Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d219d7ee-9bf6-4275-98d8-47ae74c3267a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Szentmihályi úti csomópont után történt a baleset.","shortLead":"A Szentmihályi úti csomópont után történt a baleset.","id":"20250305_baleset-dugo-m3-autopalya-m2-autout-budapesti-bevezeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d219d7ee-9bf6-4275-98d8-47ae74c3267a.jpg","index":0,"item":"a52c0110-2d6b-48fe-823d-dffb1bc080a5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_baleset-dugo-m3-autopalya-m2-autout-budapesti-bevezeto","timestamp":"2025. március. 05. 08:17","title":"Baleset miatt több kilométeres a dugó az M3-as és az M2-es budapesti bevezetőjén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aaf8e7cf-282d-455c-a599-e17b289a7fbb","c_author":"Lenthár Balázs","category":"360","description":"Alfred Redl ezredest az elmúlt több mint 100 évben sok mindennek tartották, volt ő a legförtelmesebb hazaárulás megtestesítője, a hírszerző szolgálatok játszmájában homoszexualitásával zsarolt áldozat, vagy ahogyan Szabó István ábrázolja filmjében, az Osztrák–Magyar Monarchia önnön nemzeti gyökereitől elidegenedett hivatalnoki karának jellegzetes figurája, aki a megfelelés érdekében előbb a múltját, majd a családját és a barátait, végül önmagát árulja el. De ki volt Redl ezredes valójában, és milyen magyarországi szála volt a nevével fémjelzett kémbotránynak?","shortLead":"Alfred Redl ezredest az elmúlt több mint 100 évben sok mindennek tartották, volt ő a legförtelmesebb hazaárulás...","id":"20250306_Szazadfordulos-bunugyek-redl-ezredes-kembotrany-oroszok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aaf8e7cf-282d-455c-a599-e17b289a7fbb.jpg","index":0,"item":"d4f2865b-2786-4e36-bcd3-f6bff8f0a0db","keywords":null,"link":"/360/20250306_Szazadfordulos-bunugyek-redl-ezredes-kembotrany-oroszok","timestamp":"2025. március. 06. 20:00","title":"A monarchia legsúlyosabb kémbotránya: Redl ezredes valódi története sokkal izgalmasabb, mint a filléres ponyvákba kívánkozó verziók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a690faec-cd46-44db-9652-075d42fbdcb8","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Egyre több fenyegetést kapnak a szervezők, mióta kiálltak a tüntető egyetemisták mellett.","shortLead":"Egyre több fenyegetést kapnak a szervezők, mióta kiálltak a tüntető egyetemisták mellett.","id":"20250306_exit-fesztival-szerbia-fenyegetes-egyetemistak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a690faec-cd46-44db-9652-075d42fbdcb8.jpg","index":0,"item":"1c65b210-296b-4928-8c05-ca38fba157bd","keywords":null,"link":"/kultura/20250306_exit-fesztival-szerbia-fenyegetes-egyetemistak","timestamp":"2025. március. 06. 17:29","title":"Lehet, hogy a híres EXIT fesztiválnak mennie kell Szerbiából, mert kiálltak az egyetemisták mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c299ce2a-bcb2-4b3e-8ca0-265312fa3d26","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Első körben csak a pályák üzemeltetését veszi át a GYSEV, a személyszállítási szolgáltatás ellátását csak fokozatosan.","shortLead":"Első körben csak a pályák üzemeltetését veszi át a GYSEV, a személyszállítási szolgáltatás ellátását csak fokozatosan.","id":"20250305_752-kilometernyi-vasutvonalat-csatolnak-le-a-MAV-rol-gysev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c299ce2a-bcb2-4b3e-8ca0-265312fa3d26.jpg","index":0,"item":"83fd4b63-b26e-4251-a546-c1751b16c40d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250305_752-kilometernyi-vasutvonalat-csatolnak-le-a-MAV-rol-gysev","timestamp":"2025. március. 05. 11:59","title":"752 kilométernyi vasútvonalat csatolnak le a MÁV-ról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"361ed5cd-973a-48a7-87a8-6e7c574fe13f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mesterséges intelligenciára épülő keresési funkcióval bővül a Google, az újdonság leginkább a ChatGPT Searchre adott válaszként értelmezhető.","shortLead":"Mesterséges intelligenciára épülő keresési funkcióval bővül a Google, az újdonság leginkább a ChatGPT Searchre adott...","id":"20250306_google-kereso-ai-mode-mesterseges-intelligencia-uj-funkcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/361ed5cd-973a-48a7-87a8-6e7c574fe13f.jpg","index":0,"item":"755027dd-898a-476d-b159-c0d6836d07eb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250306_google-kereso-ai-mode-mesterseges-intelligencia-uj-funkcio","timestamp":"2025. március. 06. 13:03","title":"Szintet lép a Google: itt a teljesen új keresés, amivel a ChatGPT-t is legyűrné","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a27f5ce-b240-4579-b82b-749b615dc163","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A béke felett őrködő nemzetközi katonai erőnek pártatlannak kell lennie.","shortLead":"A béke felett őrködő nemzetközi katonai erőnek pártatlannak kell lennie.","id":"20250306_telex-bosznia-hercegovina-magyar-kontingens","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a27f5ce-b240-4579-b82b-749b615dc163.jpg","index":0,"item":"ee624820-ec30-426a-acd5-f1e7a42f4156","keywords":null,"link":"/itthon/20250306_telex-bosznia-hercegovina-magyar-kontingens","timestamp":"2025. március. 06. 11:49","title":"Telex: Hazaküldené a magyar katonákat Bosznia-Hercegovina","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1dd00777-1eca-4d85-9ce9-e9b0607b9cb3","c_author":"Rácz Gergő","category":"kkv","description":"Gyatra időszakot él meg a biztosítási szektor. Sorakoznak a nehézségek, köztük eklatánsan, hogy a profitszint visszaesik. A Deloitte elemzésével ismerkedtünk, faggatva a cég szakértőit.","shortLead":"Gyatra időszakot él meg a biztosítási szektor. Sorakoznak a nehézségek, köztük eklatánsan, hogy a profitszint...","id":"20250306_deloitte-biztosito-felmeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1dd00777-1eca-4d85-9ce9-e9b0607b9cb3.jpg","index":0,"item":"4b5effc2-7eb4-4cf7-82bf-b952ab88014e","keywords":null,"link":"/kkv/20250306_deloitte-biztosito-felmeres","timestamp":"2025. március. 06. 06:47","title":"Túl sok a játékos a biztosítási piacon, kelleni fog a koncentráció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93b4e712-a40b-4d43-bfd2-17af4a3fad1a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A legfőbb ügyészség négy Arges és Valcea megyei helyszínen rendelt el házkutatást. Calin Georgescu 60 napos hatósági felügyeletéről a bíróság csütörtökön fog dönteni.","shortLead":"A legfőbb ügyészség négy Arges és Valcea megyei helyszínen rendelt el házkutatást. Calin Georgescu 60 napos hatósági...","id":"20250305_hazkutatas-calin-georgescu-romania","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93b4e712-a40b-4d43-bfd2-17af4a3fad1a.jpg","index":0,"item":"b29693c5-b097-46bb-8679-fe296ff61003","keywords":null,"link":"/vilag/20250305_hazkutatas-calin-georgescu-romania","timestamp":"2025. március. 05. 12:05","title":"Újabb házkutatásokat tartottak Calin Georgescu csapatánál Romániában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Míg a japán gyártók csak beszélnek arról, hogy az európai ízlés diktálja autóik formatervét, addig a koreai gyártók ezt meg is valósítják. A SantaFe a Hyundai büszkesége, a legeurópaibb és legszebb ázsiai terepjáró.
A koreai gyártók, jelen esetben a Hyundai, jól eltalálták azt az európai ízlésvilágot, amelynek segítségével sok autót tudnak eladni. Az autó vonalainak megrajzolásakor európai, amerikai és ázsiai formai megoldásokat is elcsentek, így az autó megállja a helyét minden piacon. Különleges formavilága egy új Hyundai arcot vetít előre. Ha a Hyundai ezt fogja követni, akkor sikerekre számíthat. A SantaFe egy új dimenzió bemutatkozását közvetíti, a koreai márka célkeresztbe vette az európai és észak-amerikai vásárlókat. Sikertörténet a márka történetében, eladásai ugrásszerűen nőnek, még a magyar piacon is. Akinek még vannak emlékei a régi SantaFéről igen meglepődik, ha meglátja milyen utakra tévedt az új.
Az autó orrán feltűnik az a korábban az Audi Q7-ben megismert elnyúló fényforrás, amely az első lámpák alatt húzódik végig. Az Audiban led-lámpák világítanak, a Hyundaiban pedig egy matt fénycsík. Annyira karakteres arcot ad az autónak, mint például a BMW nagyon eltalált fénygyűrűi.
Jó minőségű bőr, minőségi műanyag, fémes borítás fogad a beltérben, a műszerek megvilágítása kék, a funkcionalitás, az ergonómia és a gazdag felszereltség tengerében már nem is zavar a rikítóan bordó fabetét. Kár, hogy nem ment még ki Koreában a divatból. A SantaFé belseje ízléses, modern. Kényelmes jó tapintású minden. Éjszakai fényben is nagyon tetszetős, a műszerórák elegánsak, jól leolvashatók, informatívak. A kormány két irányba állítható, multifunkciós, városban is jól uralható vele a hatalmas autó.
A hifi mp3-at is játszik, dupla digitális klímánk van, kapcsolható a központi differenciálzár, kiiktatható az ESP, szekvenciálisan is kapcsolható az ötfokozatú automatikus váltó. Mindehhez 2,2 literes nyomatékos dízelmotor tartozik, hét személyes utastérrel – mi kellhet még? A középső tükör elektrokróm, iránytűvel a terepezéshez, a két szélső visszapillantó hatalmas, jól lehet látni benne az autó körvonalait. Nagy az autó, de ez nem megy a külalak kárára. Nagyon szép a SantaFe, sokkal európaibb, sokkal elegánsabb, sokkal finomabb, mint bármelyik távol-keleti összkerekes.
A tetőablak elektromosan nyitható, az első ülések elektromos mozgatásúak, fűthetők. Kényelmesek, oldaltartásuk minimális. A hátsó sorokra is gondoltak a Hyundainál, nem csupán palacktartóval látták el mind a két hátsó sort, hanem külön fűtésszabályzóval a műszerfalról a hátsó sorok fűtését, hűtését is megoldották. Így a klíma kettő plusz egyzónás. A hátsó sor háttámlája pihentető pozícióba is dönthető, de ha csomagot akarunk szállítani, akkor előrehajtásával hatalmas rakteret kaphatunk. A leghátsó sor ülései többek, mint kényszerülések, két felnőtt, igaz féloldalasan, vagy széttett lábakkal ülve, hosszabb úton is elfér. A be- és kiszállás az utolsó sorban inkább gyerekeknek való feladat, nekik kifejezetten kényelmes a legtávolabbi üléseken helyet foglalniuk. A felnőtteket a lábtér szűkössége zavarhatja, a fej- és a válltér elégséges. A leghátsó sorban is függönylégzsák ügyel az utasok testi épségére.
A két vezetőülés közötti multifunkciós tároló doboz alsó méretes rekesze hűthető. Tároló rekesz, pohártartó mindenütt van, az ajtókban, a középkonzol tetején, a váltó előtt, a váltó mögött, az első ülések között, a hátsó könyöktámaszban. A hátsó ablakok sötétítettek, ezzel kompenzálja a Hyundai, hogy az autóhoz, legalábbis a hétszemélyes változathoz nem jár kihúzható csomagtér takaró fólia. Rögzítő hálót viszont kapunk az autóhoz, a kialakított rögzítési pontokkal együtt.
Futóműve kiegyenlíti az úthibákat, mozgása hajós, kissé imbolygós, a hátsó sorokban enyhén dobál, ennek ellenére a vezetőülésben a menetkomfort hibátlan. Tesztautóm 18 hüvelykes kerekeken szaladt, terepen is bírta a gyűrődést, igaz a veszélyesebb szakaszokat kihagytam, már csak tiszteletből is. A SantaFe alapvetően egy nagy szabadidőautó, terepjárásra csak korlátozottan alkalmas: mezőn, földúton, sárban, hóban, domboldalon, 50 centis vízmosásokon elboldogul, de sziklás, komolyabb terepszögeket igénylő akadályokon elakad.
A nagy kerekeknek is köszönhetően magas az autó, mélygarázsokban folyton lehajtottam fejem, nehogy beverjem a mennyezetbe. Méreteiben, szolgáltatásaiban és tulajdonságaiban összevethető a nagy német terepjárókkal, szabadidőautókkal. Az egyik német lap legutóbb holtversenyben a Touareggel hozta ki győztesnek a SantaFét, igaz a jóval olcsóbb ár erős érv a koreai mellett.
A tempomat kicsit lemarad az akaratunktól. A sebesség fokozására és csökkentésére a kormányról vezérelhető gombok segítségével nyílik lehetőség, a gombok lenyomását azonban egy-két másodperces késéssel reagálja le a motorvezérlő elektronika. Apróság, hozzá lehet szokni.
Kényelmes tempóban király a SantaFe, de ha menekülésre vagy kiugrásra van szükség, ha odalépünk neki, a 2,2 CRDi hangos bőgéssel és izgalmas gyorsulással szégyeníti meg a közönséget. A sebességre sem lehet panaszunk, megy, mint a golyó. Az autópályás haladásnál a tempót visszaveti a kormány kis holtjátéka, erősen kell markolni a volánt, be kell célozni a sávot. A kormány túl lágy ekkora autóhoz. 160 volt a legnagyobb sebesség, amivel haladtam.
Fogyasztása meglepően jól alakult: a SantaFe, a közel hatszáz kilométeres tesztút során megelégedett 9,1 liter gázolajjal száz kilométerenként vegyes használatban.
Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.
Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.
A dél-koreai gyártó a prémium terepjárók kategóriájában is meg kívánja szorongatni a nagy német és japán gyártókat. A Hyundai Veracruz a BMW X5 és a Lexus RX350 ellenében küzd a vásárlók kegyeiért.
Az edmunds.com amerikai autós portál a 2007-es Kia Rio-t és testvérét a Hyundai Accentet nevezte meg a „A szerkesztők ajánlata” díj nyerteseként a 15 ezer dollár alatti szedán kategóriában. A Kia Rio5 15 ezer dollár alatti kombi kategória győztese lett.