szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A növekvő üzemanyagárak mellett a cégek vezetői, a flottakezelők és magánszemélyek is sportos terepjárók és luxusautók helyett takarékos és lehetőleg hibrid-üzemű autókat vásárolnak az elkövetkező öt évben – áll a KPMG nemrég közétett felmérésében. Így gondolják legalábbis az autóipar döntéshozói.

Az üzemanyagcellás Honda FCX ideális választás
lehet cégvezetőknek – Tágas, szép és takarékos
© Honda
A világ vezető autógyártói úgy vélik, hogy a közeljövőben a két legfontosabb szempont, – amit egy vásárló mérlegel, ha autót vesz – a minőség és az üzemanyag-hatékonyság lesz. Az amerikai KPMG tanácsadó világszerte 140 autóiparban dolgozó vezetőt kérdezett meg és a világ legjelentősebb piacait (Észak-Amerika, Kína, Japán, Nyugat-Európa, India, Dél-Korea) vizsgálta. A kutatók arra a megállapításra jutottak, hogy az üzemanyagárak ugrásszerű növekedésétől tartanak az emberek, tehát célszerű minél hatékonyabb, minél kisebb fogyasztású autókat gyártani. A tanulmányból az is kiderül, hogy a nagy gyártók nem odázhatják tovább az alternatív hajtású tömegautók piacra dobását.

Csak a Toyota árul hibridautót nálunk
© AP
A felmérés során azt is megkérdezték az autóipari vezetőktől, hogy mely kategóriák lesznek a legkelendőbbek öt éven belül. A megkérdezettek 88 százaléka a rangsor első helyére a hibridautókat tették, a második helyen pedig az olcsó fenntartású járműveket (79 százalék) említették.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Nissan hidrogénnel

A Nissan hatósági engedélyt kapott Japánban a legújabb, nagynyomású hidrogénnel üzemeltetett 280 Nm-es üzemanyagcellás X-Trail FCV nyilvános közúti próbájára és bérbeadására.

hvg.hu Autó

Hibridautót is tudnak a franciák

A francia PSA-konszern (Citroen és Peugeot) bemutatott két olyan hibrid tanulmányautót, amely a jövő egyik lehetséges megoldása energiaproblémáinkra és a nagyvárosok légszennyezettségének enyhítésére.

hvg.hu Autó

Tágas, sportos és hidrogén hajtja

Az üzemanyagcellás technológia mai jellegzetességei erősen megkötik a járművek tervezőinek kezét, ám az első ízben a tavalyi Tokiói Autókiállításon kiállított, s most európai premierjét Genfben tartó Honda FCX tanulmány bepillantást enged abba, hogy miként is nézhet ki az üzemanyagcellás autók következő generációja.

MTI Autó

Alternatív hajtású járművek versenye Győrben

Alternatív meghajtású járművek versenyét hirdette meg a győri Széchenyi István Egyetem Hallgatói Külügyi Bizottsága. A megmérettetésre olyan, 2-7 fős csapatok jelentkezését várják, amelynek tagjai alternatív energiaforrással működő járművet terveznek, majd építenek.

automenedzser.hu Autó

Újabb bioüzemanyag-stratégiát ismertetnek szerdán

Újabb szigorú intézkedések nélkül 2010-ig nem sikerül elérni azt a célt, hogy 2010-ig 5,75 százalékban biüzemanyagot használjanak az európaiak. Mariann Fischer Boel mezőgazdasági és vidékfejlesztési EU-biztos szerdán ismerteti az új stratégiát.

hvg.hu Autó

Alkoholt fogyaszt a zöld Golf

A Volkswagen a Nemzetközi Zöld Hét alkalmából növeli a bioetanol és a benzin keverékéből készült bioüzemanyag arányát az Otto-motoros autók meghajtásánál. Az új Golf GT keverék-üzemanyaggal is tankolható.

automenedzser.hu Autó

Küszöbön az intelligens autó

Magától értetődő, hogy négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, mp3-lejátszó, kanyarkövető fényszóró, defekttűrő gumi és navigációs rendszer van az autónkban. A technikai újdonságok özönvízszerűen változtatják meg autózási szokásainkat. Íme három olyan felfedezés, amely pár év múlva benne lesz az új autókban.

hvg.hu Autó

Egy Renault a jövőből

A genfi autókiállításon a Renault újabb jövőautót mutat be, ezúttal az Altica sportkombit, amely a sportkocsik rugalmasságát ötvözi a kombi variálható tágasságával. Ahhoz, hogy ez ne csak egy átlagos tanulmány legyen, a franciák becsempésztek néhány, a repülésből és a Forma 1-ből elcsent fejlesztést is. Ez utóbbi főként a beltér puritánságában, sportosságában és technikájában érhető tetten.