Lex Magyar: nyilvánosságra hozták vagyonnyilatkozataikat a Tisza EP-képviselői
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.
Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.
© BMW |
© BMW |
© BMW |
Tesztautómat finom anyagválasztás jellemzi, ez még akkor is igaz, ha műanyagok uralkodnak a beltérben. Bőrt az ülések betéteiben és az ajtók borításában találunk. Az egyébként kiváló ergonómia egyik hiányossága, hogy a bal könyököt nem lehet kényelmesen megtámasztani, a jobboldali kartámasz is lehetne picit hosszabb. Az ülőlap hosszúsága is kapott volna kritikát az első napokban, de aztán kiderült, hogy egy mozdulattal meg lehet hosszabbítani, így téve tökéletessé az üléshelyzetet. Nem esik kézre a ködlámpa kapcsolója, matatni kell vele a kormány alatt, ez zavaró lehet vezetés közben.
© BMW |
Az elektromos tolótető külön élmény, megnevettettem barátaimat, amikor büszkén bemutattam, milyen szuper és milyen nagyszerű a működése, csak arról feledkeztem el, hogy a kocsi tetején áll a hó. Sikerült is egy pár kiló havat becsempésznem az utastérbe, de szerencsére az autóban többfokozatú ülésfűtés is volt, így pillanatok alatt kiszárítottam a benedvesedett üléseket. A fűtésnek volt egy különleges funkciója: a gyújtás lekapcsolása után egy gomb megnyomásával a még meleg motorral tovább lehet fűteni az utasteret. Ez akkor nagyon hasznos, ha éppen várakozunk, és nem akarjuk pazarolni az üzemanyagot.
© BMW |
A váltó pontos, rövid utat jár be, a hátramenet közel van az egyes fokozathoz, de mivel a rükverchez erősen kell balra és előre lökni a váltót, ezért véletlenül sem lehet mellékapcsolni.
A futómű ráz, érződik, hogy utálja a pesti utakat, kicsit túl sportos. Az ajtók egy picit hangosabbak a kelleténél, ugyanez elmondható a kartámasz működéséről.
© BMW |
Az indexeléshez gyakorlat kell
© BMW |
Nagyon hasznos a négyoldali parkolóradar, csak kár, hogy ennyi pénzért nem fért bele egy kijelző, csupán hang alapján lehet tájékozódni arról, hogy melyik oldalon vagyunk valamihez túl közel. Hátramenetben a zene hangerejét a rendszer nem veszi halkabbra, nekünk kell ezt megtennünk, ha nem akarjuk odakoccintani a verdát. A hátsó szélvédő kicsi, ennek ellenére a visszapillantókból jó lenne a kilátás, ha az autó körte alakú sziluettje nem türemkedne be a látótérbe. Talán egy picit nagyobb, vagy elállóbb tükröket kellett volna alkalmazni.
© BMW |
Az autó automatikus fényszórókkal és esőérzékelővel volt szerelve, a rengeteg extra mellett természetesen tempomat is volt benne. Ehhez azonban nem terveztek kijelzőt, így csak magában bízhat a sofőr, folyamatosan észnél kell lennie, hogy most be van kapcsolva a sebességtartó vagy éppen nincs. Én gyakran használom a szerkezetet, kevesebbet eszik ugyanis vele az autó, így párszor gondban voltam. Szerencsére könnyen lehet irányítani a rendszert, csak akkor érhet kellemetlenség, ha véletlenül hozzáérünk a visszatérés gombhoz és az autó orra megemelkedik és rohan a korábban beállított sebesség nyomába. A budai emelkedőkön egy picit visszaesett az autó lendülete, jócskán vissza kellett váltanom, hogy bírja a tempót.
© BMW |
Túl drága, hogy igaz legyen
Őszinte leszek: nagyon kéne ez az autó. Természetesen senki nem akadályoz meg abban, hogy magamévá tegyem. Vagy mégis? Hát igen, az ára sem mindennapi, tesztautóm legyen bármilyen vonzó, elérhetetlen számomra, ára megközelíti a 10 milliót, pontosabban 9 millió 639 ezer 300 forint.
BMW 120d MOTOR Hengerűrtartalom (cm3) 1995 Környezetvédelmi besorolás EURO 4 Max. teljesítmény lóerő 163 lóerő 4000-es fordulaton Max. nyomaték: Nm 340 Nm 2000-as fordulaton MÉRETEK Tengelytáv (mm) 2660 Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4227/1751/1430 Csomagtér 330-1150 liter Saját tömeg (kg) 1415 MENETTELJESÍTMÉNYEK Végsebesség (km/h) 220 Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 7,9 FOGYASZTÁS (l/100 km) Városi 7,7 Országúti 4,6 Vegyes 5,7 Tesztfogyasztás 6,6 CO2 kibocsátás (g/Km) 152 ÁRA Az autó alapára 6,995 millió Ft.
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.
1978 óta egy és ugyanaz a kérdés: lehet-e valaki olyan jó Superman, mint amilyen Christopher Reeve volt?
Két tankert is megtámadtak a jemeni húszik pár nap leforgása alatt a Vörös-tengeren. Az akciókról és a süllyedő hajókról látványos videókat forgattak.
A hízelgést és a fenyegetést felváltva alkalmazva szavaztatta meg a republikánusokkal Donald Trump a „gyönyörű” költségvetési törvényt.
Az elnök nem vette jó néven, hogy korábbi szövetségese harmadik politikai erőt alapítana. Hogyan babrálhat ki Elon Musk Donald Trumppal?
Közel-keleti válság ide vagy oda, a világ szinte fürdik az olajban.