szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

44 százalékkal több luxusautó fogyott
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által közétett adatok alapján megállapítható, hogy a személyautók piacán továbbra is kisautókat értékesítenek a legnagyobb számban, 2005-ben 103 ezer 155 járművet adtak el ebből a kategóriából, ami 5,5 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb növekedést a 4x4-es és a prémium kategória érte el, az előbbi 45, az utóbbi 44 százalékkal bővült. Ugyancsak jól adtak el a C-kategóriában, az alsóközép szegmensben, ahol 61 492 autó talált gazdára. A mini kategória volt az év vesztese, a legkisebb járművekből csupán 5834 kelt el, ami 35,5 százalékos visszaesést jelent.   A haszonjárművek piacán tavaly a legkelendőbbek a 3,51-5,00 tonnás kategória járművei voltak, 40 százalékos növekedéssel. A leggyengébben a 5-10 tonnás kategória szerepelt. Motoroknál 50 százalékkal estek vissza a quadok, a cross racing kategória viszont 25 százalékkal növekedett.

Suzuki fölény, cseh piacszerzés

Az év nagy nyertese a Skoda
A személyautók és a terepjárók piacán egyértelműen a Dacia volt az év hőse. A Logan, a román népautó 2004-hez képest megháromszorozta az eladásait. Hasonló sikert könyvelhetett el az Emil Frey-csoporthoz tartozó Subaru, amely a megújult Legacy, Forester és az új Outback révén 2,5-szer több autót adott el. A magyar piacon továbbra is vezet a Suzuki, 39 120 eladott autóval (piaci részesedése 19,7 százalék). A mi autónk 15,6 százalékos növekedéssel büszkélkedhet, köszönhetően a kedvezően fogadott Swiftnek, de a még mindig kelendő Ignisnek is. A Suzukit 24 147 járművel az Opel követi. A GM legnagyobb honi márkájából 55 autóval adtak el kevesebbet mint a tavaly, az Opel mégis növelni tudta részesedését 11,6 százalékról 12,1 százalékra. A piac harmadik legnagyobb szereplője 17 928 autóval a Skoda, amely 0,8 százalékot növekedve, 9 százalékot fed le a magyar újautó-piacon. A leginkább a feltámadó Ford növelte piaci részesedését, amely 2 százalékkal   8,8-osra növelte a "tortaszeletét", és csupán 477 autóval marad le a cseh Skodától.   A VW-csoporton belül 2004-es eladási adatokhoz képest az Audi 11 százalékkal, a Porsche 12-vel nőtt, csökkent viszont a Volkswagen 2,2-vel, míg a Seat 6,7 százalékkal kevesebb autót értékesített.

[[ Oldaltörés: Duplázott a Chrysler, felezett az Alfa (Oldaltörés) ]]

Crossfire is fut a magyar utakon
Kiemelkedő eredménnyel zárta az évet a Chrysler (duplázott), a Land Rover, a Mini, a BMW és a Mitsubishi is.   A francia márkák közül a Citroen teljesített a legjobban, 6426 eladott autóval (visszaesése 24,7 százalékos), a Peugeot   9474 autóval 1,8 százalékot veszített piaci részesedéséből, a Renault pedig 3,3 százalékot adott át a konkurenseknek, és a Daciával együtt sem ér a 2004-es eladások közelébe.

A Fiat továbbra is gyengélkedik, piaci jelenléte csupán 2,7 százalékos, az Alfa Romeo és a Lancia forgalma drasztikusan visszaesett. A magyar autópiac távol-keleti szereplői   közül, a már említett Subaru, Suzuki és a 47 százalékkal többet eladó Mitsubishi mellett jól szerepelt a Kia (22,3 százalékkal növekedett) és a Hyundai (16 százalékos plusz). 10 százalékot estek a Nissan értékesítései, a Toyota is 4,4 százalékkal kevesebbet adott el.

Haszonban élen a Ford

Megjelenése az aktuális trendeket követi
A kishaszonjárművek között a Ford vezet, megelőzve a 29,2 százalékos bővülést elérő Volkswagent. A francia és az olasz márkák ezen a piacon sem tudtak pozitív eredményt elérni, nem úgy mint a Land Rover, amely megnégyszerezte tavalyi eladásait.   Az ázsiai márkák ebben a szegmensben leszerepeltek: a Nissan 60 százalékot, a Hyundai és a Kia 55 százalékot zuhant.


A 3,5 tonnás szegmensben a legtöbbet a Mercedes adott el, legjobban pedig a Renault fejlődött. 3,5 és 5 tonna között mind a piacvezető Mercedes, mind az Iveco, mind a Renault pozitív eredményt ért el. 5 és 10 tonna között a legtöbb járművet az Iveco értékesítette, de a legnagyobb, 23 százalékos növekedést a MAN regisztrálta. 15 tonnáig az Iveco, 15 tonna felett a Renault volt a csúcson, a legtöbb autóbuszt a svéd Volvo adta el.

A motorkerékpárok piacán 3555 kétkerekűvel élen a Suzuki, de legjobban a Piaggio növekedett, 22,7 százalékkal. A 2004-es eladásoktól 2,2 százalékkal elmaradó piacon a Kawasaki volt a vesztes, 6,8 százalékos visszaeséssel.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
automenedzser.hu Autó

Újabb nehéz évet jósolnak az autókereskedők

Az autókereskedők aligha bontanak majd pezsgőt az év végén, bár vannak márkák, amelyek megmentették az egész éves hazai autópiacot. Az elmúlt négy évben a személyautó-értékesítések tekintetében minden képzeletet fölülmúló, 11-21 százalékos növekedésnek lehettünk tanúi. Az autóvásárlási eufória 2004 második felétől a kedvezőtlenebb gazdasági környezet hatására megtorpant, miközben a kereskedők hozzászoktak a folyamatos növekedéshez. Ezért volt akcióktól, 100-120 hónapos futamidőktől és 0 százalékos THM-től hangos az év vége. Az igyekezet ellenére 2007 elejéig nem várható fellendülés.

automenedzser.hu Autó

Az új tagállamok húzták le az uniós autópiacot

Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) a tavalyi piaci évet összegző statisztikájából kiderül, hogy nem sikerült megállítani az újautó-eladások visszaesését, sőt a kelet-közép-európai államok gyenge eladásai további romlást eredményeztek. Kiemelkedően jól teljesítettek az ázsiai gyártók és a balti államok.