szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A megújult Citroen C5 feltűnő autó. Bálnatestét finomabbra, izgalmasabbra rajzolták, miközben jó tulajdonságait a jövő mérnöki megoldásaival fokozták. A francia csatahajó a cégvezetőket veszi célba.

Elegáns és takarékos
© Citroën
A Citroen tavalyi zászlóshajója (idén már érkezik a C6-os) ideális választás cégautónak. Alacsonyabb felszereltségben középvezetőknek tesz jó szolgálatot, azonban az általam tesztelt Exclusive-felszereltséggel a csúcsvezetők is elégedettek lehetnek, és csupán 6-7 millió forintot költöttek. Ezért a pénzért olyan fejlesztések boldog élvezői lehetnek, mint például a vétlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.

Életmentő figyelmeztetés

Figyelmeztet a vétlen sávelhagyásra
© Citroën
Sokat hallottam róla, nagy várakozással kapcsoltam be tesztautóm műszerfalán a funkciót. Összevissza cikáztam a sávok között, semmi. Már azt hittem, az egész kamu, amikor elolvastam a használati utasítást, amiből kiderült, hogy csak 80 kilométer/órás sebességnél működik. Irány az autópálya, és a meglepetés nem maradt el. A vétlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés felér egy fenékmasszázzsal. A rezgő elemet a vezető ülés jobb és bal oldalába építették be, így azon az oldalon figyelmeztet, amerre az autó irányjelzés nélkül kitér. Nagyon hasznos megoldás a Citroen által kifejlesztett szabadalom, életeket menthet. Akárcsak az ide-oda pásztázó kanyarkövető Xenon-fényszórók. Nagy biztonságot ad éjszakai vezetéskor, hisz a kormány mozgásával összhangban mindvégig követi az út ívét.

Tetszett
Könnyed kormányzás
Kifinomult technika
A műszerfal ergonómiája
A csúcstechnika iránt érdeklődőknek ajánlani tudom még a továbbfejlesztett hydractive-rendszert, amelynek segítségével a vezető három futómű beállítás közül választhat. Ha nagy sebességgel autópályán halad, akkor leültetheti az autót, de ha rossz minőségű útburkolaton alacsony sebességgel megy, akkor meg tudja emelni az autó hasmagasságát.

[[ Oldaltörés: Rossz pont az ülésekért (Oldaltörés) ]]

Visszafogott a belső
© Citroën
Szép és elegáns lenne az autó belseje, ha hozzá méltó üléseket választottak volna a tervezők. A Xsara Picassós ülések azonban nem ebbe az autóba valók, a C5-ös és annak vezetője sokkal többet érdemel. A kéttónusú, minőségi anyagokból készült műszerfalat sem csúnya kék műanyagcsíkkal kellett volna elválasztani. Ráadásul ez az elem végigfut a hátsó fertályon is. Mennyivel ízlésesebb az autót kívülről körbeölelő krómdíszítés. Nem szép az ülés, viszont annál kényelmesebb. Puha, de jó tartást biztosít, sőt a deréktámasz alkalmazásával egyenesen pihentető a vezetés. A motoros ülés jótékony adomány, a gombok segítségével folyamatosan, menetközben is tudjuk változtatni az éppen kényelmes üléshelyzetet.

Vonzó és átlátható a műszerfal
© Citroën
A fedélzeti számítógép kijelzője kétszínű, ennek ellenére jobban átlátható, mint a felárért rendelhető színes monitor. Ezen a szinten természetes a navigáció, a beépített telefon, a hifi, a kétzónás digitális klíma és a tempomat is. Gyönyörű este a műszerfal megvilágítása, varázslatos, elegáns, barátságos és ízléses. A biztonsági övek bekötéséről tájékoztat a fedélzeti számítógép, ám nemcsak az első kettőről, hanem a hátsókról is. A középkonzol kiemelt helyén folyamatosan villog a visszajelző, ráadásul a monitoron is figyelmeztet.

Mindennek van bőven hely

Az autó hossza 4745 milliméter
© Citroën
Tárolóból van dögivel, a kesztyűtartó kétszintes, bárhová nyúlunk kinyitható dobozkát találunk, még az első ajtókban is van külön csukható rekesz a szokásos mélyedés mellett. A hatalmas autó a fényre sötétedő tükrök segítségével jól belátható, bár az éles szögben csapódó hátsó szélvédő korlátozott hátralátást engedélyez. Az autó méreteit meg kell szokni, hisz majdnem ötméteres, pontosabban 4,745 méter. A csomagtartó 471 literes.

Nem tetszett
Ülések
Hangosan csukódó ajtók
Lassan ébredő motor
Hátul is nagy a hely, ha felhúzzuk a fejtámlákat, királyi kényelemben utazunk. Az autó főleg ezzel a felszereltséggel sofőrös limuzinnak is alkalmas. A C5-öst cégautónak teremtették, szép, elegáns, kiválóan felszerelt, biztonságos, modern, takarékos és megbízható, ráadásul a Citroen évindító akciójának köszönhetően most az ára is kedvező. A lábaknak, a fejnek, a vállaknak bőven van hely, a széles középső kartámasz lehajtásával csak fokozhatjuk a kényelmet. A kartámasz természetesen szétnyitható, újabb rekeszt rejtve, sőt a kartámaszból két pohártartót is kihúzhatunk.

[[ Oldaltörés: Nyugodt erő (Oldaltörés) ]]

Szép formájú lámpák karcsúsítják a C5-öst
© Citroën
Könnyen, hangtalanul, zajtalanul és nagyon finoman megy az autó, szinte siklik, az útviszonyoktól függetlenül. Hajóként hullámzik mindenen keresztül. Semmilyen úthibát nem visz be a futómű az utastérbe, mintha mindig autópályán mennénk. A kétezres motor halk, ám visszafogott hangja ellenére elég jól húz, bár gyorsulási versenyeket nem nyerünk vele, a nyomatékos motor könnyedén tartja nagy sebességtartományban is az autót. A legizgalmasabb, amikor a tempomatot kormányról kezelve hatvanról hirtelen felgyorsítunk százra, lenyűgöző az erő, ami beleprésel az ülésbe. Ha a 138 ló beindul, rendesen megy az autó, a fékezésről hűtött keréktárcsák gondoskodnak, ha netán valamelyik kerék megcsúszna működésbe lép a menetstabilizáló és az ABS. Az erős fagy ellenére egyik biztonsági rendszert sem kellett megtapasztalnom. A váltó, a kuplung nagyautósan azaz problémamentesen működik, egyedül az ajtók csukódása nem tetszett, túl zajos volt.

A motort teljes egészében burkolat védi, talán ennek is köszönhető a visszafogott motorzaj az utastérben. A motorháztető nyitásában hidraulika segít, elég csak kipöckölni a zárat. Az elegáns 16 hüvelykes felniken Michelin Pilot Alpin 215/55 R16-os gumik feszülnek. Az autó januári dugók ellenére meglepően takarékosnak bizonyult, az ötnapos tesztvezetés során 8,1 liter gázolajjal beérte száz kilométerenként.


Citroen C5 2,0 HDI Exclusive
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1997
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő138 lóerős 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 320 Nm 2000-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2750
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4598/1780/1476
Csomagtér471 liter
Saját tömeg (kg) 1498
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 205
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 9,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,8
Országúti 5,0
Vegyes6,0
Tesztfogyasztás8,1
CO2 kibocsátás (g/Km) 158
ÁRA A tesztelt autó ára 6,85 millió Ft.



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

hvg.hu Autó

Hibridautót is tudnak a franciák

A francia PSA-konszern (Citroen és Peugeot) bemutatott két olyan hibrid tanulmányautót, amely a jövő egyik lehetséges megoldása energiaproblémáinkra és a nagyvárosok légszennyezettségének enyhítésére.

automenedzser.hu Autó

Kiugrasztja a kisördögöt

Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.

automenedzser.hu Autó

Használtautó: az év legjobb vétele

Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.

automenedzser.hu Autó

Renault Laguna - A szürke eminenciás

Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 607 teszt: a főnök különgépe

A Peugeot 607 a hivatásos sofőrök rémálma. Ha a főnök egyszer a volánhoz ül, sosem fogja átengedni a vezetést. Én is nehezen engedtem el a volánt.