Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d349eb22-90eb-43bc-b7a8-27460cce857c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Mészáros József, Sóskút polgármestere azt mondta, kedden tárgyaltak a kormányhivatallal az Andrada-beruházásáról, illetve az ahhoz kapcsolódó engedélyekről. ","shortLead":"Mészáros József, Sóskút polgármestere azt mondta, kedden tárgyaltak a kormányhivatallal az Andrada-beruházásáról...","id":"20250402_soskuti-akkufeldolgozo-kornyezethasznalati-engedely-kormanyhivatal-andrada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d349eb22-90eb-43bc-b7a8-27460cce857c.jpg","index":0,"item":"7c38d5ae-25ac-4312-8f34-1e6088e62bc5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250402_soskuti-akkufeldolgozo-kornyezethasznalati-engedely-kormanyhivatal-andrada","timestamp":"2025. április. 02. 17:39","title":"Visszavonta a sóskúti akkufeldolgozó környezethasználati engedélyét a kormányhivatal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c369c426-572b-48ad-bdd3-27c4ffccaded","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem minden tanulónak jut ilyen kaland, szerencsére. ","shortLead":"Nem minden tanulónak jut ilyen kaland, szerencsére. ","id":"20250401_veszfekezes-oktato-tanitvanya-az-Eger-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c369c426-572b-48ad-bdd3-27c4ffccaded.jpg","index":0,"item":"250ba08f-b4a7-4f16-bcdd-889e13738489","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_veszfekezes-oktato-tanitvanya-az-Eger-video","timestamp":"2025. április. 01. 11:48","title":"Élesben gyakorolhatta a vészfékezést egy oktató és a tanítványa az Egér úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c80bd4e6-0538-4afa-b095-1ee20cb60a39","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Április elsejére elég morbid viccel jelentkezett az intézmény. ","shortLead":"Április elsejére elég morbid viccel jelentkezett az intézmény. ","id":"20250401_Bezar-a-Fovarosi-Nagycirkusz-adta-hirul-az-intezmeny-trefakeppen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c80bd4e6-0538-4afa-b095-1ee20cb60a39.jpg","index":0,"item":"3d898800-4a4c-4efd-bb15-a7f64143da65","keywords":null,"link":"/elet/20250401_Bezar-a-Fovarosi-Nagycirkusz-adta-hirul-az-intezmeny-trefakeppen","timestamp":"2025. április. 01. 09:03","title":"Bezár a Fővárosi Nagycirkusz – tréfálkozik maga az intézmény","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c948807-ea5e-49f3-afd2-691b1c60459b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az egész katasztrófa két óra leforgása alatt történt.","shortLead":"Az egész katasztrófa két óra leforgása alatt történt.","id":"20250401_gorogorszag-parosz-mikonosz-vihar-aradas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c948807-ea5e-49f3-afd2-691b1c60459b.jpg","index":0,"item":"013d0baa-6975-4e74-ac68-ab92657cc9b4","keywords":null,"link":"/elet/20250401_gorogorszag-parosz-mikonosz-vihar-aradas","timestamp":"2025. április. 01. 14:26","title":"Autókat sodort el az özönvíz több görög szigeten – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9fc3535-706e-4379-96fb-df42197319c3","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Bármennyire is kényelmetlen a többi utas számára, a szűk és zsúfolt repülőgépen nem lehet elkerülni a kellemetlen helyzeteket, amik az utaskísérőket is éppúgy megviselik.","shortLead":"Bármennyire is kényelmetlen a többi utas számára, a szűk és zsúfolt repülőgépen nem lehet elkerülni a kellemetlen...","id":"20250401_repulo-utaskisero-halaleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9fc3535-706e-4379-96fb-df42197319c3.jpg","index":0,"item":"00823935-5ad3-4513-9711-ecbad5240608","keywords":null,"link":"/elet/20250401_repulo-utaskisero-halaleset","timestamp":"2025. április. 01. 07:01","title":"Mi történik, ha meghal valaki a repülőn?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9e6b8eb-5123-4891-90fb-e37bdd5e00ea","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A látogatás idejére az amerikai kormányzat felfüggesztette a Kirill Dmitrijev elleni szankciókat. ","shortLead":"A látogatás idejére az amerikai kormányzat felfüggesztette a Kirill Dmitrijev elleni szankciókat. ","id":"20250402_egyesult-allamok-oroszorszag-ukrajnai-haboru-targyalas-kirill-dmitrijev-steve-witkoff","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9e6b8eb-5123-4891-90fb-e37bdd5e00ea.jpg","index":0,"item":"3e787bfd-c335-4c7c-8199-e69919ce88b9","keywords":null,"link":"/vilag/20250402_egyesult-allamok-oroszorszag-ukrajnai-haboru-targyalas-kirill-dmitrijev-steve-witkoff","timestamp":"2025. április. 02. 13:38","title":"Putyin főtárgyalója Washingtonba utazott, hogy Trump különmegbízottjával egyeztessen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5476ebe8-038e-4946-ba87-9cd1c5089da4","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Bár a nyomozás még zajlik, de a Tesla tulajdonosának már határozott véleménye van a történtekről. ","shortLead":"Bár a nyomozás még zajlik, de a Tesla tulajdonosának már határozott véleménye van a történtekről. ","id":"20250401_Musk-terrorizmus-Tesla-Roma-Donald-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5476ebe8-038e-4946-ba87-9cd1c5089da4.jpg","index":0,"item":"8c044a08-ea8d-4612-9f8e-24e3ae987515","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250401_Musk-terrorizmus-Tesla-Roma-Donald-Trump","timestamp":"2025. április. 01. 06:30","title":"Musk terrorizmusnak nevezte a római Tesla-kereskedésben történt tűzesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4099a9c1-3101-48de-8530-cbb5fd522e94","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Igazi dráma minden marketingesnek, aki úgy gondolja, hogy mellekkel bármit el lehet adni.","shortLead":"Igazi dráma minden marketingesnek, aki úgy gondolja, hogy mellekkel bármit el lehet adni.","id":"20250401_Csod-Hooters-csaladbarat-etterem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4099a9c1-3101-48de-8530-cbb5fd522e94.jpg","index":0,"item":"0e89f208-a97d-475a-b9c6-e2f145770924","keywords":null,"link":"/kkv/20250401_Csod-Hooters-csaladbarat-etterem","timestamp":"2025. április. 01. 07:57","title":"Csődöt jelentett a Hooters, családbarát étteremlánccá szeretnék átszervezni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.
44 százalékkal több luxusautó fogyott
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által közétett adatok alapján megállapítható, hogy a személyautók piacán továbbra is kisautókat értékesítenek a legnagyobb számban, 2005-ben 103 ezer 155 járművet adtak el ebből a kategóriából, ami 5,5 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb növekedést a 4x4-es és a prémium kategória érte el, az előbbi 45, az utóbbi 44 százalékkal bővült. Ugyancsak jól adtak el a C-kategóriában, az alsóközép szegmensben, ahol 61 492 autó talált gazdára. A mini kategória volt az év vesztese, a legkisebb járművekből csupán 5834 kelt el, ami 35,5 százalékos visszaesést jelent. A haszonjárművek piacán tavaly a legkelendőbbek a 3,51-5,00 tonnás kategória járművei voltak, 40 százalékos növekedéssel. A leggyengébben a 5-10 tonnás kategória szerepelt. Motoroknál 50 százalékkal estek vissza a quadok, a cross racing kategória viszont 25 százalékkal növekedett.
Suzuki fölény, cseh piacszerzés
Az év nagy nyertese a Skoda
A személyautók és a terepjárók piacán egyértelműen a Dacia volt az év hőse. A Logan, a román népautó 2004-hez képest megháromszorozta az eladásait. Hasonló sikert könyvelhetett el az Emil Frey-csoporthoz tartozó Subaru, amely a megújult Legacy, Forester és az új Outback révén 2,5-szer több autót adott el. A magyar piacon továbbra is vezet a Suzuki, 39 120 eladott autóval (piaci részesedése 19,7 százalék). A mi autónk 15,6 százalékos növekedéssel büszkélkedhet, köszönhetően a kedvezően fogadott Swiftnek, de a még mindig kelendő Ignisnek is. A Suzukit 24 147 járművel az Opel követi. A GM legnagyobb honi márkájából 55 autóval adtak el kevesebbet mint a tavaly, az Opel mégis növelni tudta részesedését 11,6 százalékról 12,1 százalékra. A piac harmadik legnagyobb szereplője 17 928 autóval a Skoda, amely 0,8 százalékot növekedve, 9 százalékot fed le a magyar újautó-piacon. A leginkább a feltámadó Ford növelte piaci részesedését, amely 2 százalékkal 8,8-osra növelte a "tortaszeletét", és csupán 477 autóval marad le a cseh Skodától. A VW-csoporton belül 2004-es eladási adatokhoz képest az Audi 11 százalékkal, a Porsche 12-vel nőtt, csökkent viszont a Volkswagen 2,2-vel, míg a Seat 6,7 százalékkal kevesebb autót értékesített.
[[ Oldaltörés: Duplázott a Chrysler, felezett az Alfa (Oldaltörés) ]]
Crossfire is fut a magyar utakon
Kiemelkedő eredménnyel zárta az évet a Chrysler (duplázott), a Land Rover, a Mini, a BMW és a Mitsubishi is. A francia márkák közül a Citroen teljesített a legjobban, 6426 eladott autóval (visszaesése 24,7 százalékos), a Peugeot 9474 autóval 1,8 százalékot veszített piaci részesedéséből, a Renault pedig 3,3 százalékot adott át a konkurenseknek, és a Daciával együtt sem ér a 2004-es eladások közelébe.
A Fiat továbbra is gyengélkedik, piaci jelenléte csupán 2,7 százalékos, az Alfa Romeo és a Lancia forgalma drasztikusan visszaesett. A magyar autópiac távol-keleti szereplői közül, a már említett Subaru, Suzuki és a 47 százalékkal többet eladó Mitsubishi mellett jól szerepelt a Kia (22,3 százalékkal növekedett) és a Hyundai (16 százalékos plusz). 10 százalékot estek a Nissan értékesítései, a Toyota is 4,4 százalékkal kevesebbet adott el.
Haszonban élen a Ford
Megjelenése az aktuális trendeket követi
A kishaszonjárművek között a Ford vezet, megelőzve a 29,2 százalékos bővülést elérő Volkswagent. A francia és az olasz márkák ezen a piacon sem tudtak pozitív eredményt elérni, nem úgy mint a Land Rover, amely megnégyszerezte tavalyi eladásait. Az ázsiai márkák ebben a szegmensben leszerepeltek: a Nissan 60 százalékot, a Hyundai és a Kia 55 százalékot zuhant.
A 3,5 tonnás szegmensben a legtöbbet a Mercedes adott el, legjobban pedig a Renault fejlődött. 3,5 és 5 tonna között mind a piacvezető Mercedes, mind az Iveco, mind a Renault pozitív eredményt ért el. 5 és 10 tonna között a legtöbb járművet az Iveco értékesítette, de a legnagyobb, 23 százalékos növekedést a MAN regisztrálta. 15 tonnáig az Iveco, 15 tonna felett a Renault volt a csúcson, a legtöbb autóbuszt a svéd Volvo adta el.
A motorkerékpárok piacán 3555 kétkerekűvel élen a Suzuki, de legjobban a Piaggio növekedett, 22,7 százalékkal. A 2004-es eladásoktól 2,2 százalékkal elmaradó piacon a Kawasaki volt a vesztes, 6,8 százalékos visszaeséssel.
Az autókereskedők aligha bontanak majd pezsgőt az év végén, bár vannak márkák, amelyek megmentették az egész éves hazai autópiacot. Az elmúlt négy évben a személyautó-értékesítések tekintetében minden képzeletet fölülmúló, 11-21 százalékos növekedésnek lehettünk tanúi. Az autóvásárlási eufória 2004 második felétől a kedvezőtlenebb gazdasági környezet hatására megtorpant, miközben a kereskedők hozzászoktak a folyamatos növekedéshez. Ezért volt akcióktól, 100-120 hónapos futamidőktől és 0 százalékos THM-től hangos az év vége. Az igyekezet ellenére 2007 elejéig nem várható fellendülés.
Cikkünk első részében a flottaüzemeltetés általános kérdéseivel és a legjelentősebb szereplőivel ismerkedhettek meg. Ezúttal néhány vállalat, illetve járműforgalmazó flottapolitikáját mutatjuk be.
Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) a tavalyi piaci évet összegző statisztikájából kiderül, hogy nem sikerült megállítani az újautó-eladások visszaesését, sőt a kelet-közép-európai államok gyenge eladásai további romlást eredményeztek. Kiemelkedően jól teljesítettek az ázsiai gyártók és a balti államok.