szerző:
automenedzser.hu

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

44 százalékkal több luxusautó fogyott
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által közétett adatok alapján megállapítható, hogy a személyautók piacán továbbra is kisautókat értékesítenek a legnagyobb számban, 2005-ben 103 ezer 155 járművet adtak el ebből a kategóriából, ami 5,5 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb növekedést a 4x4-es és a prémium kategória érte el, az előbbi 45, az utóbbi 44 százalékkal bővült. Ugyancsak jól adtak el a C-kategóriában, az alsóközép szegmensben, ahol 61 492 autó talált gazdára. A mini kategória volt az év vesztese, a legkisebb járművekből csupán 5834 kelt el, ami 35,5 százalékos visszaesést jelent.   A haszonjárművek piacán tavaly a legkelendőbbek a 3,51-5,00 tonnás kategória járművei voltak, 40 százalékos növekedéssel. A leggyengébben a 5-10 tonnás kategória szerepelt. Motoroknál 50 százalékkal estek vissza a quadok, a cross racing kategória viszont 25 százalékkal növekedett.

Suzuki fölény, cseh piacszerzés

Az év nagy nyertese a Skoda
A személyautók és a terepjárók piacán egyértelműen a Dacia volt az év hőse. A Logan, a román népautó 2004-hez képest megháromszorozta az eladásait. Hasonló sikert könyvelhetett el az Emil Frey-csoporthoz tartozó Subaru, amely a megújult Legacy, Forester és az új Outback révén 2,5-szer több autót adott el. A magyar piacon továbbra is vezet a Suzuki, 39 120 eladott autóval (piaci részesedése 19,7 százalék). A mi autónk 15,6 százalékos növekedéssel büszkélkedhet, köszönhetően a kedvezően fogadott Swiftnek, de a még mindig kelendő Ignisnek is. A Suzukit 24 147 járművel az Opel követi. A GM legnagyobb honi márkájából 55 autóval adtak el kevesebbet mint a tavaly, az Opel mégis növelni tudta részesedését 11,6 százalékról 12,1 százalékra. A piac harmadik legnagyobb szereplője 17 928 autóval a Skoda, amely 0,8 százalékot növekedve, 9 százalékot fed le a magyar újautó-piacon. A leginkább a feltámadó Ford növelte piaci részesedését, amely 2 százalékkal   8,8-osra növelte a "tortaszeletét", és csupán 477 autóval marad le a cseh Skodától.   A VW-csoporton belül 2004-es eladási adatokhoz képest az Audi 11 százalékkal, a Porsche 12-vel nőtt, csökkent viszont a Volkswagen 2,2-vel, míg a Seat 6,7 százalékkal kevesebb autót értékesített.

[[ Oldaltörés: Duplázott a Chrysler, felezett az Alfa (Oldaltörés) ]]

Crossfire is fut a magyar utakon
Kiemelkedő eredménnyel zárta az évet a Chrysler (duplázott), a Land Rover, a Mini, a BMW és a Mitsubishi is.   A francia márkák közül a Citroen teljesített a legjobban, 6426 eladott autóval (visszaesése 24,7 százalékos), a Peugeot   9474 autóval 1,8 százalékot veszített piaci részesedéséből, a Renault pedig 3,3 százalékot adott át a konkurenseknek, és a Daciával együtt sem ér a 2004-es eladások közelébe.

A Fiat továbbra is gyengélkedik, piaci jelenléte csupán 2,7 százalékos, az Alfa Romeo és a Lancia forgalma drasztikusan visszaesett. A magyar autópiac távol-keleti szereplői   közül, a már említett Subaru, Suzuki és a 47 százalékkal többet eladó Mitsubishi mellett jól szerepelt a Kia (22,3 százalékkal növekedett) és a Hyundai (16 százalékos plusz). 10 százalékot estek a Nissan értékesítései, a Toyota is 4,4 százalékkal kevesebbet adott el.

Haszonban élen a Ford

Megjelenése az aktuális trendeket követi
A kishaszonjárművek között a Ford vezet, megelőzve a 29,2 százalékos bővülést elérő Volkswagent. A francia és az olasz márkák ezen a piacon sem tudtak pozitív eredményt elérni, nem úgy mint a Land Rover, amely megnégyszerezte tavalyi eladásait.   Az ázsiai márkák ebben a szegmensben leszerepeltek: a Nissan 60 százalékot, a Hyundai és a Kia 55 százalékot zuhant.


A 3,5 tonnás szegmensben a legtöbbet a Mercedes adott el, legjobban pedig a Renault fejlődött. 3,5 és 5 tonna között mind a piacvezető Mercedes, mind az Iveco, mind a Renault pozitív eredményt ért el. 5 és 10 tonna között a legtöbb járművet az Iveco értékesítette, de a legnagyobb, 23 százalékos növekedést a MAN regisztrálta. 15 tonnáig az Iveco, 15 tonna felett a Renault volt a csúcson, a legtöbb autóbuszt a svéd Volvo adta el.

A motorkerékpárok piacán 3555 kétkerekűvel élen a Suzuki, de legjobban a Piaggio növekedett, 22,7 százalékkal. A 2004-es eladásoktól 2,2 százalékkal elmaradó piacon a Kawasaki volt a vesztes, 6,8 százalékos visszaeséssel.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
automenedzser.hu Autó

Újabb nehéz évet jósolnak az autókereskedők

Az autókereskedők aligha bontanak majd pezsgőt az év végén, bár vannak márkák, amelyek megmentették az egész éves hazai autópiacot. Az elmúlt négy évben a személyautó-értékesítések tekintetében minden képzeletet fölülmúló, 11-21 százalékos növekedésnek lehettünk tanúi. Az autóvásárlási eufória 2004 második felétől a kedvezőtlenebb gazdasági környezet hatására megtorpant, miközben a kereskedők hozzászoktak a folyamatos növekedéshez. Ezért volt akcióktól, 100-120 hónapos futamidőktől és 0 százalékos THM-től hangos az év vége. Az igyekezet ellenére 2007 elejéig nem várható fellendülés.

automenedzser.hu Autó

Az új tagállamok húzták le az uniós autópiacot

Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) a tavalyi piaci évet összegző statisztikájából kiderül, hogy nem sikerült megállítani az újautó-eladások visszaesését, sőt a kelet-közép-európai államok gyenge eladásai további romlást eredményeztek. Kiemelkedően jól teljesítettek az ázsiai gyártók és a balti államok.

Jó poénnak tűnik a fotónkat ellenőrző algoritmus, csak ne lenne rasszista

Jó poénnak tűnik a fotónkat ellenőrző algoritmus, csak ne lenne rasszista

Béremelésről tárgyalna a BKV-val a szakszervezet, de még a kánikulapénzt se fizették ki

Béremelésről tárgyalna a BKV-val a szakszervezet, de még a kánikulapénzt se fizették ki

Boris Johnson levágott fejével lépett színpadra egy brit rapper

Boris Johnson levágott fejével lépett színpadra egy brit rapper

Megugrott a hőmérséklet az Amazonas-medencében, és ez mindent borít

Megugrott a hőmérséklet az Amazonas-medencében, és ez mindent borít

Az Országos Széchényi Könyvtárról kérdezték volna a kormányt, válasz helyett kioktatás érkezett

Az Országos Széchényi Könyvtárról kérdezték volna a kormányt, válasz helyett kioktatás érkezett

Baranyi Krisztina: "Nem azért lettem politikus, hogy szerepelhessek"

Baranyi Krisztina: "Nem azért lettem politikus, hogy szerepelhessek"