Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1c850598-93d2-4386-a1d8-1ec2714f7da0","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A római katolikus egyház első számú templomában nem ritka a vandalizmus,","shortLead":"A római katolikus egyház első számú templomában nem ritka a vandalizmus,","id":"20250208_Elmezavarban-szenvedo-ferfi-rongalta-meg-a-Szent-Peter-bazilika-oltarat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c850598-93d2-4386-a1d8-1ec2714f7da0.jpg","index":0,"item":"a49f29d5-31f6-416c-a622-2394884a9255","keywords":null,"link":"/elet/20250208_Elmezavarban-szenvedo-ferfi-rongalta-meg-a-Szent-Peter-bazilika-oltarat","timestamp":"2025. február. 08. 11:53","title":"Elmezavarban szenvedő férfi rongálta meg a Szent Péter-bazilika oltárát - videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"740ebae1-4f4f-4611-924f-4b241f7ddeb5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A nő az autóban hagyta a nagyobbik gyermekét. A mozdonyvezető sokkot kapott a péntek este történtektől.","shortLead":"A nő az autóban hagyta a nagyobbik gyermekét. A mozdonyvezető sokkot kapott a péntek este történtektől.","id":"20250208_Gyor-Menfocsanak-vasuti-baleset-tragedia-anya-gyerek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/740ebae1-4f4f-4611-924f-4b241f7ddeb5.jpg","index":0,"item":"fbeb488f-63bb-482d-982c-a15c2cd8b720","keywords":null,"link":"/itthon/20250208_Gyor-Menfocsanak-vasuti-baleset-tragedia-anya-gyerek","timestamp":"2025. február. 08. 21:10","title":"A nyolcéves kislány végignézhette, ahogy anyja a kistestvérével a vonat elé lépett Győr közelében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az európai szélsőjobb madridi röpgyűlése alkalmából a nyugati lapok részletesen bemutatták a nyugati demokratikus berendezkedés elleni kirohanásokat, az üzeneteket az európai hagyományos pártoknak, hogy azok ideje lejárt. Témák és vélemények a nemzetközi lapokból.","shortLead":"Az európai szélsőjobb madridi röpgyűlése alkalmából a nyugati lapok részletesen bemutatták a nyugati demokratikus...","id":"20250209_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"6df248e5-e086-4ede-b3fa-dd0889bae82d","keywords":null,"link":"/360/20250209_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. február. 09. 10:08","title":"Nemzetközi lapszemle: Kiemelt figyelmet kaptak a világsajtóban a Trumpnak tapsoló Orbánék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f606d9cf-e74a-422a-9df6-927ae413df81","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az énekesnő szerint ez egy olyan küzdelem, amibe sokan nem látnak bele. ","shortLead":"Az énekesnő szerint ez egy olyan küzdelem, amibe sokan nem látnak bele. ","id":"20250208_toth-vera-fogyas-egeszseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f606d9cf-e74a-422a-9df6-927ae413df81.jpg","index":0,"item":"42e3b4d8-6c98-4254-8471-7b40fc0e541f","keywords":null,"link":"/elet/20250208_toth-vera-fogyas-egeszseg","timestamp":"2025. február. 08. 15:08","title":"A fogyás miatt megváltozott Tóth Vera hangja, amin most dolgoznia kell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd667630-38ff-44fe-a209-29840b26acc7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brazil kutatók 10 éve dolgoznak azon, hogy megmentsék a sárgafoltos folyami teknőst a kihalástól. Az elmúlt egy évtizedben már több mint 70 ezer fiatal példányt telepítettek a folyókba.","shortLead":"Brazil kutatók 10 éve dolgoznak azon, hogy megmentsék a sárgafoltos folyami teknőst a kihalástól. Az elmúlt...","id":"20250209_sargafoltos-folyami-teknos-brazilia-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd667630-38ff-44fe-a209-29840b26acc7.jpg","index":0,"item":"2d32ac60-7918-4dc8-a536-8cca0a988459","keywords":null,"link":"/tudomany/20250209_sargafoltos-folyami-teknos-brazilia-video","timestamp":"2025. február. 09. 19:24","title":"4900 bébiteknőst engedtek szabadon Brazíliában – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61c2a4a7-dd88-4475-a3e7-87cdc5fb7faf","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A demonstráció a tragédia helyszínétől indult, és a Parlament előtt ért véget. Az eseményre főként női rendőröket vezényeltek ki a hatóságok, a résztvevők több százan voltak. Nem csak a japán anya tragédiája miatt vonultak: a magyar hatóságok rendre magukra hagyják a bántalmazott nőket, gyerekeket.","shortLead":"A demonstráció a tragédia helyszínétől indult, és a Parlament előtt ért véget. Az eseményre főként női rendőröket...","id":"20250208_patent-egyesulet-tuntetes-budapest-nok-elleni-eroszak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61c2a4a7-dd88-4475-a3e7-87cdc5fb7faf.jpg","index":0,"item":"0be36313-45a5-4e66-b023-23764a4e75fb","keywords":null,"link":"/itthon/20250208_patent-egyesulet-tuntetes-budapest-nok-elleni-eroszak-ebx","timestamp":"2025. február. 08. 15:36","title":"„A lányom halott, hol az igazságszolgáltatás?” – a Kossuth térre vonultak a tűzben elhunyt édesanyáért tüntetők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"faf20582-d520-4dbf-a3ce-59d6d16e2167","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Az egyetlen példányban készült Skoda Ferat egy hamisítatlan vérszomjas szocialista szupersportkocsi.","shortLead":"Az egyetlen példányban készült Skoda Ferat egy hamisítatlan vérszomjas szocialista szupersportkocsi.","id":"20250209_csehszlovak-knight-rider-verrel-hajtott-egyedi-sport-skoda-ferat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/faf20582-d520-4dbf-a3ce-59d6d16e2167.jpg","index":0,"item":"438768dc-48a5-4fc6-ab39-69141a22e3f8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250209_csehszlovak-knight-rider-verrel-hajtott-egyedi-sport-skoda-ferat","timestamp":"2025. február. 09. 07:21","title":"Csehszlovák Knight Rider: beültünk a „vérrel hajtott” egyedi sport Skodába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a6b49c3-3a66-4193-89f9-c7addf1d380d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A harmonikus együttélést komoly tréningezés előzi meg, amiből a látogatók keveset érzékelnek.","shortLead":"A harmonikus együttélést komoly tréningezés előzi meg, amiből a látogatók keveset érzékelnek.","id":"20250209_ezert-nem-eszik-meg-a-capak-kis-halakat-az-akvariumban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a6b49c3-3a66-4193-89f9-c7addf1d380d.jpg","index":0,"item":"4a71fabb-2bcb-4c32-a430-c9be68ffe57f","keywords":null,"link":"/elet/20250209_ezert-nem-eszik-meg-a-capak-kis-halakat-az-akvariumban","timestamp":"2025. február. 09. 05:01","title":"Ezért nem falják fel a cápák a kis halakat az akváriumban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A városi zsebrakéták korában a Mitsubishi új életet és új értelmet lehelt a Coltba. Nagy teljesítményű, kis méretű, tudásához képest olcsó és biztonságos raliautót épített CZT néven. Vigyázat, csak felnőtteknek!
Nagyon megfogott a kis piros sportos erőgép, már ránézésre forrni kezdett a vérem, hát még amikor kipróbáltam szédítő gyorsulását. Alapjáraton nagyon visszafogott az ezerötös hangja, de ha rálépünk a gázra felüvölt a turbó és szabadjára engedi a felhergelt lovakat.
Zörgős kis sportkocsi
A sportosság jegyében vad kötényeket akasztottak a CZT-re, de az igazi szenvedélyről a vastag kipufogóvég és a jókora hátsó szárny árulkodnak. Nagyon fekszi az utat, olyan mintha nagy testvérében egy Lancer EVO-ban ülne az ember. Ha a tervezők ezt az érzést akarták megosztani velünk, akkor sikerült nekik. A sportülések tartása fantasztikus, kár, hogy alapban nem bőrrel adják, az autó és gazdája megérdemelne ennyi kényeztetést. Meg egy deréktámaszt, mert a sportos vezetés fárasztó tud ám lenni.
A belső egyszerre sportos, futurisztikus és igénytelen, a műanyagok rettentő módon zörögnek, ha nem lenne a turbó morgó hangja az ember legszívesebben kiszállna belőle. De a kis piros golyó vezetése minden kellemetlenségért kárpótol, olyanokért is, ami a rövid tesztút során ki sem derült. A műanyag elemek könnyen szétesnek, tesztautóm jobb első elektromos ablakemelőjének a borítása például lejárt, szabályszerűen kézre esett. A sebváltót nem női kacsókhoz, férfimarokra tervezték, határozottan, keményen de nagyon pontosan működik, élvezet vele a váltás.
Jó kemény a futóműve, sivítva száguld át mindenen. Nagyon tetszett a kormánymű, ami olyan feszes és olyan precíz, hogy az ember azt hinné videojátékot kerget. Ráadásul a kormány belső felületén helyezték el az audiorendszer vezérlő gombjait, így komolyan úgy érzi az ember, hogy egy NFS-pályán száguldozik a csajok elismeréséért. Férfias autó az biztos, bár külseje távolról sem macsó. Olyan kis aranyos bébikinézete van, nagy szemekkel, egyszerű, de nagyon jól eltalált formavilággal. Az egész autó egy vonal, azaz egy nyíl, egy ék, ami belefúródik a térbe. A barátságos tekintet az első gázfröccsre eltorzul, és visító, kéjes kacajjal veti bele magát az éjszakába.
Nem tetszett
Silány műanyag belső Zajos futómű Magas fogyasztás
Gyorsulásban nem akadt ellenfele, egy Civic szorongatott meg egyik este Angyalföldön, persze az nem 150 lovas volt. 150 lóerő, kimondani is sok, hát még egy ilyen kisautóba elrejteni.
A piac egyik legerősebb ezerötös motorja kénye-kedvére rángatja a kis piros autót, bár a fejlett elektronikai rendszer meggátolja a kicsúszást, a kipörgést, a kifarolást. Élvezet vele minden kanyar, az elektronika közbelép, visszavesz a teljesítményből, ha valamelyik kerék elveszítené tapadását. A Colt Turbo minden fordulatszámon kiválóan gyorsul, még ötösben, negyvenről is pillanatok alatt ugrik százra. 100 alatt nem is nagyon lehet menni vele. Csak a rossz időjárás és nagy forgalom miatt fogja vissza magát a pilótája, de ha megnyílnak a sávok, leszáll az este, kezdődhet a féktelen száguldás. Azaz a jól fékezhető rohanás, ugyanis az ABS-szel, fékerő-elosztóval felszerelt autó könnyedén megáll, a fékek harapósak, a peres gumik jól tapadtak. Bár folyamatosan frászban voltam, mikor száll el konkrétan a tesztautó, hisz szálszakadással hoztam el az importőrtől. De szerencsére semmi gond nem volt, az autóval hóban is biztonsággal lehetett haladni, természetesen jóval lassabban, mint szerettem volna.
Száguldozni már csak a fogyasztás miatt is érdemes, a kocsival ugyanis óvatos vezetési stílusban sem lehet benzint spórolni, a Colt Turbo minimum 10 liter benzint kér ebédre, egyszer sikerült egy városi utat megúszni 8,5 literrel. A fedélzeti számítógép mérései csak egy adott nap élnek, azaz hosszabb távon nem lehet mérni az átlagfogyasztást és az átlagsebességet sem. Szerencsére a benzintank állapotáról megbízható jelentést ad. Az audiorendszer külön dicséretet érdemel, jól szólt. A futurisztikus belső éjszaka a leglátványosabb ekkor a hifi, a klíma és középkonzol alsó része zöld neonfényben tündököl, ráadásul minden kijelző fénye, zöld, sőt sebességóra és a fordulatszámmérő skálája is zöldben izzik. Hétezres fordulat fölött természetesen zöldből átvált vörösbe.
A piciny csomagtérben sajnos nem lehet rögzíteni a csomagokat, ezért a kemény futóműnek köszönhetően komoly koncertet lehet összehozni hátul. Az osztottan is dönthető, hátul is sportos tartású üléspadot nem sikerült teljesen felhajtanom, elvileg lehet, de a tesztautómban valami folytán ez nem jött össze. A Colt Turbo is a csomag vagy utas kérdést teszi fel. A hátsó üléspad 15 centivel hátrébb tolható, ilyenkor viszonylag nagy utasteret kapunk, viszont csak nylonszatyrok férnek el a csomagtartóban, pontosan egy bevásárlókosárnyi cucc. Ha hátul kényelmesen akarunk két felnőttet utaztatni, akkor egy, maximum két sporttáska lehet minden cumónk.
De legjobb, ha senki sem ül be mögénk, ugyanis csak az első ülések előretolásával lehet bejutni hátra. Ezzel önmagában nem is lenne baj, csak az első ülések nem oda érkeznek vissza, honnan kiindultak, tehát minden alkalommal be kell állítani a megfelelő pozícióba. Apró bosszúság, de érezhető. Az idétlen kalaptartó teljesen fölösleges, csak akadályozza a bepakolást.
Tetszett
A kormány A váltó Ralis vezetési élmény
Az alapfelszereltség része a négy légzsák, hátul Isofix bekötési pontokat találunk, az autó ötajtós változata négy csillagot kapott a tavalyi törésteszten. A biztonságot szolgálják a légzsákok és a menetstabilizáló mellett az ék alakú nagyméretű oldalsó visszapillantó tükrök is, amelyek visszaadnak valamit abból a látótérből, amiből egy jókora darabot elvesznek az A-oszlopok (persze nem az elveszett centiket adják vissza).
Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.
Teherautós tulajdonságokkal, személyautós kényelemmel és praktikummal felvértezett nyugodt erő, ez a Mitsubishi örökifjú pick-upja, az elnyűhetetlen L200. Volánjánál kitágul a világ, felülről nézve minden egyszerűbb, biztonságosabb. Se hó, se kátyú nem akadály.
Hatalmas a kontraszt az ötajtós smart kihívó külseje és puritán, ám célszerű belseje között. Szinte el is megy a kedve az embernek a kis divatautótól. De aztán bepöccen a motor és egy kis barátkozást követően megindul a száguldás. A nagy smart ezerötös változatát erre teremtették.
A megújult Citroen C5 feltűnő autó. Bálnatestét finomabbra, izgalmasabbra rajzolták, miközben jó tulajdonságait a jövő mérnöki megoldásaival fokozták. A francia csatahajó a cégvezetőket veszi célba.