szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Általában bizakodva tekintenek az idei év elé a nagy autógyárak, de a vezető amerikai autóipari cégek kilátásaira árnyékot vetnek az ázsiai gyártók, amelyek továbbra is rohamosan terjeszkednek az amerikai piacon is, mondják piaci elemzők annak kapcsán, hogy vasárnap Detroitban megnyílt a világ legjelentősebb nemzetközi autószalonja.

Egy Dodge a múltból 
Kattintson a képre, hogy
megnézhesse detroiti galériánkat
© AP
Általában bizakodva tekintenek az idei év elé a nagy autógyárak, de a vezető amerikai autóipari cégek kilátásaira árnyékot vetnek az ázsiai gyártók, amelyek továbbra is rohamosan terjeszkednek az amerikai piacon is. A vezető autógyárak többsége igyekszik erősíteni pozícióit az amerikai piacon. A Toyota ma bejelentette, hogy az idén további 10 százalékkal akarja növelni eladásait az Egyesült Államokban. A japán vállalat tavaly tizedik rekordévét könyvelhette el az amerikai piacon, 10,1 százalékkal 2,26 millió járműre növelte értékesítését, és ezzel 13,3 százalékos piaci részesedést ért el. A vállalat jelentős kapacitásnövelő beruházásokra készül, és szakmai vélemények szerint 2007-ben a világ elsőszámú autógyára lesz, megelőzve az amerikai General Motorst.

Az Audi is rekord évre számít az idén, immár az egymást követő tizenegyedik évben. A tavalyival nagyjából azonos, 6,4 százalékos növekedést vár a vállalat vezérigazgatója, Martin Winkerkor. Az Audinak is az Egyesült Államok a legnagyobb piaca, itt 83 066 autót adtak el tavaly, 6,6 százalékkal többet a 2004. évinél, s az idén is hasonló növekedésre számítanak.

Ezzel szemben továbbra is gyengélkedik a két nagy amerikai autógyár, a General Motors és a Ford. A General Motorsnál az elemzők további veszteséget várnak a negyedik negyedévről is, miután a társaság 4 milliárdos veszteséget halmozott fel 2005 első kilenc hónapjában. A cég tavaly 30 ezer fős leépítést, és 12 észak-amerikai gyár bezárását jelentette be, a hazai eladásainak gyengesége miatt.

Riválisa, a Ford várhatóan kisebb nyereséget tud majd felmutatni a negyedik negyedévről, és további jelentős gyárbezárásokat jelentenek majd be január 23-án. A DaimlerChrysler viszont stabil forgalmat vár az idén, miután tavaly rekordot döntött az értékesítése: 4,047 millió autót adtak el, ez 3,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Erős, takarékos és tiszta dízelt mutattak be Detroitban

Detroitban mutatták be a létező legtisztább dízelmotorral hajtott Mercedes E 320 Bluetec-et, amelyet idén ősszel vezetnek be az amerikai piacra. A hathengeres dízel a V8-as motorok erejét a négyhengeresek fogyasztásával egyesíti: csúcsteljesítménye 211 lóerő, nyomatéka 540 Nm, átlagfogyasztása 6,7 liter.

MTI/hvg.hu Világ

Tíz százalékkal növeli termelését a Toyota

A Toyotánál jövőre 9,06 millió jármű gyártását tervezik, 10 százalékkal többet, mint 2005-ben. Világszerte 8,85 millió járművet szeretnének értékesíteni, 9 százalékkal haladva meg az idei 8,09 milliót. Külföldön várhatóan 12 százalékkal 6,38 millióra, Japánban 4 százalékkal 2,47 millióra nőhet az eladás. Ezzel az eredménnyel a Toyota megelőzheti az amerikai General Motorst, és a világ vezető autógyártójává válhat.

automenedzser.hu Autó

Újabb nehéz évet jósolnak az autókereskedők

Az autókereskedők aligha bontanak majd pezsgőt az év végén, bár vannak márkák, amelyek megmentették az egész éves hazai autópiacot. Az elmúlt négy évben a személyautó-értékesítések tekintetében minden képzeletet fölülmúló, 11-21 százalékos növekedésnek lehettünk tanúi. Az autóvásárlási eufória 2004 második felétől a kedvezőtlenebb gazdasági környezet hatására megtorpant, miközben a kereskedők hozzászoktak a folyamatos növekedéshez. Ezért volt akcióktól, 100-120 hónapos futamidőktől és 0 százalékos THM-től hangos az év vége. Az igyekezet ellenére 2007 elejéig nem várható fellendülés.