persze állandóra kapcsolható összkerékhajtás. Erre akkor volt szükség, amikor az árvíz után a visszamaradt sáros tócsákba merészkedtem a Tucsonnal. A kis dagonyázás jólesett mindkettőnknek. Pörgött, mint az isten nyila, csúszkált a sárban, de pont ezt akartam, próbáltam kihozni a sodrából, szegénykém bírta a gyűrést.
A Tucson minden ízében terepjáró, jó, hobbiterepjáró, de azért hétköznapi használatban bármilyen terepen elmegy. A futómű lágy, komfortos, szereti a rossz városi utakat, a kátyúkat nem érzi. A Tucson minderre kis hullámzással reagál. Kanyarban óvatosan kell bánni vele, mert erősen megbillen.
Terepezésénél hasznos a fényre elsötétülő középső visszapillantóba integrált digitális iránytű. Ezzel korábban a Sportage-ben is találkoztam, akárcsak a dízelmotorral, amely a Tucsonban is parádés teljesítményt nyújt. Ám míg a Kiában a sportosságon volt a hangsúly – ennek megfelelően pörgött a motor -, a Tucsonra inkább kényelem, a komfort és a nyugalom a jellemző. Bár érezni a motor erejét, mégsem kívánja vele az ember a száguldozást. Van benne izom, de minek fitogtatni? Jó a kilátás, csúcs a kényelem, odaérünk. Autópályán viszont jól kihúzatva, a pontos hatsebességes váltó közreműködésével, 130-140-es utazósebességet lehet tartani, csak a hatalmas menetzajjal kell kompromisszumot kötnünk. Ha ez zavar, menjünk lassabban, száz alatt egész kellemes a hangzás. A két kipufogót hallani nem nagyon lehet, viszont szépnek szép az autó feneke vele. A dízelhangot leginkább hűvösebb reggeleken lehet hallani, egyébként csendes az autó.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi Sport 4X4
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1991
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
305 Nm 1800-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2630
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4325/1795/1680
Csomagtér
325-805 liter
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
10
Országúti
6,2
Vegyes
8,1
Tesztfogyasztás
9,2
CO2 kibocsátás (g/Km)
190
ÁRA
A tesztautó ára 7,362 millió Ft, a benzines változat alapára 5,362 millió Ft
A Kia sportterepjáróban minden tekintetben kellemesen csalódtam. Nem ilyennek képzeltem, nem ilyen jónak. Olyan vezetési élményt nyújt, amely a kocsi apró, de számos hiányosságait elfeledteti. Keveset vártam, és sokat kaptam.
Sokan vagyunk akik nem tudnak dönteni: szép autót vegyünk? Jó autót vegyünk? Mennyi az ára?! A Hyundai középkategóriás Elantrája feloldja ezt a dilemmát, félig szép, félig jó, ráadásul tudásához képest olcsó.
Az árrésstopos termékek ára csökkent, keresztárazás nem volt, mégis növekedtek az árak, ami az OKSZ szerint azt jelenti, hogy a drágulás oka máshol keresendő.