Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9ee1a112-815d-48e8-b929-13e7c2c67055","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A McLaren 30 évvel ezelőtt i Le Mans-i győzelmének emléket állító különleges 750S-ből nem túl sok készül.","shortLead":"A McLaren 30 évvel ezelőtt i Le Mans-i győzelmének emléket állító különleges 750S-ből nem túl sok készül.","id":"20250604_kevesen-csaphatnak-le-mclaren-750s-kokemeny-uj-sportkocsi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ee1a112-815d-48e8-b929-13e7c2c67055.jpg","index":0,"item":"801560ab-b92e-4ae4-8c7b-0f3aa9a2c923","keywords":null,"link":"/cegauto/20250604_kevesen-csaphatnak-le-mclaren-750s-kokemeny-uj-sportkocsi","timestamp":"2025. június. 04. 07:21","title":"Kevesen csaphatnak le a McLaren kőkemény új sportkocsijára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"197b7add-1d49-4178-8780-ac25afeed90d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A bizalmatlansági szavazás előtt a kormányfő, aki ellen tömeges tüntetések zajlottak, a demokráciát féltette.","shortLead":"A bizalmatlansági szavazás előtt a kormányfő, aki ellen tömeges tüntetések zajlottak, a demokráciát féltette.","id":"20250603_mongol-miniszterelnok-lemondott-luxizas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/197b7add-1d49-4178-8780-ac25afeed90d.jpg","index":0,"item":"0ff00e79-5031-4452-b2cd-f74b5dbf8b7b","keywords":null,"link":"/elet/20250603_mongol-miniszterelnok-lemondott-luxizas","timestamp":"2025. június. 03. 13:11","title":"Lemondatták a luxusban lubickoló családja miatt a mongol miniszterelnököt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"549f40d2-f051-401e-9da3-8fca41ddd36d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A nemzetgazdasági miniszter röviden válaszolt Karácsony Gergely rendkívüli sajtótájékoztatójára.","shortLead":"A nemzetgazdasági miniszter röviden válaszolt Karácsony Gergely rendkívüli sajtótájékoztatójára.","id":"20250604_Nagy-Marton-szerint-Karacsony-Gergely-hazudik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/549f40d2-f051-401e-9da3-8fca41ddd36d.jpg","index":0,"item":"ad238d73-3b98-4b95-81e7-4384fae18340","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Nagy-Marton-szerint-Karacsony-Gergely-hazudik","timestamp":"2025. június. 04. 11:08","title":"Nagy Márton tagadja, hogy szerencsejátékpénzekkel véreztetnék ki Budapestet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26c8ddeb-d41b-415e-9263-f4c99fa3895f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Gustav Gressel nem érti, hogyan fordulhatott elő ilyesmi kulcsfontosságú támaszpontok környékén. A világhírű francia filozófus, Bernard-Henri Lévy szerint az ukrán akció bevonul a hadtörténetbe.","shortLead":"Gustav Gressel nem érti, hogyan fordulhatott elő ilyesmi kulcsfontosságú támaszpontok környékén. A világhírű francia...","id":"20250603_die-presse-gustav-gressel-katonai-szakerto-ukran-drontamadas-mobilhalozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26c8ddeb-d41b-415e-9263-f4c99fa3895f.jpg","index":0,"item":"975bd817-07b9-458f-9c80-376c09302e34","keywords":null,"link":"/360/20250603_die-presse-gustav-gressel-katonai-szakerto-ukran-drontamadas-mobilhalozat","timestamp":"2025. június. 03. 10:30","title":"Osztrák katonai szakértő: Az oroszok a mobilhálózat kikapcsolásával megfékezhették volna az ukrán dróntámadást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ad4bdd5-4641-4727-8a30-bc221e0fc988","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Meglátták az elemzők, mi okozta az év eleji visszaesést, és még tovább rontották az előrejelzéseiket. Az infláció viszont egy kicsit kisebb lehet, mint amit eddig vártak.","shortLead":"Meglátták az elemzők, mi okozta az év eleji visszaesést, és még tovább rontották az előrejelzéseiket. Az infláció...","id":"20250604_Erste-OTP-gdp-novekedes-inflacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ad4bdd5-4641-4727-8a30-bc221e0fc988.jpg","index":0,"item":"afaed722-e302-453a-83c9-befcc6a64d9e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250604_Erste-OTP-gdp-novekedes-inflacio","timestamp":"2025. június. 04. 14:06","title":"Erste, OTP: nemhogy repülőrajt nincs, az 1 százalékos GDP-növekedést is bukhatjuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"126534ee-e3b2-4ab1-a3cc-2f1eb9ff3854","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Az Európai Parlament Közlekedési és Turisztikai Bizottság megszavazta az EU és Ukrajna közötti közúti szállítási megállapodás 2025 végéig történő meghosszabbítását annak érdekében, hogy az áruszállítás könnyebbé váljon. ","shortLead":"Az Európai Parlament Közlekedési és Turisztikai Bizottság megszavazta az EU és Ukrajna közötti közúti szállítási...","id":"20250603_kozlekedes_eu_ukrajna_europai_parlament","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/126534ee-e3b2-4ab1-a3cc-2f1eb9ff3854.jpg","index":0,"item":"66f957eb-76b1-45a0-832a-5a293563d042","keywords":null,"link":"/eurologus/20250603_kozlekedes_eu_ukrajna_europai_parlament","timestamp":"2025. június. 03. 14:22","title":"Meghosszabbítják az EU–Ukrajna szállítási megállapodást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b832fcd-3d2b-4595-ae21-159eaeeb61c4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Jónéhány országban már lekerült az árlistákról.","shortLead":"Jónéhány országban már lekerült az árlistákról.","id":"20250603_A-Ford-Focus-ST-t-hamarabb-kivezetik-mint-vartak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b832fcd-3d2b-4595-ae21-159eaeeb61c4.jpg","index":0,"item":"8f6f2e6f-4341-467c-87f4-02c9f4a4fec1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_A-Ford-Focus-ST-t-hamarabb-kivezetik-mint-vartak","timestamp":"2025. június. 03. 20:20","title":"A Ford Focus ST-t hamarabb kivezetik, mint várták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ef0253b-e3bd-4155-8f14-6b907eaca3b6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az indoklás szerint a tervezett belvárosi útvonalon nem garantálható, hogy 18 évesek ne találkozhassanak a gyülekezési törvénnyel ellentétes magatartással. A rendőrség azt is feltételezi, hogy a bejelentett gyűlés bármikor az idei Pride-felvonulássá válhat, az pedig fotók szerint veszélyes.","shortLead":"Az indoklás szerint a tervezett belvárosi útvonalon nem garantálható, hogy 18 évesek ne találkozhassanak a gyülekezési...","id":"20250603_Megtiltotta-a-rendorseg-a-30-Pride-megtartasat-a-budapesti-belvarosban-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ef0253b-e3bd-4155-8f14-6b907eaca3b6.jpg","index":0,"item":"cf1f973f-bda1-4b32-9eeb-04da0fe50b77","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_Megtiltotta-a-rendorseg-a-30-Pride-megtartasat-a-budapesti-belvarosban-ebx","timestamp":"2025. június. 03. 12:00","title":"Megtiltotta a rendőrség a Pride napjára tervezett LMBTQ-felvonulás megtartását a budapesti belvárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.
44 százalékkal több luxusautó fogyott
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által közétett adatok alapján megállapítható, hogy a személyautók piacán továbbra is kisautókat értékesítenek a legnagyobb számban, 2005-ben 103 ezer 155 járművet adtak el ebből a kategóriából, ami 5,5 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb növekedést a 4x4-es és a prémium kategória érte el, az előbbi 45, az utóbbi 44 százalékkal bővült. Ugyancsak jól adtak el a C-kategóriában, az alsóközép szegmensben, ahol 61 492 autó talált gazdára. A mini kategória volt az év vesztese, a legkisebb járművekből csupán 5834 kelt el, ami 35,5 százalékos visszaesést jelent. A haszonjárművek piacán tavaly a legkelendőbbek a 3,51-5,00 tonnás kategória járművei voltak, 40 százalékos növekedéssel. A leggyengébben a 5-10 tonnás kategória szerepelt. Motoroknál 50 százalékkal estek vissza a quadok, a cross racing kategória viszont 25 százalékkal növekedett.
Suzuki fölény, cseh piacszerzés
Az év nagy nyertese a Skoda
A személyautók és a terepjárók piacán egyértelműen a Dacia volt az év hőse. A Logan, a román népautó 2004-hez képest megháromszorozta az eladásait. Hasonló sikert könyvelhetett el az Emil Frey-csoporthoz tartozó Subaru, amely a megújult Legacy, Forester és az új Outback révén 2,5-szer több autót adott el. A magyar piacon továbbra is vezet a Suzuki, 39 120 eladott autóval (piaci részesedése 19,7 százalék). A mi autónk 15,6 százalékos növekedéssel büszkélkedhet, köszönhetően a kedvezően fogadott Swiftnek, de a még mindig kelendő Ignisnek is. A Suzukit 24 147 járművel az Opel követi. A GM legnagyobb honi márkájából 55 autóval adtak el kevesebbet mint a tavaly, az Opel mégis növelni tudta részesedését 11,6 százalékról 12,1 százalékra. A piac harmadik legnagyobb szereplője 17 928 autóval a Skoda, amely 0,8 százalékot növekedve, 9 százalékot fed le a magyar újautó-piacon. A leginkább a feltámadó Ford növelte piaci részesedését, amely 2 százalékkal 8,8-osra növelte a "tortaszeletét", és csupán 477 autóval marad le a cseh Skodától. A VW-csoporton belül 2004-es eladási adatokhoz képest az Audi 11 százalékkal, a Porsche 12-vel nőtt, csökkent viszont a Volkswagen 2,2-vel, míg a Seat 6,7 százalékkal kevesebb autót értékesített.
[[ Oldaltörés: Duplázott a Chrysler, felezett az Alfa (Oldaltörés) ]]
Crossfire is fut a magyar utakon
Kiemelkedő eredménnyel zárta az évet a Chrysler (duplázott), a Land Rover, a Mini, a BMW és a Mitsubishi is. A francia márkák közül a Citroen teljesített a legjobban, 6426 eladott autóval (visszaesése 24,7 százalékos), a Peugeot 9474 autóval 1,8 százalékot veszített piaci részesedéséből, a Renault pedig 3,3 százalékot adott át a konkurenseknek, és a Daciával együtt sem ér a 2004-es eladások közelébe.
A Fiat továbbra is gyengélkedik, piaci jelenléte csupán 2,7 százalékos, az Alfa Romeo és a Lancia forgalma drasztikusan visszaesett. A magyar autópiac távol-keleti szereplői közül, a már említett Subaru, Suzuki és a 47 százalékkal többet eladó Mitsubishi mellett jól szerepelt a Kia (22,3 százalékkal növekedett) és a Hyundai (16 százalékos plusz). 10 százalékot estek a Nissan értékesítései, a Toyota is 4,4 százalékkal kevesebbet adott el.
Haszonban élen a Ford
Megjelenése az aktuális trendeket követi
A kishaszonjárművek között a Ford vezet, megelőzve a 29,2 százalékos bővülést elérő Volkswagent. A francia és az olasz márkák ezen a piacon sem tudtak pozitív eredményt elérni, nem úgy mint a Land Rover, amely megnégyszerezte tavalyi eladásait. Az ázsiai márkák ebben a szegmensben leszerepeltek: a Nissan 60 százalékot, a Hyundai és a Kia 55 százalékot zuhant.
A 3,5 tonnás szegmensben a legtöbbet a Mercedes adott el, legjobban pedig a Renault fejlődött. 3,5 és 5 tonna között mind a piacvezető Mercedes, mind az Iveco, mind a Renault pozitív eredményt ért el. 5 és 10 tonna között a legtöbb járművet az Iveco értékesítette, de a legnagyobb, 23 százalékos növekedést a MAN regisztrálta. 15 tonnáig az Iveco, 15 tonna felett a Renault volt a csúcson, a legtöbb autóbuszt a svéd Volvo adta el.
A motorkerékpárok piacán 3555 kétkerekűvel élen a Suzuki, de legjobban a Piaggio növekedett, 22,7 százalékkal. A 2004-es eladásoktól 2,2 százalékkal elmaradó piacon a Kawasaki volt a vesztes, 6,8 százalékos visszaeséssel.
Az autókereskedők aligha bontanak majd pezsgőt az év végén, bár vannak márkák, amelyek megmentették az egész éves hazai autópiacot. Az elmúlt négy évben a személyautó-értékesítések tekintetében minden képzeletet fölülmúló, 11-21 százalékos növekedésnek lehettünk tanúi. Az autóvásárlási eufória 2004 második felétől a kedvezőtlenebb gazdasági környezet hatására megtorpant, miközben a kereskedők hozzászoktak a folyamatos növekedéshez. Ezért volt akcióktól, 100-120 hónapos futamidőktől és 0 százalékos THM-től hangos az év vége. Az igyekezet ellenére 2007 elejéig nem várható fellendülés.
Cikkünk első részében a flottaüzemeltetés általános kérdéseivel és a legjelentősebb szereplőivel ismerkedhettek meg. Ezúttal néhány vállalat, illetve járműforgalmazó flottapolitikáját mutatjuk be.
Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) a tavalyi piaci évet összegző statisztikájából kiderül, hogy nem sikerült megállítani az újautó-eladások visszaesését, sőt a kelet-közép-európai államok gyenge eladásai további romlást eredményeztek. Kiemelkedően jól teljesítettek az ázsiai gyártók és a balti államok.