szerző:
automenedzser.hu

A városi zsebrakéták korában a Mitsubishi új életet és új értelmet lehelt a Coltba. Nagy teljesítményű, kis méretű, tudásához képest olcsó és biztonságos raliautót épített CZT néven. Vigyázat, csak felnőtteknek!

© Mitsubishi Motors
Nagyon megfogott a kis piros sportos erőgép, már ránézésre forrni kezdett a vérem, hát még amikor kipróbáltam szédítő gyorsulását. Alapjáraton nagyon visszafogott az ezerötös hangja, de ha rálépünk a gázra felüvölt a turbó és szabadjára engedi a felhergelt lovakat.

Zörgős kis sportkocsi

A sportosság jegyében vad kötényeket akasztottak a CZT-re, de az igazi szenvedélyről a vastag kipufogóvég és a jókora hátsó szárny árulkodnak. Nagyon fekszi az utat, olyan mintha nagy testvérében egy Lancer EVO-ban ülne az ember. Ha a tervezők ezt az érzést akarták megosztani velünk, akkor sikerült nekik. A sportülések tartása fantasztikus, kár, hogy alapban nem bőrrel adják, az autó és gazdája megérdemelne ennyi kényeztetést. Meg egy deréktámaszt, mert a sportos vezetés fárasztó tud ám lenni.

© Mitsubishi Motors
A belső egyszerre sportos, futurisztikus és igénytelen, a műanyagok rettentő módon zörögnek, ha nem lenne a turbó morgó hangja az ember legszívesebben kiszállna belőle. De a kis piros golyó vezetése minden kellemetlenségért kárpótol, olyanokért is, ami a rövid tesztút során ki sem derült. A műanyag elemek könnyen szétesnek, tesztautóm jobb első elektromos ablakemelőjének a borítása például lejárt, szabályszerűen kézre esett. A sebváltót nem női kacsókhoz, férfimarokra tervezték, határozottan, keményen de nagyon pontosan működik, élvezet vele a váltás.

[[ Oldaltörés: Force feedback (Oldaltörés) ]]

© Mitsubishi Motors
Jó kemény a futóműve, sivítva száguld át mindenen. Nagyon tetszett a kormánymű, ami olyan feszes és olyan precíz, hogy az ember azt hinné videojátékot kerget. Ráadásul a kormány belső felületén helyezték el az audiorendszer vezérlő gombjait, így komolyan úgy érzi az ember, hogy egy NFS-pályán száguldozik a csajok elismeréséért. Férfias autó az biztos, bár külseje távolról sem macsó. Olyan kis aranyos bébikinézete van, nagy szemekkel, egyszerű, de nagyon jól eltalált formavilággal. Az egész autó egy vonal, azaz egy nyíl, egy ék, ami belefúródik a térbe. A barátságos tekintet az első gázfröccsre eltorzul, és visító, kéjes kacajjal veti bele magát az éjszakába.

Nem tetszett

Silány műanyag belső
Zajos futómű
Magas fogyasztás

Gyorsulásban nem akadt ellenfele, egy Civic szorongatott meg egyik este Angyalföldön, persze az nem 150 lovas volt. 150 lóerő, kimondani is sok, hát még egy ilyen kisautóba elrejteni.

© Mitsubishi Motors
A piac egyik legerősebb ezerötös motorja kénye-kedvére rángatja a kis piros autót, bár a fejlett elektronikai rendszer meggátolja a kicsúszást, a kipörgést, a kifarolást. Élvezet vele minden kanyar, az elektronika közbelép, visszavesz a teljesítményből, ha valamelyik kerék elveszítené tapadását. A Colt Turbo minden fordulatszámon kiválóan gyorsul, még ötösben, negyvenről is pillanatok alatt ugrik százra. 100 alatt nem is nagyon lehet menni vele. Csak a rossz időjárás és nagy forgalom miatt fogja vissza magát a pilótája, de ha megnyílnak a sávok, leszáll az este, kezdődhet a féktelen száguldás. Azaz a jól fékezhető rohanás, ugyanis az ABS-szel, fékerő-elosztóval felszerelt autó könnyedén megáll, a fékek harapósak, a peres gumik jól tapadtak. Bár folyamatosan frászban voltam, mikor száll el konkrétan a tesztautó, hisz szálszakadással hoztam el az importőrtől. De szerencsére semmi gond nem volt, az autóval hóban is biztonsággal lehetett haladni, természetesen jóval lassabban, mint szerettem volna.

Iszik, mint a gödény

© Mitsubishi Motors
Száguldozni már csak a fogyasztás miatt is érdemes, a kocsival ugyanis óvatos vezetési stílusban sem lehet benzint spórolni, a Colt Turbo minimum 10 liter benzint kér ebédre, egyszer sikerült egy városi utat megúszni 8,5 literrel. A fedélzeti számítógép mérései csak egy adott nap élnek, azaz hosszabb távon nem lehet mérni az átlagfogyasztást és az átlagsebességet sem. Szerencsére a benzintank állapotáról megbízható jelentést ad. Az audiorendszer külön dicséretet érdemel, jól szólt. A futurisztikus belső éjszaka a leglátványosabb ekkor a hifi, a klíma és középkonzol alsó része zöld neonfényben tündököl, ráadásul minden kijelző fénye, zöld, sőt sebességóra és a fordulatszámmérő skálája is zöldben izzik. Hétezres fordulat fölött természetesen zöldből átvált vörösbe.

[[ Oldaltörés: Hagyjuk otthon anyut (Oldaltörés) ]]

© Mitsubishi Motors
A piciny csomagtérben sajnos nem lehet rögzíteni a csomagokat, ezért a kemény futóműnek köszönhetően komoly koncertet lehet összehozni hátul. Az osztottan is dönthető, hátul is sportos tartású üléspadot nem sikerült teljesen felhajtanom, elvileg lehet, de a tesztautómban valami folytán ez nem jött össze. A Colt Turbo is a csomag vagy utas kérdést teszi fel. A hátsó üléspad 15 centivel hátrébb tolható, ilyenkor viszonylag nagy utasteret kapunk, viszont csak nylonszatyrok férnek el a csomagtartóban, pontosan egy bevásárlókosárnyi cucc. Ha hátul kényelmesen akarunk két felnőttet utaztatni, akkor egy, maximum két sporttáska lehet minden cumónk.

De legjobb, ha senki sem ül be mögénk, ugyanis csak az első ülések előretolásával lehet bejutni hátra. Ezzel önmagában nem is lenne baj, csak az első ülések nem oda érkeznek vissza, honnan kiindultak, tehát minden alkalommal be kell állítani a megfelelő pozícióba. Apró bosszúság, de érezhető. Az idétlen kalaptartó teljesen fölösleges, csak akadályozza a bepakolást.

Tetszett

A kormány
A váltó
Ralis vezetési élmény

Az alapfelszereltség része a négy légzsák, hátul Isofix bekötési pontokat találunk, az autó ötajtós változata négy csillagot kapott a tavalyi törésteszten. A biztonságot szolgálják a légzsákok és a menetstabilizáló mellett az ék alakú nagyméretű oldalsó visszapillantó tükrök is, amelyek visszaadnak valamit abból a látótérből, amiből egy jókora darabot elvesznek az A-oszlopok (persze nem az elveszett centiket adják vissza).


Mitsubishi Colt CZT
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1468
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő150 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 210 Nm 3500-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2500
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3810/1695/1520
Csomagtér220-645 liter
Saját tömeg (kg) 1070
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 210
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 8,0
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 8,6
Országúti 5,7
Vegyes6,8
Tesztfogyasztás12,2
CO2 kibocsátás (g/Km) 161
ÁRA A tesztelt autó ára 4,499 millió Ft.



Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
automenedzser.hu Autó

Kiugrasztja a kisördögöt

Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.

automenedzser.hu Autó

Vigyázat, jövünk!

Teherautós tulajdonságokkal, személyautós kényelemmel és praktikummal felvértezett nyugodt erő, ez a Mitsubishi örökifjú pick-upja, az elnyűhetetlen L200. Volánjánál kitágul a világ, felülről nézve minden egyszerűbb, biztonságosabb. Se hó, se kátyú nem akadály.

automenedzser.hu Autó

Smart forfour teszt: Nyomd a gázt, és huss!

Hatalmas a kontraszt az ötajtós smart kihívó külseje és puritán, ám célszerű belseje között. Szinte el is megy a kedve az embernek a kis divatautótól. De aztán bepöccen a motor és egy kis barátkozást követően megindul a száguldás. A nagy smart ezerötös változatát erre teremtették.

automenedzser.hu Autó

A jövő hírnöke

A megújult Citroen C5 feltűnő autó. Bálnatestét finomabbra, izgalmasabbra rajzolták, miközben jó tulajdonságait a jövő mérnöki megoldásaival fokozták. A francia csatahajó a cégvezetőket veszi célba.

„Az ostobaság nem mentség” – Lakner Zoltán reagált a köztévé melegek „kigyógyításáról” készült műsorára

„Az ostobaság nem mentség” – Lakner Zoltán reagált a köztévé melegek „kigyógyításáról” készült műsorára

Feledékeny? Akkor díjazni fogja a MasterCard újítását

Feledékeny? Akkor díjazni fogja a MasterCard újítását

14,5 millió forintért szemléz ötéves brit tanulmányt a kormányközeli elemző friss cége

14,5 millió forintért szemléz ötéves brit tanulmányt a kormányközeli elemző friss cége

Egymillió menekültet legalizált Etiópia

Egymillió menekültet legalizált Etiópia

Görögországban és Egyiptomban nyaral a legtöbb magyar

Görögországban és Egyiptomban nyaral a legtöbb magyar

Megvan a Facebook 10 éves kihívása? Úgy tűnik, győztest hirdethetünk

Megvan a Facebook 10 éves kihívása? Úgy tűnik, győztest hirdethetünk